Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Már majdnem Renault – Renault Koleos Initiale Paris...

Már majdnem Renault – Renault Koleos Initiale Paris Bleu dCi 190 4WD

  • június 27, 2020
  • Komment

Az első generációs Koleos tipikus példája volt a kívül csúnya, belül szép formatervezésnek. Nem volt rossz autó, de egyáltalán nem az európai ízlésre lett tervezve. Nem csoda, hiszen egy Samsung által tervezett autóról volt szó. A második generáció sokat lépett előre, rengeteg vagy már-már minden formajegyében Renault.

Ráncfelvarrás után tesztelhettük a Renault Koleost, amely a népes SUV tábort erősíti. Népes, hiszen nagyon közel van méretben az Espace vagy a Grand Scenic is. Valahogy mégis elfér mindezek mellett a Koleos is, amelynek alapjait egyébként a Nissan X-Trail szolgálja. Gyakorlatilag az alapok azonosak, sőt a 2 literes dízelt is a Nissantól hozzák bele.

Az erőforrás egyébként remekül funkcionál a motorháztető alatt. 190Le-t és 380Nm nyomatékot képes kipréselni magából. Ez kifejezeten kellemessé teszi a Koleossal való közlekedést. Nem lesz tőle egy száguldó villám, mert nagy valószínűséggel a fokozatmentes automata váltó sokat elvisz a teljesítményből, viszont cserébe egy komoly nagyautós érzést ad azzal, hogy teljesen észrevétlenül, váltás nélkül adja a megfelelő teljesítményt.

A motorral kapcsolatban viszont meglepett, hogy meglehetősen zajos volt alacsony sebesség mellett. Sőt az autó leállítását követően, miután kiszálltam a kocsiból, párszor vissza is fordultam, mert a hűtő olyan erős zajt adott ki magából, hogy nem tudtam eldönteni, hogy mire készül az autó. Ettől függetlenül, figyelembe véve az autó méreteit a fogyasztása határozottan jónak volt mondható. Városban 8,5 körül fogyasztott, autópályán pedig 7,2 l -es fogyasztást mértem. A méretei, hiszen egy közel 4,7m hosszú autóról van szó, határozottan az utóbbi területre, tehát a főként városon kívüli területre predesztinálják a Koleost. Nagyobb sebesség mellett rendkívül csendessé válik az autó, amelynek komfortja igazán tetszett nekem. Bár a masszázs fotel csak a vezetőnek jár ebben a típusban, ellentétben az Espace-szal, de a bőrülések és azok rendkívül jó üléspozíciója nagyon kellemessé teszik az utazást.

A tavaly év végi apró módosítások kevéssé észrevehetőek, ami úgy gondolom, hogy egyáltalán nem probléma. A Koleos, főleg kívülről, 100% hozza a Renault jegyeket. A jellegzetes formájú lámpatestek egyedivé és összetéveszthetetlenné teszik más típusokkal szemben. Az Initiale Paris felszereltséghez tartozó óriási, 19” -os kerekekkel pedig feltűnő, robosztus és jó megjelenésű az autó.

A belső tér legszembetűnőbb pontja a már említett steppelt bőr ülések és a központi 8,7” -es állított formátumú kijelző. Előbbit imádtam, utóbbi használatát meg kellett szokni. A menü rendszer nem feltétlenül mondható könnyű kezelhetőségűnek, de sokat segít az, hogy a telefonunk kitükrözhető rá, így innentől kezdve sokkal kevesebb bajlódással jár a kezelés. Ha utóbbi funkciót valamilyen okból nem használnánk, akkor viszont szánjunk rá egy bőséges napot, hogy készség szinten tudjuk használni az elérhető összes funkciót. Ez egyébként megéri, mert nagyon aprólékosan és sok részletre kiterjedően tudjuk személyre szabni a Koleost.

Valószínűnek tartom, hogy a többi márkatárs miatt nem került 7 ülés az autóba. Ami egyáltalán nem baj, ha nem vagyunk 3 gyerekes nagycsalád, mert így a csomagtér méretében nem kell kompromisszum kötésén gondolkodni. Az alaphelyzetben 458l-es csomagtér a második üléssor lehajtásával 1700l fölé bővíthető.

Említettem, hogy a Koleos vér szerinti rokonságban van az X Trail-lel. Ez a közös vérvonal viszont igazán kevés helyen derül ki és akkor is csak abban az esetben, ha erre külön energiát fektetünk. Pár apróságot kiemelek, csak azért, hogy be tudjam mutatni, hogy tényleg kicsi különbségekről van szó. A benzintank kinyitási mechanizmusa belülről külön karral működtethető, vagy az ablakemelő működése, ahol csak a vezetőülésnél lehet egy gombnyomásra teljesen le és felhúzni és néhány komfort szempontjából nem ideális gomb elrendezés. Ezekben a Renault modellek ergonómiában előrébb járnak, de talán ezek nélkül vagy más logikával való működés nélkül azért még lehet élni.

A Koleos nagyon sokat lépett előre. Az első generációhoz

képest fényéveket, a másodikhoz képest pedig karakterében finomodott. Remek, kényelmes, mutatós SUV, amely szinte minden funkcióra alkalmas, de a fő terepe az országút vagy azon útszakaszok, ahol a kapcsolható négykerék hajtásnak hasznát tudjuk venni. Belsejében kifinomult, minőségi, amely tükrözi a Renault francia eleganciáját. Hozza, amit elvárhatunk egy ilyen autótól, csalódásmentesen.

  • koleos renault

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    A francia kapcsolat – Renault Espace TCe 225 EDC Initiale Paris
    A francia kapcsolat – Renault Espace TCe 225 EDC Initiale Paris

    Vannak viták azzal kapcsolatban, hogy ki volt az egyterű, azaz a buszlimuzin kategória teremtője, én azt a tábort erősítem, aki az Espace mellett teszi le a voksát. A Chryslerrel szinte azonos időben jelentek meg és az vita nélkül igaz, hogy az európai kontinensen elsőként mutatták be ezt a formavilágot. Óriási volt a sikere hosszú éveken keresztül, de mára az SUV/Crossover a divatos.

    olvass tovább
    Mobilitás
    #MégMindigMaradjAKocsidban! – Renault Captur 1.3 Intens
    #MégMindigMaradjAKocsidban! – Renault Captur 1.3 Intens

    Máris itt van egy újabb meglepetés, hiszen a dízel verzió után szinte közvetlenül, lehetőségünk volt kipróbálni az új Captur benzines változatát, a könnyen megjegyezhető nevű TCe 155 FAP EDC Intens kódnevű változatot. Röviden: a legjobb, a legerősebb minden széppel és jóval telepakolt kivitelt.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Az igazi értékek belül vannak – Renault Zoe Z.E. R135
    Az igazi értékek belül vannak – Renault Zoe Z.E. R135

    Elektromos autó a Motorhangon? Igen, mert az elektromotornak is van hangja. A Zoe-nak ráadásul mesterségesen is generáltak egyet, egészen 30km/h-ig. Szerencsére (mert kifejezetten idegesítő hangról beszélünk) kikapcsolható.

    olvass tovább
    Mobilitás
    #Maradjakocsidban! – Renault Captur 1.5D Intense
    #Maradjakocsidban! – Renault Captur 1.5D Intense

    Az autós újságíró előnye, hogy a home office számára az autó belseje. Ott van az otthona, ott van az irodája. Az irodák persze gyorsan cserélődnek, ritkán tart tovább egy hétnél. Aztán jön a következő „office”. Vannak jó hetek és vannak kevésbé jók. De egy biztos, az autózás, ha éppen a cél csak az utazás, semmit nem ront a vírushelyzeten.

    olvass tovább
    Mobilitás
    A hot hatch korszaknak vége – Renault Clio RS Line
    A hot hatch korszaknak vége – Renault Clio RS Line

    A hot hatch kifejezést azokra a kiskategóriás autókra használják, melyek méretükhöz képest durván túl vannak motorizálva. Óriási lóerő és a kis kaszni miatt legyen az bárki, az élménytől és a félelemtől sikítani kezd, ha tövig nyomjuk a gázpedált.

    olvass tovább
    Mobilitás
    A fiatalokkal a frontvonalban
    A fiatalokkal a frontvonalban

    Az utolsó pillanatokban derült ki, hogy az FIA CEZ és az MNASZ Autós Gyorsasági OB hétvégi fordulóján a Gender Racing Team a Slovakiaringen három versenyzővel áll majd rajthoz ugyanis a csapat F3-as Dallaráját vezető Stern Roland egy halaszthatatlan utazás miatt kihagyni kényszerül a hétvégét. Ennek kapcsán aztán a csapatvezető úgy döntött, hogy a jelentős pontveszteség miatt már a bajnokság további futamain sincs értelme tovább rajthoz állnia. Így a hétvégén a GRT három fiatal versenyzőjének a vállaira hárul majd a teher, hogy helyt álljanak a népes mezőnyben.

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia