Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Örömünnep – VW T6.1 Multivan Cruise 2.0 TDI 4Motion DSG

Örömünnep – VW T6.1 Multivan Cruise 2.0 TDI 4Motion DSG

  • december 26, 2020
  • Komment

A VW történetének második modellje fennállásának 70. évfordulóját ünnepli. A világ legismertebb és legnépszerűbb furgonjára, amelyből megjelenése óta 12 ,5 millió darabnál is több talált gazdára, méltán lehet büszke az autógyártó mamutcég.

Szinte nincsen olyan gyermek a világon, aki ne ismerné Fillmore-t a Verdák című meséből, vagy olyan felnőtt, akinek nem dobbanna eggyel többet a szíve, ha a 60-as évek lázadó generációjának szimbólumára, a színesre festett, virágokkal borított T modelljére gondol, ha másnem a filmvászonokról. Igen, ez az a modell, amelynek legújabb és legfelszereltebb változatát próbáltuk, a modern köntösbe bújtatott T6.1-et.

A T5/T6 verzió egyébként pontosan ebben az évben lesz hosszabb ideje gyártva, mint az első T1 változat. Ezzel a modellcsaládon belüli leghosszabb gyártási idővel is ez a típus fog rendelkezni.

Mivel az új T6.1 modell a T5 homologizációját alkalmazza, meglepő módon ez az állapot sokkal inkább előnyös az új T6 számára, semmint, hogy hátrányos lenne. Ennek okán ugyanis mentesül a később érvénybe lépett front részt érintő gyűrődési zónával kapcsolatos követelmények alól, továbbá egyéb méretei, mint például a versenytársainál 10-20 centiméterrel szélesebb dimenziója miatt mind az utas, mind a csomagtere lényegesen nagyobb. 
Ez teszi alkalmassá a Transportert, hogy utastere jelentősen és nagymértékben átalakítható, formálható. Innen származik a név, Multivan.

A kétoldalon elhelyezett elektronikusan vezérelhető tolóajtó, valamint a hatalmas hátsó csomagtérajtó kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a Multivan alkalmas legyen családi, vagy bármiféle egyéni és csoportos aktivitás kiszolgálására. Csak a képzelet szab határt, hogy milyen hobbi és sporttevékenység támogatására használják fel a Multivant. Az erős 198Le duplaturbós dízel erőforrás 450Nm nyomatékával és a 4Motion négykerék meghajtás még azt az akadályt is képes elhárítani, amelyet valamilyen terepviszony, időjárás görgetne elénk. Itt érdemes kiemelni, hogy a VW jelenlegi kínálatában ez a motor a Multivan-ben adja le a legnagyobb teljesítményt és nyomatékot. Éppen ezért egyáltalán nem okoz gondot számára, hogy a robosztus karosszériát könnyedén és dinamikusan mozgassa.

A fenti örökséget és tudást a T6.1 a kényelmi és vezetéstámogató rendszerek legmodernebb generációjával ötvözi. Ennek a képességnek és tudásnak a legeklatánsabb példája a vezető előtt látható teljesen digitális műszerfal és infotainement rendszer, amelyet a tervezők ötvöztek a korábban megszokott rekeszekkel és tárolórendszerekkel. Egyedül a pohártartó, amit hiányoltam, hiszen korábban ebből is akadt jó pár a vezető körül. Ebből a szempontból van némi visszalépés, amelyet a technikai arzenál kárpótol. A műszerfal és központi rendszer teljes egészében azonos a VW személyautó kínálatában lévő modellekével, mint például egy új Passatéval.

Az elrendezés, a funkció és a használhatóság a technikai kiegészítők esetében az ismert precizitással és átgondoltsággal lett kialakítva. Nem hiszem, hogy kritika érheti a modellt ilyen szempontból. Szerencsére a vezető helyzete, azaz az üléspozíció egyáltalán nem változott a ráncfelvarráskor. A szokásos VW kormány mögött továbbra is a jól megszokott extra kényelmes trónon utazhatunk.
Az elektromechanikus szervokormány elképesztő precizitással és könnyedén irányítja a Multivant, miközben a karosszéria oldalirányú rezgése minimálisra lett csökkentve. Vezetése tehát sokkal inkább személyautós élményhez hasonlít, mint egy kisteherautóéhoz. Kanyarodáskor is semlegesen viselkedik a jármű, köszönhetően annak, hogy számos rendszer – tapadásszabályozó, stabilitás és sávtartó rendszerek, valamint a keresztszél figyelő és kompenzáló rendszer – támogatják a vezetőt.

A belső tér továbbra is teljes értékű, maximális kényelmet biztosít az utasok számára. A második üléssor forgatható székei, valamint a középen elhelyezett asztalka akár rövidebb tárgyalások, megbeszélések helyszínévé is alkalmassá teszi a Multivant. A COVID-19 időszakban, ahol ezen helyszínek száma korlátozott, ez a funkció további előnyöket is biztosít.
Természetesen a mostani modell, csakúgy, mint az elődjei is alkalma arra, hogy a hátsó üléssorból ágyat lehessen kialakítani.

A kérdés persze az, hogy mennyi ideig fog még tartani a gyártása a jövőre érkező T7-tel párhuzamosan? Ezt egyelőre nem lehet tudni. A Multivan esetében nem egyszer előfordult ugyanis, hogy az új és az előző generáció éveken keresztül párhuzamosan szerepelt a kínálatban.

Végkövetkeztetésként ki kell emelni, hogy olyan autó fejlesztése, amellyé a Multivan megérdemelten vált az elmúlt évtizedekben, nem könnyű feladat. A T6.1 azonban jelentősen fejlődött azáltal, hogy kifinomult felszerelést és vezetőtámogató rendszereket kínál a funkcionalitás, a kényelem és a kezelhetőség érdekében. Természetesen mindennek nagyon komoly ára van, de mondhatjuk, hogy ez is a hagyomány része.

  • t6.1 multivan vw

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    Moonwalker, avagy a túlzott elvárások – VW ID. 3 1st
    Moonwalker, avagy a túlzott elvárások – VW ID. 3 1st

    Amikor 1988-ban bemutatták Michael Jackson filmjét a Moonwalkert, óriási publicitás előzte meg. Szinte minden sajtóorgánum, kritikus arról beszélt, hogy a filmtörténet egyik legkülönlegesebb, legfantasztikusabb filmje készült el. Amikor megnéztem, őszintén szólva nem éreztem ezt, komolyan csalódtam. Azóta számomra a Moonwalker egyet jelent azzal, ha túlzott várakozásaink vannak valamivel szemben.

    olvass tovább
    Mobilitás
    A nyolcas – 2020 VW Golf 1,5 Tsi
    A nyolcas – 2020 VW Golf 1,5 Tsi

    A kategória legismertebb, legmeghatározóbb modellje elért a nyolcadik generációhoz. Forma szempontjából, ahogy lenni szokott, nem hozott óriási áttörést. Természetesen hosszabb lett és szélesebb, de a lényeg belül van, a jól ismert, utánozhatatlan Golf formaterv mögött.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Hurrá itt a nyár! – VW T-Roc Cabriolet
    Hurrá itt a nyár! – VW T-Roc Cabriolet

    A Volkswagen autóit rendszeresen azzal bélyegzik meg, hogy unalmasak. Sokszor hallhatjuk, hogy tucat autókat gyártanak. Nem vagyok az ügyvédje a cégcsoportnak (sajnos), de hosszasan tudnám sorolni az ellenpéldákat. Felsorolás helyett viszont legyen szó inkább a valóságról: itt a T-Roc tető nélkül!

    olvass tovább
    Mobilitás
    VW Transporter Bulli – A busz, ami menő
    VW Transporter Bulli – A busz, ami menő

    Nem először jár nálunk a VW Bulli, de minden alkalommal megdobogtatja a szívünket. A Transporterből kialakított jubileumi változat nemcsak nagyon jó, de menő is egyben.

    olvass tovább
    Mobilitás
    A legkisebb T
    A legkisebb T

    Egyszer volt, hol nem volt, volt az Óperenciás tengeren is túl, élt egyszer egy nagy király. Híres és jó király volt. Rengeteg újító, korát meghaladó intézkedést vezetett be. Az átlagembernek szánt dolgoktól kezdve a leggazdagabbaknak készült luxus árú is volt a birodalmában.

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia