Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric...

Kona ilyen jó még nem volt! – Hyundai Kona Electric teszt III.rész

  • szeptember 24, 2020
  • Komment

A flotta első elektromos szabadidő-autója! Meg kellett csípnem magam ahhoz, hogy észhez térjek és rájöjjek, ez nem álom, hanem valóság!

Az emberek fejében szinte még ideje sem volt rögződnie annak, hogy a Hyundai már egy új szegmensben is jelen van, ami nem más, mint a kompakt crossovereké. Az igen nagy népszerűségnek örvendő, Kona elnevezésű modelljüket 2017-ben mutatták be és már abban az évben el is készült a gyártásra kész verzió. Amennyire friss a köztudatban az elektromos meghajtású Kona, olyannyira számít újdonságnak a MOL Limo flottájában!

A Kona a portugáloknál „Kauai” néven terjedt el, ami megmosolyogtat, hiszen ez egyben egy valóságos sziget, amely Hawaii-hoz tartozik. A kínaiak „Encino”-ként tartják számon.

Az e Kona, vagyis a Kona Electric hulláma az idei évben ért el Európába és amellett, hogy egy várva-várt villanyautó volt, a MOL Limósok is elsők közt újították be őket! Nem okozott csalódást, közkedveltségéhez nagyban hozzátesz az is, hogy olyan hatótávval (is) büszkélkedhet, amit eddig szinte csak a Teslák tudtak teljesíteni. Ahogyan azt a címben leírtam, Kona ilyen jó még nem volt, vagyis emelem kalapom a dél-koreaiak előtt! A Kona rengeteg robbanómotoros verzióját volt szerencsém kipróbálni régebben, de azt kell mondjam, létjogosultsága igazán csak az elektromos meghajtásban rejlik. Tényleg nagyon eltalálták!

Külsőre természetesen nem sokban tér el a belsőégésű motoros Konától, a hűtőmaszkot viszont nem érdemes keresni rajta. Ezenkívül minden más a helyén maradt, az elektromos picivel hosszabbra és magasabbra sikeredett, 4,165 mm helyett 4,180-ra nőtt. Fogalmam sincs, hogy mások fejében miféle vizuális gondolatokat indít útjára a Kona és a Kona Electric, de szerintem akár testvérek is lehetnének az új Nissan Juke-al. Legalább is arcra. Szélessége 1,800 mm, magassága 1,570 mm. A bekerült lítiumion-akkumulátor felért egy hízókúrával, így lett 1,535 kg az önsúly. A 64 kWh-s akkupakk esetében ez 1,685 kg-ot jelent.

A Kona Electric tett róla, hogy már bepattanásom első pillanatában máshol érezzem magam. A túlvilágba repített, amikor pedig elindultam vele, akkor aztán pláne! Az egyik furcsa mániám, hogy imádom az újautók illatát, ezért aztán muszáj volt rengetegszer „kölcsönkérnem” a Konát a MOL Limótól. A Hyundai rengeteg felszereltségi szintet tett elérhetővé a modell esetében a vásárlók számára: a Starttal kezdődik a dolog, majd jön a Premium Edition 39 és 64 kWh-s akkucsomagokkal, aztán a Style Edition, majd az Executive Edition-nel ér véget.

Rengeteg előrendelést fogadott a vállalat, voltak olyan szerencsések, akik már az év elején sikeresen kézhez kapták elektromos szabadidő-autójukat. Aztán jött ez a fránya vírus, ami lelassította a kiszállítás folyamatát, így el tudom képzelni, hogy még mindig vannak, akik csodával várják, hogy használhassák ezt a nagyszerű járművet.

A beltér egyszerre letisztult, de mégis mutatós. Nincs túlbonyolítva, túlgondolva, imádtam a gombok kattanását és azt, hogy végre nem kell mindent kizárólag érintőfelületen kezelni, hanem érezhettem a fizikai vezérlők és az ujjbegyem kapcsolatát. A kardánalagút kitűnő magasságban van, nem is lehetne jobb helyen. Kényelmesen rá tudtam helyezni vezetés közben a könyökömet. A két pohártartó feletti kis tárolórekesz olyan finoman nyílt, hogy muszáj volt újra és újra kipróbálnom, mert jól esett, hogy ugyan nem prémiumautóban ültem, mégis minőségi anyagok vettek körül. A tároló nem mellesleg egy USB portnak, egy AUX kábelnek és egy indukciós töltőnek ad otthont.

Nem is gondolná az ember, mi minden rejlik a kis téglalap alakú fedél alatt! Ami meglepetést okozott, az az automataváltó hiánya, a kapcsoló helyét ugyanis dedikált gombok vették át. Ez nem jelentett problémát, sőt, inkább csak nevettem magamon, amikor D-ből R-be váltásnál nem figyeltem oda és a levegőben kerestem a kezemmel a kart. A középkonzol két szellőzője alá kerültek a klímavezérlő gombok. Mivel nyakunkon a tél, (már megint?!) fontos tudni, hogy a Kona Electric ülésfűtést is kínál, így, ha már a beülést követő első percekben aktiválod, biztos lehetsz benne, hogy a jármű gondoskodik róla, hogy minél kevesebb ideig dideregj.

Vezetési üzemmódok tekintetében Eco, Comfort és Sport közül lehet választani a hangulatunknak megfelelően. Eco módban egyébként zöldre vált a műszerfal, Comfortban marad a kék, Sportban pedig piros. Jópofa ez a funkció, az én hibrid autómnál is hasonlóképpen működik. A multifunkciós kormány és a középkonzol kijelzője a hagyományos Konából már ismert. Esetemben magára vonzotta figyelmemet a digitális műszerfal, ahol a hatótáv mellett a jármű töltöttségét, a vezetéstámogató funkciók felvillanását és a fogyasztást is lehet látni. A 26 kWh-s akkumulátor 8,5 kWh/100km-es átlagfogyasztást eredményez.

Az aktív sávtartó rendszerrel kifejezetten meg voltam elégedve, olyan útszakaszon, ahol szép volt a felfestés, nagyon szépen követte a kanyarokat. A Kona Electric futóműve szerintem zseniális, finoman veszi az úthibákat, viszont az igénytelenül lerakott csatornafedelek kifognak rajta. A 17 colos kerekek is futurisztikus formát öltöttek, csakúgy, mint a jármű teljes orra.

Öt személy kimondottan kényelmesen elfér a Kona Electric-ben. A lábtérre nem lehet panasz sem elöl sem hátul, a csomagtartó kapacitására pedig főként nem: az ülések előre döntésével 332 literről 1,143-ra bővíthető a térfogat. Egyéb tárolórekeszekben sincs hiány, kezdve a könyöklőtől a kesztyűtartón át az ajtópanelekbe is bőven lehet mit pakolni.

Alapvetően ha egyedül utazom, hátizsákomat az anyósülésre szoktam helyezni, ha pedig társaságom van, muszáj vagyok a hátsó ülésre tenni. A könyöklőről nem gondoltam volna, hogy képes lesz orvosolni ezt a problémát, viszont egészen könnyen bele tudtam helyezni a kis táskám, majd le is tudtam csukni, így sehol, senkit nem zavart.

A Hyundai elektromos szabadidő-autóját 95 forint/perctől bérelheted ki a MOL Limo alkalmazásán keresztül.

  • autósteszt hyundai kona mol

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    Parádés Picanto – Kia Picanto teszt IV. rész
    Parádés Picanto – Kia Picanto teszt IV. rész

    Tipikus szemléltetője annak, amikor a kevesebb néha több!

    olvass tovább
    Mobilitás
    Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész
    Makacsabb az embernél is – Volkswagen up! és e-up! teszt II. rész

    A márka legkisebb modellje tud meglepetést okozni. Nem is keveset!

    olvass tovább
    Mobilitás
    Mindenre is jó – Hyundai Kona Hybrid
    Mindenre is jó – Hyundai Kona Hybrid

    A Hyundai ezúttal nem ment a véletlenre és olyan autót tervezett, amellyel gyakorlatilag nem lehet hibázni. Az egyik legnépszerűbb szegmensben, a kis kategóriás SUV kategóriában jelentek meg a Konával 2017-ben. Nem akarták, hogy a hajtáson bárki is összevesszen, éppen ezért szinte minden alternatíva elérhető - benzines, dízel, elektromos és hybrid.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Lassan járj, tovább érsz – Hyundai Ioniq Electric
    Lassan járj, tovább érsz – Hyundai Ioniq Electric

    Hát igen, ez különösen igaz a villanyautókra. Az Ioniq-ra nem kevésbé, hiszen a legújabb 2019-ben megjelent változata a korábbinál is jobban csábít arra, hogy alaposan rátapossunk a gázpedálra. Akarom mondani a villanypedálra.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Bárki kipróbálhatja mostantól Nagy Dániel versenyautóját
    Bárki kipróbálhatja mostantól Nagy Dániel versenyautóját

    Bárki kipróbálhatja mostantól Nagy Dániel versenyautóját - pontosabban annak utcai változatát. A TCR Európa-kupában versenyző magyar pilóta pályán használt Hyundai i30 N TCR-ével paramétereiben majdnem teljesen egyező utcai autót, egy Hyundai i30 N Fastbacket használ az idei szezonban, a Hyundai Hatvan támogatásának köszönhetően. Exkluzív lehetőségként pedig bárki beülhet Nagy mellé, sőt, át is veheti az autót néhány kör erejéig.

    olvass tovább
    Mobilitás
    'A cél az, hogy a jövő autószalonja egy az ügyfelek számára kellemes és stresszmentes időtöltés legyen'
    'A cél az, hogy a jövő autószalonja egy az ügyfelek számára kellemes és stresszmentes időtöltés legyen'

    Egy autószalonba ma már nem csupán azért térnek be az ügyfelek, hogy új autót vásároljanak, vagy szervizbe vigyék járművüket. Ahogy a világ változik az autószalonok szerepe is át, és remélhetőleg felértékelődik. Első hallásra ez utóbbi nem tűnik logikusnak, hiszen sokan vallják, hogy az internetes kereskedelem terjedésével a jövőben az autóvásárlás teljesen áttevődhet a virtuális térbe. Képe Tibor, a Hyundai Hatvan tulajdonosa azonban más véleményen van!

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia