Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Fordulhat a kocka - Ford Mondeo Hybrid

Fordulhat a kocka - Ford Mondeo Hybrid

  • október 31, 2020
  • Komment

Nem tudok elfogultság nélkül a Mondeoról nyilatkozni és azt hiszem nem is akarok. 1996-ban találkoztam az első Mondeoval, amely körülbelül 1 évig volt a társam. Rengeteg követte és tettünk meg együtt sok százezer kilométert. Minden generáció volt nálam és mindegyik tisztességgel helyt állt. Volt benzines és főként dízel, kombi, 4 és 5 ajtós változat. Ez pedig az első hybrid, amit ki tudtam próbálni.

Legalább egy-két hónapja volt beírva a naptárba, hogy tesztelni fogjuk. Igazán vártam, mert számomra a Mondeo egy külön kategória. Az ideális céges autó, amely soha nem hagy cserben, végtelenül tágas, mint egy óriási hajó. Kényelmes, komfortos és ami eddig csak a dízelek óriási előnye volt, hogy tankolás nélkül is kivitt a világból. Könnyedén lehetett velük menni ezer kilométer fölött egyetlen tankolással. Ez a fajta képesség végre már nem csak a dízel változat sajátja.

A negyedik generációs Mondeo hybrid változata már jó erős két éve megjelent az amerikai piacon, igaz az ottani piaci igények miatt a kombi változat azon a kontinensen nem elérhető.
Európa viszont más, mi szeretjük a hosszú kombikat. Hát a Mondeo pontosan ilyen, hosszú, tágas, kiváló térérzetet nyújt és nagyjából 1 éve elérhető.
A számtalan előny mellett azért hozzá kell viszont tenni, hogy az akkumulátorok miatt a csomagtér alaposan leredukálódott. Nagyjából 120 literrel kisebb a térfogata, amelyet könnyen észre is vesz bárki. A megszokott mély, vagy legalább síkban elénk táruló csomagtérpadló ugyanis a lökhárító síkjától felfelé emelkedik. Így a kombi autók komoly tárolókapacitását sajnos elveszítette a hybrid változat. Mindössze egy átlagosnak mondható, 404 literes űrtartalmat kapunk. A hátsó ülések lehajtásával viszont kellőképpen kompenzálódik ez a hátrány, hiszen ezek segítségével 1,5 köbméteresre duzzad a tér.

Az utastér, ahogy azt már generációk óta megszokhattuk, egy méretkategóriával nagyobb területet biztosít számunkra. A kombi Mondeo méreteiben tényleg hatalmas, 3-4 centiméter híján 4,9 méter hosszú és 1,9 méter széles (picit szélesebb és csupán 6 centiméterrel rövidebb, mint a Mercedes E osztály kombi változata). Ennek megfelelően kifogástalan lábteret és vállteret kapunk, bármelyik ülésen is foglalunk helyet. Ez a tágas érzés, még akkor is igaz, ha a hátsó sorban három felnőtt foglal egyszerre helyet.

Tárolórekeszek, számtalan pakolóhely és ergonomikus kialakítású a vezető előtti tér. Az anyagminőség nem kirívóan jó minőségű, inkább átlagosnak mondanám, de semmiképpen sem gagyi. Remek illesztések és olyan anyagok határozzák meg, amelyek hosszútávú nagy strapabírásra készültek.  A kezelőszervek és a gombok kézre esnek, logikusak.

Arról, hogy hybrid változatban ülünk, nagyon kevés jel árulkodik. Kívülről az első ajtókra írt kis zöld leveles Hybrid felirattal különböztetik meg csupán egy hagyományos meghajtású változattól. Belül viszont a műszerfal egyedi. Utóbbi a más kialakítású digitális felületében különbözik, amely a meghajtás miatt, elsősorban a fogyasztási adatokokra fókuszálva ad többlet információt.

Azt hiszem ezen a ponton, mármint a fogyasztási adatoknál érdemes pár pillanatig elidőzni. Ez ugyanis parádés. Önmagában is rendkívül kedvező az általunk mért 5,2 literes vegyes fogyasztású átlag, de ha figyelembe vesszük, hogy a hybrid Mondeo 1700 kilós tömeggel és az előbb leírt impozáns méretekkel rendelkezik, ez szerintem egyedülálló.

