Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Nagyban utazik – Kia Sorento 2.2 CRDI GT Line

Nagyban utazik – Kia Sorento 2.2 CRDI GT Line

  • január 20, 2020
  • Komment

Az elmúlt pár napot a KIA Sorentoval töltöttük és talán mondanom sem kell, hogy a KIA esetében folyamatosan ámulatba esünk, hogy meddig jutott és milyen jó irányba tart ez a márka.

A KIA Sorento 2015 óta a harmadik generációjánál tart és 2018 végén egy kisebb ráncfelvarráson is átesett, amely elsősorban a külsejét érintette a termetes méretű autónak. Egyértelműen a divat diktálta a modellnek az átalakulását az évek során. Az első generáció tipikus terepjárós formával rendelkezett, amely a vásárlói igények miatt szépen átalakult úgynevezett SUV-vé, de pár évvel ezelőtt simán azt mondtam volna erről a formáról, hogy egyterű, hiszen az emelt magasságon kívül a jókora belső tér miatt ez a jelző is simán ráillik. Ha nem is egyértelműen terepre készült a mostani Sorento, legalábbis a mélyre lenyúló oldalsó küszöb nem erre enged következtetni, nem okozna számára gondot, hogy bármilyen úton elvigyen minket a célunkig. Az általunk tesztelt GT Line kivitel összkerék hajtást kapott és kapcsolható a differenciálzár is a 8 sebességes automataváltó mellett elhelyezett gomb segítségével. A négykerék hajtás természetesen nem csak terepre való, hiszen nagyobb biztonságot nyújt csúszós, sáros terepen vagy éppen kanyarodáskor. A Sorentoban egy különleges vezérlés segítségével a rendszer folyamatosan ellenőrzi az utat és a vezetési körülményeket, így mindig annyi meghajtás kerül az egyes kerekekre, amire éppen szükség van.

Mi a két legfontosabb dolog egy család számára, amikor autót vásárol? A biztonság és a kényelem. Biztonság tekintetében nincs oka szégyenkeznie a Sorentonak. Számos különleges extrát rejt magában az autó, a mai napon már általánosnak tekinthető kiegészítőkön túl, mint a légzsák, kipörgés vagy blokkolásgátló. Ilyen a visszagurulás gátló, lejtmenet asszisztens, holttér figyelő rendszer vagy a keresztirányú forgalomfigyelés.
A kényelem ennél sokkal szubjektívebb kérdés. Az viszont biztos, hogy ha van tér egy autóban, akkor sokkal könnyebb elérni a vágyott állapotot. Hát a Sorentoban tér az van bőségesen. A bődületesen nagy (605l) csomagtartóból, egyetlen mozdulattal felnyitható két teljes értékű ülés, így azonnal 7 személyes lesz az autó. A csomagtér roló pedig a csomagtartó alatti, erre a célra kialakított rekeszbe könnyen elhelyezhető. A 7 személyes kivitel miatt igényelhető rá a háromgyerekes családok számára nyújtott 2,5 millió forintos állami támogatás is, melyet az importőr a 300e Ft értékű 7 személyes opcióval egészít ki.

A harmadik sorban utazók számára is az átlaghoz képest meglepő kényelmet nyújt az autó. Külön légbeömlő és pohártartó is ki lett alakítva számukra, akik a legnagyobb valószínűséggel gyerekek vagy kisebb termetű felnőttek lesznek. 180cm magassággal ugyanis nem vállalnék be egy Budapest Milánó utat ezeken az üléseken, de rövidebb távolságra megfelelőek lehetnek.

Mondanom sem kell, hogy a csomagtér ajtaja elektromos és az utastérben vagy a vezető ajtaján elhelyezett gombon kívül a lábunk küszöb alatti mozgatásával is kinyitható. Ez utóbbi praktikus opció, ha valakinek csomagokkal, szatyrokkal tele van a keze.
Az első két sorban viszont kompromisszummentesen utazhatunk. A térérzet fantasztikus és az ülések is rendkívül komfortosak, megfelelő tartást biztosítanak. Az utastér számtalan pakolórekesszel, zsebekkel van kiegészítve.  
A méreteken és a belső kialakításon kívül nagyon sokat segít a technológia, hogy kényelmesen érezzük magunkat az autóban. Nagyon tetszett a jobb első ülés bal oldalán elhelyezett két gomb, mely a vezető számára nagyban megkönnyíti az anyósülés mozgatását.  A vezetőülés memóriás, így a beállított üléspozíciót bármikor vissza lehet állítani egyetlen gombnyomásra. Nagyon praktikus ez a funkció, amennyiben többen használják az autót a családban.
Egy ilyen hosszú autó esetében (4,8m) sokat tud segíteni a városi használat során a parkolást segítő rendszer, amely a tartozék része. De amit igazán szerettem a KIA-ban az a sávtartó rendszer és az adaptív tempomat kettőse. Általában a sávtartót ki szoktam kapcsolni, mert engem idegesít a működése. Gyakran fölöslegesen, vagy túlságosan rángatja a kormányt. De ez egyáltalán nincs így a KIA modellek esetében, így a Sorentoban sem. Nagyon precízen és finoman tartja a kocsit a sávjában, a tempomattal kiegészítve pedig megvalósul a másodfokú önvezetés rendszere, azaz pár másodpercig akár kormányzás nélkül is tud haladni a gépkocsi, úgy, hogy nem venni észre, hogy nem ember kormányozza az autót.

A központi kijelző 8” méretű érintőképernyő és a megszokott KIA rendszer fut rajta, amely pofon egyszerűen kezelhető, telefon kitükrözési funkcióval USB kábeles összeköttetés esetén. Logikusan van felépítve a menü, így pár perc alatt készség szinten tudja bárki használni.

Motorválaszték szempontjából meglehetősen szűk a kínálat. Egyedül egy 2.2 literes dízelmotorral kapható a Sorento, amely 200Le teljesítményre képes. Ez a motor kényelmesen, jól viszi a közel 2 tonnás szerkezetet. Egyedül nagyobb gyorsításkor hallatszik be kicsit kellemetlen zaj az utastérbe. A 9,4 mp gyorsulás átlagosnak mondható, viszont a fogyasztás átlag alattinak tekinthető, ha figyelembe vesszük a méreteket. 8,7 literes átlaggal jártunk az autóval a teszt ideje alatt, vegyes használat mellett.

Összességében elmondható, hogy a Sorento univerzális, teljes értékű gépkocsi, mely minden igényt képes kielégíteni, amit elvárhatunk egy autótól. Hosszú utazásokra szintén az egyik legjobb választás. Presztízs szempontjából lehet ugyan még fejlődnie a márkának, de vezethetőség és minőség tekintetében már bőven teljesíti bármelyik európai márka által felállított mércét, melyet megfejel a 7 év vagy 150.000km garancia.

  • kia sorento

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    KIA Niro PHEV egy igazán praktikus jármű
    KIA Niro PHEV egy igazán praktikus jármű

    Ha olyan autót keresünk, amely divatos, megbízható, olcsó fenntartású, modern technikát rejt magában, zöld rendszámot kaphat, hosszú útra is elindulhatunk vele, mert nem vagyunk kitéve annak, hogy találunk-e elektromos töltőt és mindamellett kényelmes családi autó, amelynek az ára is elérhető, akkor nem sok autó közül választhatunk. Az egyik lehetséges megoldás a Niro Plug-in.

    olvass tovább
    Mobilitás
    A fullos háromhengeres – KIA Ceed 120 T-GDI Gold
    A fullos háromhengeres – KIA Ceed 120 T-GDI Gold

    2020 válasza a környezetvédelmi problémákra természetesen a hibrid és az elektromos. De amennyiben maradni akarunk a hagyományos erőforrások mellett, mert a pénztárca, vagy éppen a józan ész azt diktálja, hogy a fenti kettő tökéletesen fölösleges, avagy értelmetlenül drága, akkor hétköznapi ember a háromliteres motor helyett a háromhengerest tudja választani.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Minden benne van, ami kell – KIA Xceed Plug-in
    Minden benne van, ami kell – KIA Xceed Plug-in

    Ha receptes könyvet kellene írni autó témában és azokat az alapanyagokat kezdeném felsorolni, ami biztosan kell ahhoz, hogy sikeres modell jöjjön létre, így kezdeném: Végy egy emelt hasmagasságú autót, amely se nem túl nagy, se nem túl kicsi. Legyen plug-in, mert az már kellőképpen zöld és enélkül 2020-ban sokkal nehezebb bármit tálalni. Hát így kezdődik az Xceed plug-in története.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Parádés Picanto – Kia Picanto teszt IV. rész
    Parádés Picanto – Kia Picanto teszt IV. rész

    Tipikus szemléltetője annak, amikor a kevesebb néha több!

    olvass tovább
    Mobilitás
    Kombi újratöltve - Kia Proceed 1,4 turbó
    Kombi újratöltve - Kia Proceed 1,4 turbó

    A Kia és a Hyundai márkaépítése és fejlődése azt hiszem tankönyvi példa lesz pár éven belül az összes marketing iskolában. Tudatosság és az ebből fakadó sikeresség tökéletesen nyomon követhető náluk és talán nem is lehet ennél jobban csinálni.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range
    Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range

    A Niroval a KIA korrigálta a csorbát, amit a Soul EV nem túl sikeres eladásai produkáltak. Emészthető formájú elektromos autót dobtak piacra ezzel a kivitellel.

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia