Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Amiért szeretünk vezetni - MX-5 RF G184 Takumi

Amiért szeretünk vezetni - MX-5 RF G184 Takumi

  • szeptember 22, 2020
  • Komment

Talán sokakban merült fel már a kérdés, nem csak bennem, hogy vajon mi az, amiért szeretünk vezetni. Lehet kliséket mondani, hogy a haladás miatt, hogy leküzdhetünk általa távolságokat, elérhetünk sosem látott úticélokat. Ez mind-mind igaz, de maga a vezetés ennél sokkal többet jelent.

El tudom képzelni, hogy pár generáció múlva ezt a kérdést nem is fogja érteni az akkori olvasó. Amilyen natúr, semleges és persze tökéletes érzést hoznak az egyre digitalizálódó autók, amilyen mértékben kisegítenek minket a vezetéstámogató rendszerek, előbb-vagy utóbb maga a vezetés tényleg csak arról fog szólni, hogy biztonsággal, gyorsan, kedvező költségek mellett eljussunk A pontból B pontba. Hála Istennek és a Mazdának, vannak még olyan járművek, amelyek visszahozzák számunkra azt a régen elfelejtett valódi érzést, hogy „vezetési élmény”.

Az MX-5 nem úgy adja nekünk ezt az érzést, hogy tökéletes, minden szempontból makulátlan. Vannak hibái, például, hogy roppant picike, nincsen csomagtere, hogy a két olyan szempontot emeljem ki, amit első pillantásra észre lehet venni. Mégis olyan magával ragadó dolog a volánja mögé ülni, hogy kevés más autóban kapjuk meg ugyanezt.

184 lóerő, fantasztikus hang, közvetlen, direkt kormányzás egy kifejezetten jó futóművel. Most hirtelen első három-négy tulajdonságként ezt emelném ki, de mindegyik gondolat, fogalom mögött ennél sokkalta több van.

 


A Mazda MX-5, az amerikai piacon Miata néven fut, 1990-ben jelent meg. 2014 óta a negyedik generációnál tartunk (2018-ban ráncfelvarráson esett át) és kimondhatjuk, hogy kategóriájának legnépszerűbb autója. A kétüléses roadster sikere töretlen, hiszen mindent megkapunk tőle, amit egy ilyen autótól elvárhatunk.


A tesztelt modellben egy 2 literes 184 lóerős erőforrás működik, amely mindenféle túlzás nélkül mondható, hogy tökéletesen, fantasztikusan viszi az autót. Zajos? Igen, zajos. De ettől is csak fokozódik az élmény. A 6 sebességes manuális váltó precízen, jó elosztásban viszi át a teljesítményt az útra, amelynek a végeredménye az, hogy nem akarunk kiszállni a kocsiból. A lényeg, mintha motoroznánk, hogy hirtelen nem az úti cél, hanem az út lesz a fontos. Vágyni fogunk rá, hogy ez az út soha ne érjen véget. Mivel élmény autóról beszélünk, szerintem a fogyasztás kevésbé fontos adat, de egyébként ez is nagyon jó a kis roadsterben. A teszt időszaka alatt 7,1 literes fogyasztást mértünk vegyes használat mellett.


Ahogy említettem a kormányzás és a futómű a tökéletes felé hajlik. A hátsókerék meghajtású autó tényleg kitol minket a világból. Az érzést pedig fokozza, hogy az üléspozíció rendkívül közel van a hátsó tengelyhez. Jó roadsterhez híven a motorház, illetve az első tengely komolyan előrenyúlik az utastérhez képest. A kormányszög pedig olyan széles, hogy a jobbra vagy balra kitekert végállapotban simán látjuk a teljes gumi futófelületét. Ez pedig azt eredményezi, hogy bitang kis szögben fordul meg a Mazda. A gyorsulásra, a nyomatékra pedig kellőképpen jó jelzés, hogy kettes vagy hármas fokozatban is meg-megugrik a kerék, finom, nem bántó módon adva tudtunkra, hogy a kipörgés gátlónak bizony dolgoznia kellett.

Csomagtartó, hát az végül is van. Más tárolórekesz pedig alig-alig. A két első ülés között, a könyöklő mögött találunk még egy kis rekeszt, ahová a papírjaink, esetleg egy fél literes víz elfér. A tesztautóba kaptunk két kivehető pohártartót ugyan, de azt nem tudtam használni, mert akkor nem fért el a könyököm. De nem is lényeges, hogy több hely legyen. Ha a csomagtartót tekintjük bőröndnek, és plusz szatyorral, kofferrel nem foglaljuk el a helyet, akkor a 127 liter elég arra, hogy pár napra akár bele tudjunk pakolni. Nem éreztem hiányát, hogy nagyobbnak kellene lennie.

A Takumi, azaz a keménytetős változatot teszteltük, amelynek különlegessége, hogy kemény tetejét összehajtva képes azt elektromosan a csomagtérbe helyezni pár másodperc alatt. Fantasztikus, tökéletes, gyönyörű. Nem jutnak dicsérő szavakon kívül mások az eszembe. Imádni lehet minden percét a vele töltött időnek.

Sok autót vezetünk, számos szempontot mérlegelni lehet egy-egy teszt során. A Mazda MX-5 előnye leginkább az, hogy imádnivaló vezetni. Lefagyott számtalanszor az Apple CarPlay, a kihangosítója kritikán aluli, a menürendszer lassú és kicsit körülményes, de ezek olyan elenyésző apróságok, amelyek semmit, de semmit nem vesznek el abból, hogy az autó elképesztően cool.

  • 2020 mazda mx5

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30
    Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30

    Mindig különös izgalommal várom a Mazdák tesztelését, mert a kis japán gyártó számomra maga a misztikum. Visszafogott vonalvezetés jellemzi, valamint az ember és a vezetés kiváló harmóniáját teremtik meg olyan módon, ahogyan arra egyetlen márka sem képes. Az MX-30 -ban is hasonló volt a szándék, de a piaci igények nyilvánvalóan gyorsabban közbeszóltak. Teljes harmónia pedig kapkodásból ritkán születik.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Ha az út a versenypálya - Renault Megane R.S. Trophy
    Ha az út a versenypálya - Renault Megane R.S. Trophy

    Az hiszem a legtalálóbb szó, hogy beteg. Jó értelemben véve nagyon beteg. Más volt, ahogy megkaptam az autót. Volt egy olyan érzés bennem, hogy olyan élmény következik, amelyet ritkán tapasztaltam eddig életemben. Vigyázz a gumikra, ameddig be nem melegszenek! Vigyázz a fékekre, mert hidegen nem fognak! Mi ez, felkészítés egy rally versenyre? Hát pontosan az!

    olvass tovább
    Mobilitás
    Abban lett jobb, amiben kell – 2020 Nissan Juke Tekna
    Abban lett jobb, amiben kell – 2020 Nissan Juke Tekna

    A Juke mindig is egy olyan autó volt, amelyet lehetett szeretni, vagy éppen utálni. Egy dolgot nem lehetett soha, közömbösnek lenni iránta. Az egyik legmegosztóbb formatervvel rendelkező autó, amely megteremtette a kompakt crossover szegmenst, 9 év után teljesen megújult.

    olvass tovább
    Mobilitás
    A középső testvér – Mazda CX-30 Skyactive-G 150 AWD
    A középső testvér – Mazda CX-30 Skyactive-G 150 AWD

    Jól ismert dolog, hogy a középső gyermeknek a legnehezebb a dolga a családban. Bár a CX-30 időben a legkisebb után érkezett, így a sorrend időben nem egyértelmű, de ettől függetlenül egyáltalán nincsen könnyű dolga. A saját helyzete, léte szükségességének bizonyítása nem egyszerű feladat. Hála a sorsnak, a neve, mármint a CX-30, sem illik a sorba, így ettől azonnal más identitása lett, mint a kisebb és a nagyobb testvér elnevezése.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Egyszerűen szép és jó – Mazda3 hatchback GT Plus
    Egyszerűen szép és jó – Mazda3 hatchback GT Plus

    Nagyon sok szép autó van, de a Mazda3 valami egészen más. Nemcsak szép, letisztult, modern, hanem mindeközben tényleg nagyon jó. A sok modern technikával felszerelt kis köbcentis SUV-k között lassan elfelejtettem, milyen egy, a szó jó értelmében „valódi”, pompás autót vezetni. Ezt az érzést adta vissza a hármas.

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia