Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Egyterű, de nagyszerű - Toyota Proace City Verso

Egyterű, de nagyszerű - Toyota Proace City Verso

  • január 20, 2021
  • Komment

Már csak egy nagy család kellene mellé!

Sok mindenre gondoltam, mikor megtudtam, hogy a következő héten egy Toyotát tesztelhetek, de az meg sem fordult a fejemben, hogy a Proace City Verso lesz az. Ami tulajdonképp gyakorlatilag lehetne bármelyik PSA modell is: a Peugeot Rifter, az Opel Combo vagy a Citroen Berlingo is. Persze Toyota logóval ellátva.

A Toyota nem tett rossz lóra, mikor úgy döntött elkészíti saját verzióját a PSA dobozból és ez elmondható összességében az eredeti ötletről is: a tolóajtós kocka-egyterű egy kifejezetten nagycsalád kompatibilis autó, ami a 2019 óta elérhető állami támogatással szinte kihagyhatatlan egy magyar család életéből. Miután nekem se kutyám, se macskám, nem még nagy családom, így egészen újszerű élmény volt kicsit ebbe a szerepbe képzelnem magam és egyedül nekivágni egy ilyen, akár 7 ember számára is megvalósítható kalandnak.

Rögtön az elején leszögezném, hogy még csak hasonló karakterű és méretű autót sem vezettem soha. Némi túlzással azt is állíthatnám, azt sem tudtam, hogy a jogsimmal ilyet is vezethetek. Jó, persze ezt nem kell szó szerint érteni, de azt igen, hogy ha az élet nem sodor velem szembe egy ilyet, valószínűleg sosem jut eszembe ezzell veretni. Már amennyire a 3 hengeres turbós motorral lehet, de egyedül vagy ketten használva sokkal jobban lehet menni vele, mint amennyire első ránézésre az ember azt gondolná.

Apropó első ránézés. Miután nem csak, hogy nem vezettem, de kb. nem is utaztam sokat 7 személyes autóban, kívülről nézve óriásinak tűnt a Toyota doboza. Ráadásul itt a long verzióról beszélünk, ami a számokat nézve sem mondható kicsinek: 4,75 méter hosszú! Ennek köszönhetően teljesértékű hétszemélyesről beszélünk, bármelyik ülésen is ülünk kényelem és elegendő hely vár ránk. Kevesebb utassal pedig kifogyhatatlan mennyiségű raktér, rekesz és variálhatóság.

A kijelző is kifejezetten jó helyre került, nem kell lefelé pillantani vezetés közben, ha épp a navigációra szeretnénk rápillantani

Kellett pár nap, míg hozzászokott a méretéhez a szemem. Eleinte összehasonlíthatatlanul nagynak találtam a körülöttem parkoló autókhoz képest, de napról napra egyre kevésbé tűnt olyan nagynak, mint amekkora valójában. Ugyanígy voltam vele a vezetést illetően is. Eleinte megtiszteltem méreteit és próbáltam buszosan vezetni, aztán nem sokkal később már fel sem tűnt, hogy közel 5 méteres gépjárművel megyek. Hozzá kell tegyem, hogy nagyon személyfüggő kinek mennyire jön be ez a világ. Én nagyon jól éreztem magam az óriási szélvédő felülete mögött. A hatsebességes kézi váltó nagyon jó és kényelmes helyre került, ritkán áll ennyire kézre. Nem is okozott soha semmilyen problémát a váltás, sokat dobott a váltó elhelyezése és pontossága a vezetési élményen.

Az 1.2-es turbós motort több másik autóból is ismerhetjük. Bár még hat embert sajnos nem sikerült most kerítenem magam mellé/mögé, mikor ketten hajtottunk fel vele egy ködös és télies napon a dobogókői kilátóhoz, én teljesen elégedett voltam vele. Persze a 110 lóerő nem egy Paks 2, de közúti forgalomban szerintem teljesen megállja a helyét. Főként miután a 205Nm-et már 1750-es fordulatszámon is leadja, amivel kifejezetten jól lehet vele közlekedni, de ha választanom kellene, én mindenképp a dízelre tenném a voksom.

A kamionos/buszos feelinghez nagyban hozzájárul az a rengeteg és óriási tér, ahová pakolni lehet. A kormány előtt a műszerfalon egy méretes dobozzal kezdünk, aztán a az első két ülés között egy mindent elnyelő tér, végül két kesztyűtartó zárja a sort. Hogy mennyire mindent elnyelő a váltó alatti doboz, arra jó példa, hogy egy nagy doboz gyümölcslé mellé simán bedobtam a tükörreflexes fényképezőm az azon lévő teleobjektívvel együtt. Persze miután jól megpakoltam, nem is találtam benne a szivargyújtót se, de végül csak nem fogott ki rajtam az se.

A műanyag minősége a szokásosnak mondható, nem egy igazán szerethető dolog, de az a rengeteg hely és tér, amit nyújt, sokat emel ezen a tényen. És ha már kamion, el ne felejtsem megemlíteni az első sori ülések felett kialakított tárolót. Aki ennél több pakolási helyet akar magának, az ne családi egyterűben, hanem családi házban gondolkozzon!

A két hátsó ülés lehajtható, előredönthető vagy akár teljesen kivehető is. Az előző sorban lévő 3 különálló ülést lehajtva óriási rátért kaphatunk, de a legideálisabbnak az öt utas és a két kivett hátsó ülés szituációt mondanám. Ebben a helyzetben a világot is körbe lehetne járni vele, míg hét személlyel egy hosszabb kiránduláshoz azért szükséges egy tetőbot használata is.

A teszt időszaka alatt a gyári értéknél kicsit magasabb, 8 literes átlagfogyasztást mértem, ami 7 emberrel nyilván jóval magasabb is lehet.

Összességében kellemes egy hetet töltöttem a City Verso társaságában, akár egyedül is el tudnám képzelni vele az életem, az biztos, hogy sosem szenvednék vele hely hiányban!

  • proace toyota

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    Utolsó előtti pillanat – Toyota Yaris 1,5 TNGA
    Utolsó előtti pillanat – Toyota Yaris 1,5 TNGA

    Több mint 20 éve már, hogy a Yaris közöttünk van és immáron negyedik generációjához érkezett. Az egyik legsikeresebb kisautó életében, formájában igazán sok hullámhegy és hullámhegy váltotta egymást, kereste az útját és talán ezzel a modellváltozattal újra meg is fogja találni.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Célba ért – Toyota C-HR Selection 2.0 Hybrid
    Célba ért – Toyota C-HR Selection 2.0 Hybrid

    IGEN, IGEN, IGEN! Csak egy valami hiányzott eddig a C-HR-ből. A kompakt méretű crossover immár 2l-es motorral is kapható. Az új motor által új értelmet nyert számomra a Toyota által kínált hybrid autózás.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Csak hátra ne kelljen ülni – Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive
    Csak hátra ne kelljen ülni – Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive

    Szinte a világ valamennyi pontján kapható, sőt még a neve is azonos minden országban. Az egyik legmegosztóbb formavilágú autó, ami jelenleg fut az utakon. Európában a 6. legnépszerűbb kompakt kategóriájú SUV, amelyből a gyártás kezdete óta évente több mint 100e darab talál gazdára. Igen, ez a C-HR.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Semmi sem az, aminek látszik – Toyota Supra
    Semmi sem az, aminek látszik – Toyota Supra

    A Supra szinte egyidős velem, szóval azt is mondhatom, hogy együtt nőttünk fel. Az már egy másik kérdés, hogy a Suprát sokkal többen ismerik, mint engem és egészen valószínű, hogy többen vágynak egy Suprára, mint rám - de ez pusztán genetika és ezért nem haragszom senkire.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Megveheted a nyugalmat
    Megveheted a nyugalmat

    Legyártottak 44 millió darab Corollát de még soha nem jutott eszembe, hogy kellene egy ilyen, vagy egyszerűen csak ki kellene próbálni. Egészen egy késő őszi nyaralásunkig, ahol a parkolóban egy új, fehér Corolla Sedant pillantottam meg. „Ki az, aki ehelyett Lexust vesz?” Kérdeztem a párom. „Milyen jól néz ki ez az autó?! Na, egy ilyen kellene.” Működik a vonzás. Most itt áll a ház előtt. Az első métereket már megtettük. Nem egy Kardashian lány, inkább egy Kate Middleton. Elegáns, kimért, jószívű és megbízható.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Nem politikai választás - Toyota Corolla Touring Sports 2.0 hibrid
    Nem politikai választás - Toyota Corolla Touring Sports 2.0 hibrid

    A napokban nagyon nehéz nem arra gondolni, hogy mi fog történni a hétvégén. Így, amikor őszinte, dícsérő szavakat mondok egy autóról és végső konklúzióként azt szűröm le, hogy válaszd a Toyota Corollát, akkor politikai színezete lehet a dolognak. Pedig nincs!

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia