Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. #MégMindigMaradjAKocsidban! – Renault Captur 1.3 Intens

#MégMindigMaradjAKocsidban! – Renault Captur 1.3 Intens

  • április 20, 2020
  • Komment

Máris itt van egy újabb meglepetés, hiszen a dízel verzió után szinte közvetlenül, lehetőségünk volt kipróbálni az új Captur benzines változatát, a könnyen megjegyezhető nevű TCe 155 FAP EDC Intens kódnevű változatot. Röviden: a legjobb, a legerősebb minden széppel és jóval telepakolt kivitelt.

A formai változásokról és a Captur külső megjelenéséről előző cikkemben írtam, amely itt olvasható, ezzel nem fecsérelném sem a helyet, sem az időt. Sokkal inkább szeretnék kitérni a korábban nem említett részletekre és a két modell közötti különbségre, amelyek kizárólag a vezetési élményben mutatkoznak meg, ugyanis kívülről semmiféle különbséget nem lehet felfedezni a benzines és a dízel változat között. Összefoglalva, a Captur külső megjelenésében kifejezetten mutatós, formai jegyeiben megőrizte az elődmodell karakterét, mégis sokkal erőteljesebb és modernebb külsővel rendelkezik.

Mind a korábban tesztelt autó, mind a mostani benzines a magasabb Intens felszereltséggel rendelkezett, de a most tesztelt modell számos egyéb kiegészítőt kapott. Ezek közül fontos kiemelni a rendkívül látványos, jó felbontású, álló formátumú 9,3” -es központi kijelzőt. Ezen keresztül vezérelhető minden funkció, mint például a vezetési stílus (Sport, Eco, MySense), melyekhez külön-külön stílusú műszerfalgrafika tartozik. Nem csak látványban, hanem motorkarakterisztikában is jelentősen változik a kis-SUV az egyes üzemmódokban. Sport üzemmódban látványosan megindul, Eco-ban pedig lényegesen visszafogottabb. A MySense a vezetési stílusunkhoz alkalmazkodik. Mondanom sem kell, hogy a kijelzőre a mobiltelefon is kitükrözhető legyen az Apple vagy Android.



A Bose hi-fi rendszer nagyon jól szól a kocsiban. Hátránynak éreztem viszont, hogy a kijelzőn, vagy mellette nincs fizikális gomb a hangerő állítására. Ezt a gombot, illetve kezelőt, a kormány mögött találjuk meg. Látni nem nagyon lehet, mert eltakarja teljesen a kormány, így kis időbe telik, ameddig meg tudjuk szokni a kitapogatás által, hogy a rajta lévő gombok melyik funkciót állítják.
A most tesztelt Captur, ahogy a kódból is kiderül EDC, azaz egy dupla kuplungos automata váltóval felszerelt változat. Ebben a modellben egy másik, sokkal modernebb, mutatósabb váltó került elhelyezésre. Az elrendezés/elhelyezés is látványos, ugyanis a kart tartó egység alátámasztás nélkül, szinte lebegő hatást kelt.
A kiválló fogású váltóval minden rendben lenne, ha a motorral való összehangolás jól sikerült volna. De sajnos erről nem tudok dicsérő szavakat mondani. Az egyébként dinamikus motor meglehetősen komoly várakozási idő után kap „engedélyt” a váltó miatt az elindulásra. Hasonlított az érzés egy lendkerekes autóhoz, ahol először várunk-várunk, majd egyszer csak vadul, ugrásszerűen indul el. A start/stop rendszer, amely a benzines autók esetében jellemzően észrevehetetlenül rövid idő alatt kapcsol be, itt mintha az is késlekedett volna.  Összeségében tehát nem voltunk elragadtatva tőle. A fogyasztást is kicsit magasnak éreztem, hiszen 7,8l-es átlaggal tudtam vele közlekedni vegyes használat mellett. Hogy ez a váltónak, vagy a vártnál kicsit nagyobb étvágyú négyhengeres motornak volt köszönhető azt nem tudom, de az is lehet, hogy az én hibám volt. A 155Le ugyanis elképesztően jól viszi a karosszériát. Nehéz volt gazdaságosan vezetni és bevallom az ECO beállítást is ritkán vettem igénybe.

A futómű elméletileg változatlan a dízel változathoz képest. Az egyetlen különbség az eggyel nagyobb 18-as kerékméret volt, mint plusz opció. Ez a méretkülönbség sokkal dögösebbé teszi, viszont kevésbé csillapítja az egyenetlenségeket. Mondhatjuk, hogy mint annyiszor a design a komfort kárára ment. Bizonyára pár szép női cipő esetében is éreznek a hölgyek hasonlót, mint ebben az esetben mi is a Passadena fantázianevű felnik miatt.

A vezetési élmény mindezek ellenére, illetve mellett, kifejezetten jónak mondható. Kategóriáját komfortban és méreteiben felülmúló az új Captur. A térérzet és az anyaghasználat minden kritikát nélkülöz. Olyan hangulatot sikerült teremteni az autóban, amely 100%-ban Renault, bármely korosztály számára ideális a megjelenés, hangulat. Ez utóbbiban nagyon sokat segít a rengeteg színváltozat, amelyet tovább variálhatunk a tető színének kombinálásával, ami lehet fekete, fehér vagy a karosszériával megegyező szín.

A vezetéstámogató rendszerek szuperül működtek benne, és a 360o-os kamera segítségével játszi könnyedséggel lehet parkolni, de használhatjuk a parkoló asszisztenst is.
A Captur benzines változatban egészen biztosan sikeresebb lesz opciói, ára miatt, mint a dízel verzió, de így, hogy egymást követően mind a két változatot ki tudtuk próbálni, számomra sokkal szerethetőbb volt a kisfogyasztású, és az automata váltóval sokkal nagyobb összhangban élő dízel.

  • captur renault

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    Már majdnem Renault – Renault Koleos Initiale Paris Bleu dCi 190 4WD
    Már majdnem Renault – Renault Koleos Initiale Paris Bleu dCi 190 4WD

    Az első generációs Koleos tipikus példája volt a kívül csúnya, belül szép formatervezésnek. Nem volt rossz autó, de egyáltalán nem az európai ízlésre lett tervezve. Nem csoda, hiszen egy Samsung által tervezett autóról volt szó. A második generáció sokat lépett előre, rengeteg vagy már-már minden formajegyében Renault.

    olvass tovább
    Mobilitás
    A francia kapcsolat – Renault Espace TCe 225 EDC Initiale Paris
    A francia kapcsolat – Renault Espace TCe 225 EDC Initiale Paris

    Vannak viták azzal kapcsolatban, hogy ki volt az egyterű, azaz a buszlimuzin kategória teremtője, én azt a tábort erősítem, aki az Espace mellett teszi le a voksát. A Chryslerrel szinte azonos időben jelentek meg és az vita nélkül igaz, hogy az európai kontinensen elsőként mutatták be ezt a formavilágot. Óriási volt a sikere hosszú éveken keresztül, de mára az SUV/Crossover a divatos.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Az igazi értékek belül vannak – Renault Zoe Z.E. R135
    Az igazi értékek belül vannak – Renault Zoe Z.E. R135

    Elektromos autó a Motorhangon? Igen, mert az elektromotornak is van hangja. A Zoe-nak ráadásul mesterségesen is generáltak egyet, egészen 30km/h-ig. Szerencsére (mert kifejezetten idegesítő hangról beszélünk) kikapcsolható.

    olvass tovább
    Mobilitás
    #Maradjakocsidban! – Renault Captur 1.5D Intense
    #Maradjakocsidban! – Renault Captur 1.5D Intense

    Az autós újságíró előnye, hogy a home office számára az autó belseje. Ott van az otthona, ott van az irodája. Az irodák persze gyorsan cserélődnek, ritkán tart tovább egy hétnél. Aztán jön a következő „office”. Vannak jó hetek és vannak kevésbé jók. De egy biztos, az autózás, ha éppen a cél csak az utazás, semmit nem ront a vírushelyzeten.

    olvass tovább
    Mobilitás
    A hot hatch korszaknak vége – Renault Clio RS Line
    A hot hatch korszaknak vége – Renault Clio RS Line

    A hot hatch kifejezést azokra a kiskategóriás autókra használják, melyek méretükhöz képest durván túl vannak motorizálva. Óriási lóerő és a kis kaszni miatt legyen az bárki, az élménytől és a félelemtől sikítani kezd, ha tövig nyomjuk a gázpedált.

    olvass tovább
    Mobilitás
    A fiatalokkal a frontvonalban
    A fiatalokkal a frontvonalban

    Az utolsó pillanatokban derült ki, hogy az FIA CEZ és az MNASZ Autós Gyorsasági OB hétvégi fordulóján a Gender Racing Team a Slovakiaringen három versenyzővel áll majd rajthoz ugyanis a csapat F3-as Dallaráját vezető Stern Roland egy halaszthatatlan utazás miatt kihagyni kényszerül a hétvégét. Ennek kapcsán aztán a csapatvezető úgy döntött, hogy a jelentős pontveszteség miatt már a bajnokság további futamain sincs értelme tovább rajthoz állnia. Így a hétvégén a GRT három fiatal versenyzőjének a vállaira hárul majd a teher, hogy helyt álljanak a népes mezőnyben.

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia