Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Tágasan a városban - Kia Rio 1.4 MPI

Tágasan a városban - Kia Rio 1.4 MPI

  • február 24, 2020
  • Komment

Rengetegszer említettem már, hogy a Kia az elmúlt években töretlen fejlődésen ment keresztül. A most kipróbált Kia Rio negyedik generációs modellje is ezt tükrözi.

Nehéz az értékelése egy 2017-ben megjelent modellnek egy olyan pillanatban, amikor évről évre jelennek meg a márkán belül olyan előremutató újdonságok, mint az új Ceed vagy XCeed. Ugyanis a dél-koreaiaknak, és ezen belül a KIA-nak is, a 3 év felfoghatatlan sok időnek számít. Ami 2017-ben csodálatra méltó volt, mára már átlagos. És itt nem másik márkával való összehasonlításban vizsgálom a helyzetet, hanem kizárólag márkán belül. Ezt pedig a legnagyobb tisztelet és őszinte elismerés nevében mondom.
Ez azt jelenti, hogy mindenféle esetleges kritika csak és kizárólag azért jut eszembe a Rioval kapcsolatban, mert látom, hogy miket értek el, milyen magasra helyezték a mércét már ennyi idő alatt is. Gondoljunk csak bele, másik márka esetén 3 év az semmi, még egy tisztességes ráncfelvarrás is több időbe kerül. Kiáék háza táján pedig megannyi fejlesztés történt ennyi idő alatt, szóval érthető, hogy egy éven belül érkezik az alapos ráncfelvarrás a modellen.

Pedig a ráncfelvarrás alapvetően szükségtelen lenne, ha más hasonló kisautóhoz hasonlítjuk a Riot. Nem beszélve arról, hogy a szegmens manapság nem annyira mondható divatosnak, hiszen aki növekedni akar, kizárólag crossovereket fejleszt. Létezik egyébként a Kianál is a Rionak megfelelő, emelt hasmagasságú autó, melyet Stonicnak hívnak. Ezért újabb respect a márkának, hogy nem csak a rövidtávú divatot lovagolja meg és gondol azokra, akik nem feltétlenül szeretnének magas autóba szállni.



Két dolog mindenképpen lenyűgöző, ha beleülünk a Rioba. A tágas utastér és a jó vezethetőség. És legyünk őszinték, nem ez a két legfontosabb dolog? A Kia konzervatív stílusú vonalvezetése a legritkább esetben szól arról, hogy a szívünkhöz kapjunk azzal a felkiáltással, hogy életemben nem láttam még ilyen egyedi autót. Ellenben egy olyan formát láthatunk, amely letisztult és kellemes vonalaival belesimul a környezetébe. Számomra a Rio is ilyen. Van szebb, vagányabb és ezáltal megosztóbb kisautó. De a Riora valahogy jó ránézni, miközben senki nem ütközik meg a formáján. Marcona tekintete pedig valamelyest kiemeli a többi hasonló autó közül, így nagyobb méretűnek tűnik, mint amekkora. A Kiákra jellemező hűtőrács valahogy elnyújtja az autó orrát, amitől szélesebbnek látszik ez a kiskocsi.


Belső terében úgy vélem nem találunk kifejezetten luxus minőségű anyagokat, relatív sok a kemény műanyag. Viszont az összeszerelési minőség annyira jól sikerült, hogy ha nem kezdjük el tapogatni, kopogtatni az ajtót, vagy a műszerfalat, ahogy azt egy „idióta” autós újságíró teszi, akkor erre rá sem jövünk. A legjobb kifejezés talán a jól átgondoltság, ami a belső térkialakítást illeti. Mindenféle tartórekesz, polcocska helyet kapott a bőrözött és jó fogású kormány és váltókar körül. Ami kimaradt, az a könyöktámasz. A telefonunk USB-n keresztül csatlakoztatható a rádióhoz, mely tesztautónk esetében nem egy a már legtöbb esetben megszokott nagy színes tabletet jelentett, hanem csak egy monokróm kijelzőt. Így a telefon kitükrözését ne keressük, mint opció ebben az esetben, hiszen ez csak annyi lehetőséget tartalmaz, hogy az MP3 számainkat meg tudjuk hallgatni. Ami a technikát illeti, nem tudom mi lehetett az oka, de a legújabb iPhone nem működött együtt a Rio bluetooth kihangosítójával.  
A közepes vagy magasabb felszereltségű változatokhoz viszont rendelhető 7 inches kijelző középre, aminél természetesen ez a probléma, már nem probléma.

Tesztautónk 1.4-es benzines, 100Le-s motorja egy már kifutó változat, melyet nagy valószínűséggel a környezetvédelmi normák küldtek nyugdíjba. Helyette a jövőben egy 1.0l-es turbó erőforrás fogja szállítani a lovakat a motortérbe.  A teljesítmény, hasonlóan, mint a motorválasztékban elfoglalt helye, közepes volt a motornak. Ez a teljesítmény elfogadhatóan vitte az autót, de azért gyorsulási versenyekre semmiképpen nem érdemes ellátogatnunk vele. Ami talán ugyan mindenképpen túlzás lenne, de 100Le-től azért jobb gyorsulásokat is el lehetne képzelni. Cserében viszont a fogyasztása igazán jó volt. Vegyes használat mellett 6,1l-t fogyasztott átlagosan. A 6 sebességes manuális váltó határozottan precíznek mondható, kényelmes volt a kezelése. Jó pár vezetéstámogató rendszert tartalmazott a felszereltség és az árlista alapján még ezen kívül is rendelhető bele néhány hasznosnak mondható kiegészítő. Ilyenek a holttér figyelő, sávtartó és vészfékező asszisztens. Ki lehet emelni továbbá a 7 év garanciát, ami versenyképes ajánlattá teszi a 4,3M Ft-os listaáron kínált kisautót.

  • kia rio

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    KIA Niro PHEV egy igazán praktikus jármű
    KIA Niro PHEV egy igazán praktikus jármű

    Ha olyan autót keresünk, amely divatos, megbízható, olcsó fenntartású, modern technikát rejt magában, zöld rendszámot kaphat, hosszú útra is elindulhatunk vele, mert nem vagyunk kitéve annak, hogy találunk-e elektromos töltőt és mindamellett kényelmes családi autó, amelynek az ára is elérhető, akkor nem sok autó közül választhatunk. Az egyik lehetséges megoldás a Niro Plug-in.

    olvass tovább
    Mobilitás
    A fullos háromhengeres – KIA Ceed 120 T-GDI Gold
    A fullos háromhengeres – KIA Ceed 120 T-GDI Gold

    2020 válasza a környezetvédelmi problémákra természetesen a hibrid és az elektromos. De amennyiben maradni akarunk a hagyományos erőforrások mellett, mert a pénztárca, vagy éppen a józan ész azt diktálja, hogy a fenti kettő tökéletesen fölösleges, avagy értelmetlenül drága, akkor hétköznapi ember a háromliteres motor helyett a háromhengerest tudja választani.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Minden benne van, ami kell – KIA Xceed Plug-in
    Minden benne van, ami kell – KIA Xceed Plug-in

    Ha receptes könyvet kellene írni autó témában és azokat az alapanyagokat kezdeném felsorolni, ami biztosan kell ahhoz, hogy sikeres modell jöjjön létre, így kezdeném: Végy egy emelt hasmagasságú autót, amely se nem túl nagy, se nem túl kicsi. Legyen plug-in, mert az már kellőképpen zöld és enélkül 2020-ban sokkal nehezebb bármit tálalni. Hát így kezdődik az Xceed plug-in története.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Parádés Picanto – Kia Picanto teszt IV. rész
    Parádés Picanto – Kia Picanto teszt IV. rész

    Tipikus szemléltetője annak, amikor a kevesebb néha több!

    olvass tovább
    Mobilitás
    Kombi újratöltve - Kia Proceed 1,4 turbó
    Kombi újratöltve - Kia Proceed 1,4 turbó

    A Kia és a Hyundai márkaépítése és fejlődése azt hiszem tankönyvi példa lesz pár éven belül az összes marketing iskolában. Tudatosság és az ebből fakadó sikeresség tökéletesen nyomon követhető náluk és talán nem is lehet ennél jobban csinálni.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range
    Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range

    A Niroval a KIA korrigálta a csorbát, amit a Soul EV nem túl sikeres eladásai produkáltak. Emészthető formájú elektromos autót dobtak piacra ezzel a kivitellel.

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia