Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Parádés Picanto – Kia Picanto teszt IV. rész

Parádés Picanto – Kia Picanto teszt IV. rész

  • október 01, 2020
  • Komment

Tipikus szemléltetője annak, amikor a kevesebb néha több!

A Kia Picanto története viszonlyag régre nyúlik vissza. 2004-ben kezdték el gyártani a kisautót, három- és ötajtós hatchback kivitelek készülnek belőle. Tesztalanyom egy harmadik generációs változat volt, amit 2017 óta termelnek. A MOL Limo flottája minden típusból a legfrissebbet kínálja, így kétségek nélkül, boldogan ültem át egyik Picantóból a másikba.

Sokan a Hyundai i10-eshez hasonlítják ezt a modellt, ami érthető, hiszen a két kisautót könnyen össze lehet téveszteni, valamint néhány erőforrást is kölcsönkért a Kia a szintén koreai vállalattól. Emellett bizonyos helyeken Kia Morningként is emlegetik. A Kia nem szégyelli bevallani, hogy egy modell megalkotásakor vagy annak ráncfelvarrásánál a vásárlói adatokra és visszajelzésekre hagyatkozik. Ez annyit jelent, hogy például amikor 2017-ben megjelent ez az új generáció, akkor a bemutatón elhangzott, hogy a Picanto vásárlóinak több, mint 60%-a nő. A Picantót nem mondanám kizárólag női autónak, sokkal inkább csak elsősorban annak. A vállalatnál úgy döntöttek, a sminktükröt jobb megvilágítással látják el, ezzel is kedveskedve a lojális vevőknek. Még abban az évben, 2017-ben bemutatták a modell sportosabb verzióját, a Picanto GT Line-t, amelyből megmondom őszintén, egyet sem láttam az utakon, de abból kiindulva, hogy a hagyományos Picantóban is pozitívan csalódtam, szerintem a GT Line sem szomorítana el. Mindig óriási élvezettel próbálok ki egy erőteljesebb városi kisrakétát!

Mi az, amit a legjobban imádtam a teszt során? A válasz egyszerű. Ha letöltötted a MOL Limo applikációt, regisztráltál és soron követted a pontokat, amiket a teszt legelső részében leírtam, akkor elég csak megnyitnod az alkalmazást, ott pedig egy érintéssel rá tudsz szűrni az adott típusra, amit keresel. Rányomtam a Picantóra, és nem viccelek, a főváros szinte minden sarkán lehetett belőle találni egyet. Ez minden alkalommal így volt, amikor kibéreltem a típust a MOL Limótol, melyet te is megtehetsz 68 forint/percért. Nem véletlen, ugyanis a Kia Picanto a flotta leggyakoribb tagja!

A kisautó orrán a hűtőmaszk ketté van osztva, a fényszórók felfelé ívelnek, ezáltal morcosabbá vált a megjelenés. A lökhárító két oldalán a nappali menetjelző és a ködlámpa látható, a GT Line verziónál ez például nem lámpatesteknek, hanem egy-egy kis beömlőnek ad otthont. Az alap fényszórókra nem lehet panasz, bár nem LED-esek, de sötétben is kifejezetten jó világítást biztosítanak.

A beltérben egyes egyedül egy dologgal nem számoltam, az pedig az, hogy menet közben nem lehet csatlakoztatni az okostelefont a Bluetooth kihangosítóhoz, hacsak egy piros lámpánál P-be rakva gyorsan el nem intézed azt. Ez az összes többi Kiában így volt, amiben korábban ültem. A manuális klímakapcsoló és a hagyományos, gombos, nyomkodós fejegység a középkonzolon kifejezetten tetszett, visszarepített a régi szép időkbe, amikor nem mindent az ujjunkkal kellett tapizni. A klímakapcsoló alatt egy USB és egy AUX bemenet is helyett kapott, egyel lejjebb pedig egy tágas rekesz helyezkedik, ami akár két pohárnak és egy telefonnak is elegendő helyet biztosít. A középkonzolon egy picinyke lámpa kukucskál kifelé, ami piros színnél azt jelzi, hogy elhagytad a Limo zónát, ha pedig zöldre vált, az autó is mondja közben, hogy visszatértél a zónába. A multifunkciós kormány finom tapintású és könnyen kezelhető. A csomagtér kapacitása nem a legnagyobb a maga 255 literével, viszont a kategóriában egyáltalán nem számít ez kevésnek. A parkolást a hátsó tolatóradarok könnyítik. A Picanto motorterében a Kia 1,0 literes, háromhengeres szívó benzinmotorja duruzsol, aminek 67 lóerős teljesítménye és 95 Nm-es csúcsnyomatéka elsőre kevésnek hangozhat, ám aggodalomra semmi ok! Az autó teljes hossza a 3,6 métert sem éri el, súlya pedig egy termetesebb sofőrrel sem haladja meg az 1,000 kilogrammot, így nincs szükség nagy erőre a karosszéria mozgatásához. A harmadik generációs Kia Picantót ötfokozatú manuális és négyfokozatú automata váltóval kínálják. Elérkeztünk a cikk címének kifejtéséhez, ugyanis azon belül, hogy maga a típus parádés, ezt nyilvánvalóan többnyire vezethetőségének köszönheti. Bármikor, amikor teljes gázzal mentem, a kiskapacitású motor, ami 7 ezres fordulatnál tilt, hatezerig pörgött, megnevettetett és csak utána váltott át a következő fokozatba.

Tesztelésem során a MOL Limo flottájának összes kisautóját kipróbáltam, ezek közül talán a Smart EQ elektromos verziók és a szintén elektromos Volkswagen e-up! tetszett a legjobban, de mindezeket holtversenybe helyezném a Picantóval! A Hyundai Kona electric egy teljesen más kategória, szabadidő-autós adottságainak köszönhetően akár kirándulni is el lehet menni vele egy bérlés alkalmával. Tarts velem a továbbiakban is, hiszen csak most kerülnek majd a kezeim közé a flotta prémium nagyágyúi! Hasonló jellegű tesztcikkeket olvashatsz a következő hetekben a Mercedes A-osztály-ról, CLA-ról, CLA Shooting Brake-ről és a BMW i3-ról.

  • kia mol picanto

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    KIA Niro PHEV egy igazán praktikus jármű
    KIA Niro PHEV egy igazán praktikus jármű

    Ha olyan autót keresünk, amely divatos, megbízható, olcsó fenntartású, modern technikát rejt magában, zöld rendszámot kaphat, hosszú útra is elindulhatunk vele, mert nem vagyunk kitéve annak, hogy találunk-e elektromos töltőt és mindamellett kényelmes családi autó, amelynek az ára is elérhető, akkor nem sok autó közül választhatunk. Az egyik lehetséges megoldás a Niro Plug-in.

    olvass tovább
    Mobilitás
    A fullos háromhengeres – KIA Ceed 120 T-GDI Gold
    A fullos háromhengeres – KIA Ceed 120 T-GDI Gold

    2020 válasza a környezetvédelmi problémákra természetesen a hibrid és az elektromos. De amennyiben maradni akarunk a hagyományos erőforrások mellett, mert a pénztárca, vagy éppen a józan ész azt diktálja, hogy a fenti kettő tökéletesen fölösleges, avagy értelmetlenül drága, akkor hétköznapi ember a háromliteres motor helyett a háromhengerest tudja választani.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Minden benne van, ami kell – KIA Xceed Plug-in
    Minden benne van, ami kell – KIA Xceed Plug-in

    Ha receptes könyvet kellene írni autó témában és azokat az alapanyagokat kezdeném felsorolni, ami biztosan kell ahhoz, hogy sikeres modell jöjjön létre, így kezdeném: Végy egy emelt hasmagasságú autót, amely se nem túl nagy, se nem túl kicsi. Legyen plug-in, mert az már kellőképpen zöld és enélkül 2020-ban sokkal nehezebb bármit tálalni. Hát így kezdődik az Xceed plug-in története.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész
    Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész

    A flotta első elektromos szabadidő-autója! Meg kellett csípnem magam ahhoz, hogy észhez térjek és rájöjjek, ez nem álom, hanem valóság!

    olvass tovább
    Mobilitás
    Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész
    Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész

    A márka legkisebb modellje tud meglepetést okozni. Nem is keveset!

    olvass tovább
    Mobilitás
    Kombi újratöltve - Kia Proceed 1,4 turbó
    Kombi újratöltve - Kia Proceed 1,4 turbó

    A Kia és a Hyundai márkaépítése és fejlődése azt hiszem tankönyvi példa lesz pár éven belül az összes marketing iskolában. Tudatosság és az ebből fakadó sikeresség tökéletesen nyomon követhető náluk és talán nem is lehet ennél jobban csinálni.

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia