FEO - Mindenkinek!
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia
feo.hu

Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range

Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range

  • július 14, 2020
  • Komment

A Niroval a KIA korrigálta a csorbát, amit a Soul EV nem túl sikeres eladásai produkáltak. Emészthető formájú elektromos autót dobtak piacra ezzel a kivitellel.

Első ránézésre is egy élhető, „autó formájú” kocsi és nem egy űrjármű a Niro elektromos változata, amely két különböző akkupakkal rendelhető. Tesztünkben a kisebb, 39kW-os változatot teszteltük, amely méret elsősorban a városi közlekedésre teszi alkalmassá a kocsit. Ennek az állításomnak a legjobb bizonyítékát saját példámon is tapasztaltam a tesztelés során.

Én ugyanis Székesfehérváron lakom és úgy alakult, hogy a tesztelés egyik napján kétszer is Budapestre kellett mennem. Első alkalommal kevésbé spórolósan, 110-120km/h közötti tempóban tettem meg az utat. Ennél a sebességnél a Niro átlagosan 15,8kW-ot fogyaszt. Másodszori budapesti utamon már óvatos voltam, 90 és 100km/h közötti tempóban haladtam, majd a városi közlekedés során is figyeltem a sebességre és a gyorsításokra. Ennek ellenére nap végére 65km töltöttség maradt az 58km hosszú távhoz hazáig. Nem lehetetlen, de azért nagy nyugalmat nem ad a 10km-nél kevesebb érték. Éppen ezért 80-as tempóban vágtam neki az útnak.

Az utazás rengeteg időt adott arra, hogy megtapasztaljam az elektromos autózás negatív oldalát. Klíma és mindenféle „szükségtelen” elektromos berendezés használata nélkül sikerült 13,2kW-ra szorítani a fogyasztást. Ami önmagéban egy csodálatos érték. Pontosan láttam már útközben, hogy nem lesz probléma a hazajutással, mivel egyre több kilométert spóroltam a komputer által kalkulálthoz képest. Nagyobb félelmet okozott a 90-es tempóban (nyilván tempomattal) haladó kamionok fénykürtje, dudája, akik sorra értek utol. Mivel előzni nem akartak, ezért minimális távolságra közelítettek meg és erőteljesen rá akartak venni, hogy legalább azon a tempón haladjak, amelyen ők szeretnének.

A fenti történet csupán annak bizonyítéka, hogy életszerű lehet, hogy valaki egy nap alatt 300km-nél többet megy. Általános, univerzális használatra tehát a mid-range nem biztos, hogy elegendő, annak ellenére, hogy meg lehet vele csinálni a műszaki adatlap szerinti 273km távolságot. Városban viszont tökéletes társunk lehet.

A Niro EV egy átlagos formájú crossover, semmiféle futurisztikus hókuszpókusz nincsen benne. Minimális különbségekkel rendelkezik a hagyományos motorral felszerelt, vagy a hibrid és plug-in hibrid változatokhoz képest.

Megvan benne a vezetést támogató rendszerek teljes arzenálja, mindenféle hárombetűs rövidítéssel. Képes a második szintű önvezetésre az adaptív tempomat, a sávtartó automatika és a vészfékasszisztens segítségével. Központi kijelzője a KIA-nál megszokott menürendszerrel és telefon kitükrözési funkcióval rendelkezik.

Sebességváltóval természetesen nem rendelkezik, így a kormány mögötti +/- fülekkel a lassításkori visszatöltés erősségét tudjuk állítani. A 3-as, azaz a legerősebb fokozatban ez azt eredményezi, hogy majdnem egy pedállal tudunk vezetni, hiszen a gázelvételkor erőteljes lassításba kezd az autó. Könnyen megszokható funkció, amely még kényelmesebbé teszi a vezetést, ráadásul további megtakarítást eredményez a kilowattoknál
Az utastér a Niroban megszokott tágas, kényelmes. Számos pakolórekesszel, igazi családbarát cross-over felépítésű gépkocsi. Szerethető a könnyű vezethetősége és a funkcionalitása. A csomagtere az EV-nek szintén teljesértékű.

Kívülről is csupán néhány jel árulkodik arról, hogy nem egy sima Niróban ülünk. A hűtőrács helyett teli műanyag fedi a gépkocsi orrát, mely a különbségek közül a leginkább észrevehető. Ennek bal oldalán található az elektromos csatlakozó. A töltési sebessége a mid-rangnek nem túl hatékony nagyon lassan tölti az akkumulátort. Így hiába választunk 22kW-os oszlopot, a Type 2 csatlakozón keresztül az invertere nem képes ekkora energiafelvételre. Utolsó, szinte nullára való lemerülésemet követően több, mint 9 óra volt a teljes feltöltési idő (otthoni hálózatról egy ilyen energiafelvétel közel 2 nap lenne).

A konklúzióm az, hogy a 1,2M Ft körüli felárat mindenképpen megéri a nagyobb kapacitású változat. Persze az az összeg nem kevés, de a 11-12,5M Ft közötti sávban ez csupán 10% körüli többletkiadás, amely teljesértékű és nagyobb teljesítményű autóvá teszi a Nirot. Bár a teljesítmény hiányzott legkevésbé a tesztelt modellből, ugyanis ennek a gyorsulása is fantasztikus volt.

Nehéz időszak lesz a KIA-nál, hogy az új állami támogatási rendszer alapján a 11M Ft feletti vételárral rendelkező elektromos autók támogatása mindössze 0,5M Ft, ez alatt pedig 2,5M Ft. A Niro EV árszintje alapján a belépő és most, újonnan megjelenő, kifejezetten a támogatási rendszer kihasználását célzó City Star modell esetében érhető el 11 millió forint alatti vételár. A 64kW-os változat 13M Ft-os alapára ezt sajnos nem teszi lehetővé. Szóval marad a városi támogatás és az alapváltozatú mid-range azoknak, akik a jelentős ártámogatást meg szeretnék kapni.

  • kia niro

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range

július 14, 2020

Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range

július 14, 2020

Kapcsolódó cikkek

Mobilitás
KIA Niro PHEV egy igazán praktikus jármű
KIA Niro PHEV egy igazán praktikus jármű

Ha olyan autót keresünk, amely divatos, megbízható, olcsó fenntartású, modern technikát rejt magában, zöld rendszámot kaphat, hosszú útra is elindulhatunk vele, mert nem vagyunk kitéve annak, hogy találunk-e elektromos töltőt és mindamellett kényelmes családi autó, amelynek az ára is elérhető, akkor nem sok autó közül választhatunk. Az egyik lehetséges megoldás a Niro Plug-in.

olvass tovább
Mobilitás
A fullos háromhengeres – KIA Ceed 120 T-GDI Gold
A fullos háromhengeres – KIA Ceed 120 T-GDI Gold

2020 válasza a környezetvédelmi problémákra természetesen a hibrid és az elektromos. De amennyiben maradni akarunk a hagyományos erőforrások mellett, mert a pénztárca, vagy éppen a józan ész azt diktálja, hogy a fenti kettő tökéletesen fölösleges, avagy értelmetlenül drága, akkor hétköznapi ember a háromliteres motor helyett a háromhengerest tudja választani.

olvass tovább
Mobilitás
Minden benne van, ami kell – KIA Xceed Plug-in
Minden benne van, ami kell – KIA Xceed Plug-in

Ha receptes könyvet kellene írni autó témában és azokat az alapanyagokat kezdeném felsorolni, ami biztosan kell ahhoz, hogy sikeres modell jöjjön létre, így kezdeném: Végy egy emelt hasmagasságú autót, amely se nem túl nagy, se nem túl kicsi. Legyen plug-in, mert az már kellőképpen zöld és enélkül 2020-ban sokkal nehezebb bármit tálalni. Hát így kezdődik az Xceed plug-in története.

olvass tovább
Mobilitás
Parádés Picanto – Kia Picanto teszt IV. rész
Parádés Picanto – Kia Picanto teszt IV. rész

Tipikus szemléltetője annak, amikor a kevesebb néha több!

olvass tovább
Mobilitás
Kombi újratöltve - Kia Proceed 1,4 turbó
Kombi újratöltve - Kia Proceed 1,4 turbó

A Kia és a Hyundai márkaépítése és fejlődése azt hiszem tankönyvi példa lesz pár éven belül az összes marketing iskolában. Tudatosság és az ebből fakadó sikeresség tökéletesen nyomon követhető náluk és talán nem is lehet ennél jobban csinálni.

olvass tovább
Mobilitás
Kia Stonic teszt
Kia Stonic teszt

Nem voltam túlságosan feldobva a hírtől, hogy egy KIA-t kapok tesztre, mégis ez volt az az autó, amivel a legtöbbet mentem a teszt pár napja alatt.

olvass tovább
  • kapcsolat
  • jogi nyilatkozat
  • impresszum
  • adatvedelem
© feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.