Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Célba ért – Toyota C-HR Selection 2.0 Hybrid

Célba ért – Toyota C-HR Selection 2.0 Hybrid

  • április 23, 2020
  • Komment

IGEN, IGEN, IGEN! Csak egy valami hiányzott eddig a C-HR-ből. A kompakt méretű crossover immár 2l-es motorral is kapható. Az új motor által új értelmet nyert számomra a Toyota által kínált hybrid autózás.

Ha valaki a C-HR-ről ír tesztet, akkor egyszerűen nem lehet mással kezdeni, mint azzal, hogy egy megosztó formavilágú designnal rukkolt elő a Toyota 2016 év végén. Annyi biztos, hogy a C-HR-t lehet szeretni vagy nem szeretni. Egyet nem lehet, közömbösnek lenni vele. A magam részéről én azon táborba tartozom, akinek nagyon tetszik. Egyszerűen szeretem azokat az autókat, amelyek nem a tucat autó kategóriába tartoznak. Tetszett annak idején a Juke, sőt még az első Ford Ka-ra is örömmel néztem. A Toyotát bizonyos szempontból ugyanebbe a kategóriába sorolom, annyi kitétellel, hogy külső megjelenésében sokkal nagyobb réteg számára tud tetszést nyújtani. Láttam már benne a fiataltó az idős házaspárig mindenkit. Egyedi vonalai, szokatlannak számító formaterve most már számos Toyota modellnél megjelennek, így 4 év elteltével már kevéssé számít meglepőnek márkán belül a formavilága. Másokhoz összehasonlítva még most is egyedi, különleges.

Pár hónappal ezelőtt jelent meg a ráncfelvarrott változat, amely relatív kevés külső módosítást tartalmaz. Újak lettek a lámpák és LED-esek, kicsit átrajzolták a lökhárítók vonalát, dinamikusabb lett a vonalvezetés, valamint rendelhető kétszínű fényezéssel is. A tesztautónk is ilyen összeállítású, egy fantasztikus mutatós piros-fekete színben pompázik. Nekem eddig ez a kedvenc színkombinációm a C-HR-ek között.  A belső térben ennél is kevesebbet módosítottak. A különbségekről részletesebben az 1.8 hybrid változat leírásánál olvashatnak itt. Ennél sokkal, de sokkal több izgalmat rejt a 2l-es erőforrás bevezetése a modellpalettába. Gyakorlatilag ezzel a motorral lett teljes a kép, ez kellett ahhoz, hogy a C-HR-re azt tudjam mondani, hogy bármilyen időszakban, úton és távon egy tökéletes választás.

Úgy gondolom, hogy a hybrid autók elsősorban azok számára ideálisak, akik jellemzően városban közlekednek, de gyakran vagy rendszeresen előfordul, hogy hosszabb-rövidebb utakat is meg kívánnak tenni városon kívül. Nem szeretnek kockáztatni, és nem akarnak az elektromos autók által keltett „hatótáv-parába” belemenni. Úgy is fogalmazhatok, hogy ameddig az elektromos autó mellé nem árt egy benzin üzemű (dízelt szerintem biztos nem vesz egy környezettudatos vásárló, bár ennek árnyalatai megérnének egy vitát), ha éppen Budapestről Debrecenbe akar utazni egy napon belül oda-vissza a tulajdonos, addig ezt egy hybriddel probléma mentesen lehet abszolválni.
Ez utóbbival, mármint az autópályás utazással kapcsolatos problémára ad választ a kétezres változat. A plusz 62 lóerő, az 1.8-hoz képest, ugyanis összehasonlíthatatlanul kellemesebb nagyobb tempónál. A kisebb szívó benzines motor ugyanis olyan mértékben süvít 130 vagy annál magasabb tempó esetében, hogy kellemetlen a fülnek. Nem azt mondom, hogy nem alkalmas rá, mert így is tökéletesen működik, de ne számítsunk arra, hogy halk háttérzenében, kellemes beszélgetést tudunk folytatni. Inkább megemelt hangon beszélünk egymással, hogy túlkiabáljuk a meglehetősen éles hangú motort. Hát erre ad megoldást az új motor, amely először a Lexus UX-ben debütált. Tényleg nagyon élvezetes, minden szempontból ez az erőforrás. Gyorsabb, rugalmasabb, és autópályán is csendesebb vele a közlekedés. A 184Le remekül viszi a C-HR-t és közben a fogyasztás elfogadható mértékben emelkedett, szűk egy literrel fogyaszt többet, mint az 1.8-as. Vegyes használat mellett 5,4-5,5l-t fogyasztott nálunk. Ezért a plusz egyliterért jelentős gyorsuláskülönbséget is kapunk a kisebb erőforráshoz képest, 8,2mp alatt teljesíti a 100-as sprintet.

A 2l-es hybrid azok számára nyújt ideális meghajtást, akik hosszú utakat is rendszeresen meg szeretnének tenni a Toyotával. A ráncfelvarráson átesett C-HR ezzel a motorral, egyedi megjelenésével, jelentős technikai fejlődésével – hiszen már működik benne az ApleCar Play és az Android autó, tehát kitükrözhető a mobiltelefon – teljes mértékben a kategória élvonalába került. Nagyon jó a vezetési élménye, körbevesz az autó, rendkívül direkt a kormányzása. A formai elemekből adódó hátrányt, azaz a szűk hátsó teret és a szintén kicsinek mondható csomagteret természetesen nem lehetett orvosolni, de minden más szempontot igen. Összeségében egy remek autónak tartom a C-HR-t, abszolút kedvencem a Toyoták közül.

  • c-hr toyota

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    Egyterű, de nagyszerű - Toyota Proace City Verso
    Egyterű, de nagyszerű - Toyota Proace City Verso

    Már csak egy nagy család kellene mellé!

    olvass tovább
    Mobilitás
    Utolsó előtti pillanat – Toyota Yaris 1,5 TNGA
    Utolsó előtti pillanat – Toyota Yaris 1,5 TNGA

    Több mint 20 éve már, hogy a Yaris közöttünk van és immáron negyedik generációjához érkezett. Az egyik legsikeresebb kisautó életében, formájában igazán sok hullámhegy és hullámhegy váltotta egymást, kereste az útját és talán ezzel a modellváltozattal újra meg is fogja találni.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Csak hátra ne kelljen ülni – Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive
    Csak hátra ne kelljen ülni – Toyota C-HR 1.8 Hybrid Executive

    Szinte a világ valamennyi pontján kapható, sőt még a neve is azonos minden országban. Az egyik legmegosztóbb formavilágú autó, ami jelenleg fut az utakon. Európában a 6. legnépszerűbb kompakt kategóriájú SUV, amelyből a gyártás kezdete óta évente több mint 100e darab talál gazdára. Igen, ez a C-HR.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Semmi sem az, aminek látszik – Toyota Supra
    Semmi sem az, aminek látszik – Toyota Supra

    A Supra szinte egyidős velem, szóval azt is mondhatom, hogy együtt nőttünk fel. Az már egy másik kérdés, hogy a Suprát sokkal többen ismerik, mint engem és egészen valószínű, hogy többen vágynak egy Suprára, mint rám - de ez pusztán genetika és ezért nem haragszom senkire.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Megveheted a nyugalmat
    Megveheted a nyugalmat

    Legyártottak 44 millió darab Corollát de még soha nem jutott eszembe, hogy kellene egy ilyen, vagy egyszerűen csak ki kellene próbálni. Egészen egy késő őszi nyaralásunkig, ahol a parkolóban egy új, fehér Corolla Sedant pillantottam meg. „Ki az, aki ehelyett Lexust vesz?” Kérdeztem a párom. „Milyen jól néz ki ez az autó?! Na, egy ilyen kellene.” Működik a vonzás. Most itt áll a ház előtt. Az első métereket már megtettük. Nem egy Kardashian lány, inkább egy Kate Middleton. Elegáns, kimért, jószívű és megbízható.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Nem politikai választás - Toyota Corolla Touring Sports 2.0 hibrid
    Nem politikai választás - Toyota Corolla Touring Sports 2.0 hibrid

    A napokban nagyon nehéz nem arra gondolni, hogy mi fog történni a hétvégén. Így, amikor őszinte, dícsérő szavakat mondok egy autóról és végső konklúzióként azt szűröm le, hogy válaszd a Toyota Corollát, akkor politikai színezete lehet a dolognak. Pedig nincs!

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia