Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. SUV francia módon - Peugeot 2008 1.2 GT Line

SUV francia módon - Peugeot 2008 1.2 GT Line

  • július 28, 2020
  • Komment

A Covid-19 járvány karantén időszaka előtt pár nappal még maszk nélkül láthattuk a Peugeot 2008-at, ugyanis akkor volt a hivatalos sajtóbemutató. Vészterhes időszak következett ez után az autó kereskedelmében és természetesen a gazdaság más pontjain is, amely mind a mai napig érezteti hatását. Ahhoz, hogy a vásárlói kedv visszajöjjön, talán pont ilyen autókra van szükség.

Ahogy az a számokból is kiderül, a Peugeot 2008 a 208-as alapjaira épül. Az egyel több nulla az SUV vagy sokkal inkább a crossover jelentése. Se szeri, se száma a kiskategóriás városi terepjáróknak, így kemény fába vágja a fejszéjét az a gyártó, aki ide szán egy új modellt. A Peugeot-nak nem mondom, hogy könnyű dolga van, de annyi biztos, hogy igazán komoly mennyiségű muníciója van betárazva, hogy a 2008 sikert arasson.

Talán a külső formával érdemes kezdeni, hiszen ahogyan a mondás tartja, a külső megfog a belső megtart. A kis városi tereporoszlán számára itt egyáltalán nincsen ok panaszra. A recept közel azonos, mint a 208 esetében. LED-lámpák elől és hátul, amelyek igazán szép, mutatós módon imitálják a karmokat, illetve elől a macskafélékre jellemző szemfogakat is megtaláljuk. Nekem kifejezetten tetszik és nemcsak a lámpatestek, hanem az első front jellegzetes szép vonalú hűtőrácsa, továbbá a hátsó lámpákat összekötő fényes fekete sáv. A mostani divatnak megfelelően a GT line teteje elüt a fényezés színétől és fekete színben pompázik. Látványos megoldás, amely teljesen megváltoztatja a 2008 oldalsó látványát, csakúgy, mint a hatalmas 18” -es könnyűfém keréktárcsák.

A belső tér szintén nem okoz csalódást. A kialakítása egyedi, különleges elemekkel van tele. A műszerfal minden egyes pontja egészen más, mint amit egy hagyományos autóban megszokhattunk, a felhasznált anyagok minősége pedig prémium kategóriás autókkal megegyező. Zöld cérnával varrott bőr felületek, kevlár mintás anyagok fokozzák a sportos érzést. Nekem a kedvencem a Peugeot-k kormánya, amelyet természetesen a 2008 is megkapott. Lényegesen kisebb méretű, alul és felül is lecsapott formájú, tökéletes fogású. Általa lényegesen sportosabb és direktebb az autó kormányzása. Kis mozdulatokkal, kényelmesen lehet vezetni a kis crossovert. Ez a megoldás azért szükséges, hogy a kormány ne takarja be a kormány mögötti műszereket. Így tehát nemcsak jobb a vezetési élmény, de egyben sokkal biztonságosabb is.


A GT Line felszereltség tartalmazza a vadonatúj 3D cockpit elnevezésű különleges műszerfalat, amely egy teljesen forradalmi kivitel. Az egyes információkat 3 dimenzióban láthatjuk, amely igazán különleges és nagyon látványos. Csakúgy, mint a középkonzol érintőképernyős kijelzője.

Van tehát egy kiváló és egyedi belső terünk, egy forradalmi, háromdimenziós műszerfal, mi hiányzik még? Hát a jó zene! Erről a Focal audiórendszere gondoskodik. A Peugeot 2008 tehát készen is áll. Már csak egy motor hiányzik belőle.

A Peugeot a 2008-ban folytatja azt a stratégiát, hogy a felszereltség kiválasztását követően bármilyen meghajtást választhatunk. Lehet benzines, dízel vagy akár elektromos is az autó. Jelen esetben az 1,2 literes 130 lóerős erőforrás hajtotta az autót, melyhez egy manuális 6 fokozatú váltó kapcsolódott. A motor teljesen megfelelő volt az autóhoz. Dinamikusan, jól vitte a karosszériát. A manuális váltó pedig határozottan jól végezte a dolgát. Pontosan és precízen váltott.

A fogyasztás volt talán az egyetlen dolog, amellyel nem voltam teljesen elégedett. 8,2 literes átlagfogyasztást mértünk az autóval vegyes használat mellett.

Úgy gondolom, hogy a Peugeot rendkívül jó kocsit alkotott. Kényelmes, jó megjelenésű, kiváló minőségű városi terepjárót, amely minden szempontból remek választás. Kitűnik belőle, hogy az egyre több márkával rendelkező PSA konszern a Peugeot-nak szánja a prémium szegmens meghódításának szerepét.

  • 2008 peugeot suv

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line
    Zongorázd a különbséget – Peugeot 508 1.6 PureTech PHEV FWD GT Line

    Korábbi írtam már a Peugeot 508 dízel-ről, amikor a kombi változatot teszteltük. A mostani 5 ajtós modellben viszont a mai elvárásoknak, környezetvédelmi szabályozáshoz még inkább illő plug-in erőforrás dolgozott. Egész pontosan egy 1,6 literes benzin és egy 300V-os villanymotor.

    olvass tovább
    Mobilitás
    A leggyorsabb 208 - Peugeot e208
    A leggyorsabb 208 - Peugeot e208

    Az idei év a 208 benzines verziójával indult és igazán szerettük, egyáltalán nem csodálkoztunk rajta, hogy az idei év autója díjat is elnyerte. Így az elektromos változat tesztjére mi is nagy izgalommal készültünk.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Az utolsó szamuráj - Honda HR-V 1.5 Turbo Sport CVT
    Az utolsó szamuráj - Honda HR-V 1.5 Turbo Sport CVT

    Mélyen tisztelem a japánokat. Ennek oka, hogy folyamatosan, időt nem kímélve törekednek a tökéletesség elérésére. Gondoljunk csak egy sushi szakácsra, aki éveken keresztül csak a rizsfőzés művészetét gyakorolja, vagy a szamurájokra, akik éveken keresztül voltak képesek a kard, hüvelyből való kivételét ismételni, hogy az tökéletes legyen. Mit jelent számunkra ez a tradíció? A fantasztikus autókat.

    olvass tovább
    Mobilitás
    A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI
    A zászlóshajó – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDI

    Peugeot 508 második alkalommal jelent meg ilyen néven, miután az új névadási stratégia szerint a generációk száma növekszik, nem pedig a kategória (2-es, 3-as, 5-ös) mögötti szám, mint azt sok éven át megszokhattuk. Pontosan két éve 2018-ban mutatták be ezt a szériát a genfi autószalonon 5 ajtós és kombi változatban. Utóbbi az angol station wagon rövidítése alapján, SW jelzést kapott.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Spanyol SUV hét személyre
    Spanyol SUV hét személyre

    Kipróbálhattuk a Seat Terracot, a spanyol autógyártó harmadik SUV-ját, amelyet elsősorban családi autónak tudunk nevezni, ugyanis 7 személy is kényelmesen elfér benne, ráadásul még így is rengeteg hely jut a csomagoknak. Ez így, a nagy nyári utazások előtt különösen jó hír lehet abban az esetben, ha valaki gyerekekkel és nagyszülőkkel vagy éppen barátokkal utazna.

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia