Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Gondoskodó szeretet – Ssangyong Tivoli DLX 1.5 GDI

Gondoskodó szeretet – Ssangyong Tivoli DLX 1.5 GDI

  • július 21, 2020
  • Komment

Elképzelhető, hogy azért, mert sokat foglalkozom vele, de mára teljesen megszoktam a Ssangyong formavilágát. Ezzel nem vagyok egyedül, hiszen egyre népesebb az a tábor, aki ezt a márkát választja. Nem teszi ezt rosszul, hiszen nincsen racionális indok, hogy miért ne tegye. Jó az ára és gazdagon felszerelt. De a Tivoli mára ennél több.

Avatatlan szem számára alig észrevehető ráncfelvarráson esett át az új modellévre a Ssangyong legkisebb járműve. Kicsit más a hűtőrács, módosítottak a hátsó lámpákon is, továbbá rendelhető kétszínű fényezéssel is az autó, fekete vagy fehér tetővel. Ez utóbbi egy 199 ezer forintos extra kiegészítő, de meglátásom szerint elképesztően sokat dob a Tivoli megjelenésén. A tesztautónk a prospektusokban is szereplő DANDY kék metál színt kapta, melyen hihetetlenül jól mutatott a fehér, lebegő hatású tető. Bár a hátsó ajtón végigfutó ívvel és a vaskos C oszloppal továbbra sem barátkoztam meg, de a kék-fehér színkombináció határozottan mutatóssá teszi az egész kocsit.

Az új modellév elsősorban a belső tartalomban hozott változásokat. Amikor Tivoli szót visszafelé olvasva a szeretet megjelenik, akkor szinte elvárható, hogy ebből az érzésből mindenki kapjon. Legalábbis erre gondolhattak a Ssangyong-nál, amikor a létező összes biztonsági extrát belepakolták már az alapkivitelű járműbe is. Amikor elkezdem sorolni a hárombetűs rövidítéseket, akkor érdemes szem előtt tartani, hogy belépő modell 4,9 millió forintos árral kínálja mindezt. Ilyen hárombetűs az aktív borulás gátló, visszagurulás gátló, vészfék asszisztens, lejtmenet vezérlő vagy éppen a sávtartó és a táblafelismerő rendszer. Mondanom sem kell, hogy a fenti kiegészítők a jól ismert ABS, ESP, illetve EBD mellett találhatóak meg az autóban. Tömérdek légzsák és számos aktív biztonságot nyújtó kiegészítő is mind-mind az alapfelszereltség részét képezi. Olyan sokrétű és széles a kínálat, hogy értelmetlen lenne az egészet felsorolni. Elég legyen csak annyi, hogy más márkáknál vagy el sem érhetőek ezen kiegészítők, vagy pedig mélyen a zsebbe kell nyúlni, hogy az alapfelszereltséget ezzel kiegészítsük.

Ahogy az előző modellévben megszokhattuk egy teljesen digitális 10,25” -es HD felbontású műszeregységet láthatunk a kormányunk mögött, továbbá egy 9” kijelzőt, amely a középkonzolon található. Utóbbi természetesen alkalmas arra, hogy a mobiltelefonunkat USB kábelen keresztül kitükrözzük, így az online térképek könnyedén használhatóak rajta.

A most próbált Tivoliban az új, a Korando-ban már bemutatott 1.5 literes turbós benzines erőforrás volt, amelyhez egy hatfokozatú manuális váltó csatlakozott.  Ez a motor brutális erőt ad a Tivolinak. 163 lóerő és 280Nm nyomaték úgy repíti a kis cross-overt, hogy komolyan mondom meglepődtem, amikor először nyomtam egy nagyobbat a gázpedálra. A kifejezetten élvezetes gyorsulást és haladást beárnyékolja a továbbra is túlságosan nagy fogyasztás. 100 kilométer alatt 10 alatti átlagot nagyon nehéz elérni.

A Tivoli közvetlen versenytársának hazánkban a Suzuki Vitarát tekinthetjük. A Vitarához képest a Tivoli tágasabb belső teret, nagyobb lóerőt kínál. Árban nincs sok különbség a két autó között, de tény, hogy a Suzuki sokkal komolyabb múlttal, presztízzsel és ismertséggel rendelkezik, továbbá motorkínálata – a mild-hybrid miatt – lényegesen jobban alkalmazkodik az EU irányelvekhez. A Ssangyong viszont a komoly felszereltsége miatt, a tágasabb belső térből következő variálhatósága és az 5+5 év garanciája miatt komoly kihívója lehet a Vitarának, vagy bármelyik versenytársának a kompakt SUV szegmensben.

Most, hogy a Covid és sok egyéb gazdasági tényezők miatt jelentős változások várhatóak az autógyárak és autókereskedelem területén, kíváncsian várom, hogy miként szerez piacot magának egy újabb dél-koreai gyártó.

  • ssangyoung tivoli

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    I love it - Tivoli 1.5GDI
    I love it - Tivoli 1.5GDI

    Nagyon nehéz az új és feltörekvő márkák helyzete, különösen azoké, amelyek mélyről indultak. Talán a leginkább így van ezzel a Ssangyong. Csúnya autókat gyártani, aztán egyszerre csak szépeket, vagy legalábbis elfogadható formájúakat, nem megy máról holnapra. Fizikálisan, ha az autógyárnak sikerül is, a vásárlók számára ennek az elfogadása sokkal lassabb folyamat.

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia