Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in

Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in

  • október 20, 2020
  • Komment

A harmadik generációs Ford Kuga mindent is kínál. A felszereltségi szintek és a motorválaszték alapján óriási a lehetőségek tárháza. A kérdés csak az, hogy a racionalitás és a pénztárca mit enged meg. A plug-in esetében körülbelül 250.000 kilométernél már be is hozzuk a kezdeti beruházást. Onnantól már nemcsak zöldek, de egyre gazdagabbak is leszünk a sok-sok megspórolt, ki nem fizetett üzemanyagköltség miatt.

A Ford esetében, a hagyományos és a konnektoros hibrid változat között nagyjából 2,5 millió forint különbség van. Bár nem szerettem volna cinikus lenni a bevezetőben, de nagyon alapos elszántság kell ahhoz, ha valaki kizárólag anyagi megfontolások miatt válasszon Ford plug-in hibridet. Persze ott van a zöld rendszám adta előny, de ez nagyon kevés a boldogsághoz. A környezettudatosság sokkal fontosabb szempont. Így azt javaslom, hogy egy pillanatra engedjük is el az ár kérdését. Azután fogjuk meg újra, mert a következő kérdés, hogy kivel szemben indul az új generációs Kuga?  
Ha a „nem prémiumok” közé sorolom, akkor drága, ha pedig a prémium szegmens autóihoz, akkor versmenyképes, vagy éppen kedvezőbb az ajánlat. A probléma az, hogy nem lenne tisztességes összehasonlítani egy prémium kategóriás autó finom részleteivel, kidolgozottságával.

Maradjunk abban, hogy a kettő között van. Belegondolva ez a besorolás passzol is hozzá, hiszen határozottan jó minőségű a környezet, szép az anyagválasztás és kifejezetten tágas az autó. Határozottan nagyobb a térérzet, mint az előző generáció esetében. A csomagtér a plug-in esetében jár némi kompromisszummal ugyan, hiszen a hagyományos változathoz képest 40 litert kell beáldozni, de a 464 liter tökéletesen elegendő a napi átlagos használat mellett.

A beltérben kényelmes, jó tömésű ülések fogadnak és valóban kompromisszum mentesen lehet a hátsó üléssort is használni. A vezető és az utas pedig remek térérzetet, számos tárolórekeszt kap.
A vezetőülés előtt elhelyezett műszerek nem feltétlenül tükrözik azt, hogy egy vadonatúj autóról van szó. Felár ellenében, illetve a magasabb felszereltség esetén teljesen digitális műszerfal is kapható, de tesztautónk esetében egy analóg-digitális kombóval találkoztunk. Két hagyományos műszeregység között találunk egy jókora digitális kijelzőt. Előbbiek az akku töltöttségi szintjét és a sebességet mutatják, utóbbi pedig gyönyörű átvezető, felvezető grafikával szórakoztat és mutat be gyakorlatilag minden információt, amely szükséges lehet. Bekapcsoláskor tájképet látunk, ha pedig az üzemmódokat kapcsoljuk, akkor egy varázsgömb különböző színekre vált és jelzi, hogy Normal, Eco, Sport, Slippery, Deep snow/sand üzemmódban vagyunk. Szándékosan nem fordítottam le az üzemmódokat, hiszen a Ford is úgy gondolja, hogy mindenki beszél angolul kis hazánkban, így nem készült magyar változata a menünek. Egyébként ennek én csak a jó oldalát látom, hiszen a nyelvtudás fontos és szükséges. Minden eszközt meg kell ragadni, hogy tanuljunk.

A műszeregységek, így a középkonzol tetején elhelyezett képernyő kezelése is egyszerű. A menü rendszer gyors, könnyen átlátható és támogatja az Apple CarPlayt is. A 8” -es képernyő a vezető felé van kicsit döntve, így kifejezetten kényelmes a használata. Nagyon tetszett, hogy a fokozatváltó egy tárcsává alakult. Nem foglal el helyet, kifejezetten egyszerű a kezelése. Összeségében elmondható, hogy otthonosan érzi magát az ember a Kuga belsejében.

Nem tértem rá ki, de a Kuga külsője teljesen új formát kapott az előző generációhoz képest. Míg az első és a második széria karaktere egymást követte, addig a mostani Kuga nekem sokkal jobban passzol az új Puma esetében elindult formavilághoz. Az ívelt lámpák és a lekerekített orr-rész kifejezetten széppé teszi az autót. A tesztautó színe ehhez pedig remekül passzolt. A PHEV-hez alapban járó 18” -es felnik pedig nagyon jó és arányos méretűek. Kellőképpen nagyok, hogy jól mutassanak, de nem annyira, hogy a hazai utak hibáit túlságosan tovább adták volna. Méretei, arányai jók, 9cm-t növekedett elődjéhez képest, így 4,6 méter lett a hossza.

A hibrid meghajtásról egy 2,5 literes szívó benzines motor, továbbá egy villanymotor gondoskodik. Kettőjük összeteljesítménye 225 lóerő és 200Nm nyomaték. Ez a párosítás ugyan versenyautóvá nem teszi a Kugát, de kellemes, élhető módon lehet vele közlekedni. Sajnálatos módon egy gyári visszahívás miatt nem lehetett feltölteni a tesztautónkat hálózatról. Azzal a feltétellel kaptuk meg, hogy ezt a lehetőséget nem használjuk ki. Mivel nem volt nálunk korábban Kuga, így természetesen így is igent mondtunk, de sajnos a hibrid működést csak annyira tudtuk kipróbálni, amennyire menet közben visszatöltött a kocsi. Azt mindenképpen el tudom mondani, hogy észrevehetetlen szinte, amikor vált a különböző meghajtások között a Kuga. A benzinmotor kifejezetten csendesen jár, nem tapasztalni a szívó benzinesekre jellemző erős hangot. A CVT váltó ideális a teljesítményhez és a menetdinamikához. Határozottan jó a párosítás.

A Kugában természetesen megtalálható mindenfajta vezetést támogató funkció. A lista rendkívül hosszú és nem tudnék olyan extrát mondani, ami nem kapható a Kugához. Sajnálatos módon a sávtartó nem sikerült túlságosan jóra ezek között. Aktiváláskor zavaró módon rángatott a kormány ide-oda, hogy a sáv mértani pontosságú közepén tartsa minden pillanatban az autót. Kényelmesebb volt inkább ezt az opciót kikapcsolni.

A plug-in meghajtás előnye, hogy elektromos töltés nélkül is képes haladni, kifejezetten a benzinmotorra támaszkodva. Ezt a meghajtást tudtuk hosszú távon tesztelni. A fogyasztása a kocsinak így 7,2 liter volt száz kilométerenként. A plug-in termesztésesen azoknak ideális, akik otthon és/vagy munkahelyükön is tudják tölteni az autót, így a napi ingázás során gyakorlatilag tisztán elektromosan, némi benzinmotor rásegítéssel tudnak közlekedni. Biztos vagyok benne, hogy a fentiek teljesülése esetén 1-2 literes fogyasztás is elérhető. A teljesen feltöltött akkumulátorral 70 kilométeres hatótávolságot ígér a Ford, ami egyáltalán nem rossz.

A PHEV Kuga választása sokkal inkább érzelmi, mint racionális döntés. Bízom benne, hogy ennek ellenére egyre többen fogják ezt a meghajtást választani, mert a környezetvédelem csak közösen elérhető célkitűzés, amihez az ilyen autók sokban hozzásegítenek.

  • ford kuga

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    Fordulhat a kocka - Ford Mondeo Hybrid
    Fordulhat a kocka - Ford Mondeo Hybrid

    Nem tudok elfogultság nélkül a Mondeoról nyilatkozni és azt hiszem nem is akarok. 1996-ban találkoztam az első Mondeoval, amely körülbelül 1 évig volt a társam. Rengeteg követte és tettünk meg együtt sok százezer kilométert. Minden generáció volt nálam és mindegyik tisztességgel helyt állt. Volt benzines és főként dízel, kombi, 4 és 5 ajtós változat. Ez pedig az első hybrid, amit ki tudtam próbálni.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Fiestatól Explorerig - Kipróbáltuk a Ford teljes hybrid kínálatát
    Fiestatól Explorerig - Kipróbáltuk a Ford teljes hybrid kínálatát

    A Ford Magyarország jóvoltából egy izgalmas programokkal tarkított, egész napos teszt során próbálhattuk ki a Ford hazánkban forgalmazott teljes hybrid kínálatát. Az időjárás sajnos egyáltalán nem volt tekintettel az eseményre, és sikerült az egyik legesősebb napot kifogni, azonban ez szerencsére cseppet sem vett vissza a tesztelő csapat lelkesedéséből.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Egy őszinte autó – Ford Mustang GT 5.0 V8 450LE
    Egy őszinte autó – Ford Mustang GT 5.0 V8 450LE

    Talán az egyik legnehezebb dolog egy ikonról, egy legendáról leírást készíteni, hiszen majd mindenki ismeri, évtizedek óta, egészen pontosan 55 éve az amerikai életérzés megtestesítője. Rengeteg ember bakancslistáján szerepel és ez egyáltalán nem véletlen.

    olvass tovább
    Mobilitás
    A Puma újra támad – Ford Puma ST-Line X 1.0l EcoBoost 155Le
    A Puma újra támad – Ford Puma ST-Line X 1.0l EcoBoost 155Le

    Kicsit lehet elcsépelt a szó manapság, de az új Ford Puma egyszerűen MENŐ! Kell és fogok is írni a menetteljesítményről, motorról és pár technikai paraméterről. De most komolyan, nem ez az első szempont, amikor autót veszünk, hanem a forma és a megjelenés. Meg kell, hogy testesítse a vágyainkat hisz az autó nem utolsó sorban egy önkifejező eszköz.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Összehasonlíthatatlan élmény - Ford Ranger Raptor
    Összehasonlíthatatlan élmény - Ford Ranger Raptor

    Azok, akik ezeket a cikkeket olvassák, mások, mint a legtöbb ember. Az autó jellemzően többet jelent számukra egy szimpla technikai eszköznél. Nem kizárólag arra a funkcióra választják, hogy eljuttassa őket egyik pontból a másikba. Fontos számukra az, hogy azt miként teszik meg.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Kedvenc receptem 8 személyre
    Kedvenc receptem 8 személyre

    Amikor főzünk a legfontosabb az, hogy szeressük, amit csinálunk. A maximalizmus, az elszántság tesz minket profivá. De ez mind nem elég, mert szükség van a jó alapanyagokra. Figyelembe kell venni a tradíciót, hagyományokat, mert ezek segítségével tudunk igazán jót alkotni. Ha még kreatívak is vagyunk hozzá, akkor fogunk a legnagyobbak közé emelkedni. Hogy csinálja ezt a Ford?

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia