FEO - Mindenkinek!
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia
feo.hu

Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Utolsó előtti pillanat – Toyota Yaris 1,5 TNGA

Utolsó előtti pillanat – Toyota Yaris 1,5 TNGA

  • december 09, 2020
  • Komment

Több mint 20 éve már, hogy a Yaris közöttünk van és immáron negyedik generációjához érkezett. Az egyik legsikeresebb kisautó életében, formájában igazán sok hullámhegy és hullámhegy váltotta egymást, kereste az útját és talán ezzel a modellváltozattal újra meg is fogja találni.

A Yaris harmadik generációja, mely formailag tagadhatatlanul az ázsiai vevőkör ízlését volt hivatott kiszolgálni, egy meglehetősen formabontó, izgalmas formával kel újra életre. Hasonlóképpen, mint az első generációs Yaris, a mostani is a design oldaláról közelít és igyekszik megragadni a potenciális vevőkört. A másik komoly durranás pedig hamarosan érkezni fog, ugyanis a Yaris ezentúl nem egyetlen modellt fog takarni, hanem egy modellcsaládot. Így a mai divatnak eleget téve érkezik majd hamarosan egy emelt változat is, melyet Yaris Crossnak neveztek el.

Azon vevőkör számára, aki viszont nem szeretne feltétlenül magasabban ülni, kínálja a Toyota a megszokott felépítésű Yarist.
A belépő és a Comfort szinten kapható 1,0 literes motorral, illetve hybrid hajtással, ettől feljebb viszont már kizárólag az 1,5 literes 121 lóerős benzinmotorral kapható a hybriden kívül.
A tesztautónk a jobban felszerelt változatok közül származott, egész pontosan a Selection Elegant névre hallgatott, és egy CVT fokozatmentes automata váltó csatlakozott a hagyományos benzines erőforráshoz.

A külső jegyei az autónak valóban kifejezetten szépre sikerültek. Korábban mondhatta bárki a Toyotákról, hogy túlságosan unalmasak, de ez mára egyáltalán nem állná meg a helyét. A mini méretosztályba tartozó autó határozottan lendületes íveket kapott, teljesen modern és végre európai ember számára is befogadható formavilággal rendelkezik. A feneke talán a legszebb az összes részlete közül. A hátsó lámpák karosszériából kikandikáló íve ismert lehet már másik Toyota modellekből, de ebben az esetben annyival lett más a forma, hogy fekete színük és a belső irányban összetartó ívük sokkal dinamikusabb, erőteljesebb hatást kelt. A hátsó lökhárító is kapott egy fekete diffuzor szerű fényes fekete betétet, így vissza is köszön a féklámpáknál kialakított szín és formavilág.
Oldalról a kocsi méretéhet képest kifejezetten nagy, 17” -es alukereket kapott, elől pedig a nagy hűtőrács és LED lámpatestek teszik marconává a kis Toyotát.

A belső tér szintén tartogat pár egyedi megoldást. Ezek közül a legizgalmasabb a műszerfal. A jó fogású és kezelőgombokkal kiegészített kormány mögött egy semmi más autóval nem összehasonlítható kialakítású műszerfalat kapott. Talán ez nem véletlen, hiszen az első generáció is a műszerfaláról vált ismertté.
A vagány, modern műszerfalak koronázatlan királya jelenleg a Peugeot, a 3D cockpittel, így a Toyota másik irányból próbált egyedit alkotni. Ez a másik irány pedig a játékosság. A műszerfal 3 részből áll. Két pici kerek nyílás jobb és baloldalon, melyekből egy viszonylag egyszerű grafikával van megjelenítve a fordulat és a fokozatválasztó állása, illetve a sebesség és egyéb visszajelzők, mint az üzemanyagszint és a vízhőmérő. A két kis köralakú nyílás pedig egy szintén digitális, jó felbontású képernyőt vesz közre, melyből az egyéb vezetési adatról kapunk információt.

A másik kijelző a középkonzol tetején van, és semmiben sem különbözik a többi Toyota kijelzőtől. Illetve egy fontos dologban mégis, ez pedig az Apple Carplay. Bár az igazsághoz tartozik, hogy a Yaris ebben előrébb járt mindig is a többi márkatárstól, hiszen a harmadik generáció is tudta ezt a funkciót. Igaz annak kijelzőjének mérete és elhelyezése teljesen más volt, mint a mostani.
Visszatérve tesztautónkhoz, azt kell mondani, hogy egy egyedi környezet veszi körbe a vezetőt. Az ülés kényelmes, jó a tartása is. Az utastér anyagai közepesnek mondhatóak, sok benne a kopogós, kemény anyag, de hangulatában megfelelő, semmiképpen nem tucat. Az ajtók oldalzsebébe még egy nagy palack is odaillik. Az viszont elég gyengécske, ahogyan az ajtót kárpitozták. Egy vékony filc van csupán a műanyagra ragasztva, szerintem nem lett volna baj, ha közé kerül valami puhább anyag is, mondjuk egy kis szivacs.

A térérzet és a lábtér nem csak elöl, hanem hátul is megfelelő, főleg, ha hátul csak két utassal számolunk. Hátul, középen felnőttnek ülni büntetés, 140 cm alatt persze nincsen vele probléma.

Az autó csomagtere papíron 286 liter, amely meglepő adat, hiszen sokkal tágasabbnak hatott, szóval remek az aránya, elrendezése. Az ülések egyébként ledönthetőek, amellyel lényegesen megnő a pakolási lehetőség. Hátrány viszont, hogy a lehajtott ülések nem hajthatóak le síkban.

A 121 lóerős autó megfelelően gyorsul, valószínűleg a fokozatmentes váltó miatt nem éreztem benne a lendületet. Erre cáfol a gyorsulása, amely csupán 9 mp. Hátránya a motornak viszont, hogy vegyes fogyasztása 6,4 liter volt, mely az autó mérete miatt nem kevés.

Az új Yaris az utolsó pillanatban jött, hiszen a hagyományos felépítésű kisautók divatja leáldozóban, a városi anyukák crossovert akarnak. Ebben segít majd az új változat, a mostani pedig az egyre kevesebb szereplős szegmensben fog hódítani. Ha nem is az árával (a tesztautó közel 7 millió forint volt), de a megjelenésével egészen biztosan.

  • toyota yaris

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

Utolsó előtti pillanat – Toyota Yaris 1,5 TNGA

december 09, 2020

Utolsó előtti pillanat – Toyota Yaris 1,5 TNGA

december 09, 2020

Kapcsolódó cikkek

Mobilitás
Egyterű, de nagyszerű - Toyota Proace City Verso
Egyterű, de nagyszerű - Toyota Proace City Verso

Már csak egy nagy család kellene mellé!

olvass tovább
Mobilitás
Célba ért – Toyota C-HR Selection 2.0 Hybrid
Célba ért – Toyota C-HR Selection 2.0 Hybrid

IGEN, IGEN, IGEN! Csak egy valami hiányzott eddig a C-HR-ből. A kompakt méretű crossover immár 2l-es motorral is kapható. Az új motor által új értelmet nyert számomra a Toyota által kínált hybrid autózás.

olvass tovább
Mobilitás
Csak hátra ne kelljen ülni – Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive
Csak hátra ne kelljen ülni – Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive

Szinte a világ valamennyi pontján kapható, sőt még a neve is azonos minden országban. Az egyik legmegosztóbb formavilágú autó, ami jelenleg fut az utakon. Európában a 6. legnépszerűbb kompakt kategóriájú SUV, amelyből a gyártás kezdete óta évente több mint 100e darab talál gazdára. Igen, ez a C-HR.

olvass tovább
Mobilitás
Semmi sem az, aminek látszik – Toyota Supra
Semmi sem az, aminek látszik – Toyota Supra

A Supra szinte egyidős velem, szóval azt is mondhatom, hogy együtt nőttünk fel. Az már egy másik kérdés, hogy a Suprát sokkal többen ismerik, mint engem és egészen valószínű, hogy többen vágynak egy Suprára, mint rám - de ez pusztán genetika és ezért nem haragszom senkire.

olvass tovább
Mobilitás
Megveheted a nyugalmat
Megveheted a nyugalmat

Legyártottak 44 millió darab Corollát de még soha nem jutott eszembe, hogy kellene egy ilyen, vagy egyszerűen csak ki kellene próbálni. Egészen egy késő őszi nyaralásunkig, ahol a parkolóban egy új, fehér Corolla Sedant pillantottam meg. „Ki az, aki ehelyett Lexust vesz?” Kérdeztem a párom. „Milyen jól néz ki ez az autó?! Na, egy ilyen kellene.” Működik a vonzás. Most itt áll a ház előtt. Az első métereket már megtettük. Nem egy Kardashian lány, inkább egy Kate Middleton. Elegáns, kimért, jószívű és megbízható.

olvass tovább
Mobilitás
Nem politikai választás - Toyota Corolla Touring Sports 2.0 hibrid
Nem politikai választás - Toyota Corolla Touring Sports 2.0 hibrid

A napokban nagyon nehéz nem arra gondolni, hogy mi fog történni a hétvégén. Így, amikor őszinte, dícsérő szavakat mondok egy autóról és végső konklúzióként azt szűröm le, hogy válaszd a Toyota Corollát, akkor politikai színezete lehet a dolognak. Pedig nincs!

olvass tovább
  • kapcsolat
  • jogi nyilatkozat
  • impresszum
  • adatvedelem
© feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.