Meghajtási rendszere azonos technikán alapul, mint a jól ismert Toyota hybrid rendszere, de számomra sokkal kellemesebb volt vezetés közben. Csendes és halk a 2,0 literes benzines motor járása, csupán tényleg határozott gyorsulások esetén hallható a szívó motorokra jellemző zaj. Az elektromotor észrevétlenül kapcsol ki és be. A vezetőnek ezzel semmiféle teendője nincsen. Ahogy a full-hybrid autóknál megszokhattuk, indulásnál, alacsony sebességű haladásnál kizárólag a villanymotor hajtja meg az autót, de a rendszer érzékeli a gázpedál használatból, hogy mikor van szükség nagyobb teljesítményre, és annak megfelelően indítja be a benzinmotort is.

Hozzá kell tenni, hogy a hybrid Mondeo nem egy sportautó: 9,3 másodperc alatt teljesíti a nulláról száz kilométeres tempót, végsebessége 187km/h, így inkább egy normál használathoz elegendő. Lehet 20 évesen még másképpen gondoltam volna, most viszont éppen jónak és elegendőnek.

A Mondeo jellemzően, és ezt az én jósorsom és tapasztalatom is megerősíti, céges használatra tökéletes. Azon cégek számára pedig, akik a dízelmotortól idegenkednek, a legjobb alternatíva. Hosszútávú fenntartása ugyanis talán a legkedvezőbb és ráadásul egy környezettudatos attitűdöt is sugall. Sajnos az elmúlt pár évben a flottapiac kicsit megfeledkezett a Mondeoról, átvette korábbi vezető helyét a Skoda. Ez utóbbi elsősorban árazási és flottapolitikai kérdés. Én azt hiszem, hogy a jelenlegi helyzet komoly fordulatot hozhat, ugyanis a mostani árak mellett egyáltalán nem sok a hybrid hajtásért kért 12 millió forint körüli összeg, különösen azért, mert ez egy alapár, amelyből mindenféle kedvezmények kaphatóak. Én, mint ősi Mondeós, szurkolok, hogy minél többet láthassunk a tesztelt autóhoz hasonlókból a magyar utakon, hiszen ez a környezetünk és az autót felhasználók számára is jó lesz.

  • ford mondeo

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in
    Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in

    A harmadik generációs Ford Kuga mindent is kínál. A felszereltségi szintek és a motorválaszték alapján óriási a lehetőségek tárháza. A kérdés csak az, hogy a racionalitás és a pénztárca mit enged meg. A plug-in esetében körülbelül 250.000 kilométernél már be is hozzuk a kezdeti beruházást. Onnantól már nemcsak zöldek, de egyre gazdagabbak is leszünk a sok-sok megspórolt, ki nem fizetett üzemanyagköltség miatt.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Fiestatól Explorerig - Kipróbáltuk a Ford teljes hybrid kínálatát
    Fiestatól Explorerig - Kipróbáltuk a Ford teljes hybrid kínálatát

    A Ford Magyarország jóvoltából egy izgalmas programokkal tarkított, egész napos teszt során próbálhattuk ki a Ford hazánkban forgalmazott teljes hybrid kínálatát. Az időjárás sajnos egyáltalán nem volt tekintettel az eseményre, és sikerült az egyik legesősebb napot kifogni, azonban ez szerencsére cseppet sem vett vissza a tesztelő csapat lelkesedéséből.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Egy őszinte autó – Ford Mustang GT 5.0 V8 450LE
    Egy őszinte autó – Ford Mustang GT 5.0 V8 450LE

    Talán az egyik legnehezebb dolog egy ikonról, egy legendáról leírást készíteni, hiszen majd mindenki ismeri, évtizedek óta, egészen pontosan 55 éve az amerikai életérzés megtestesítője. Rengeteg ember bakancslistáján szerepel és ez egyáltalán nem véletlen.

    olvass tovább
    Mobilitás
    A Puma újra támad – Ford Puma ST-Line X 1.0l EcoBoost 155Le
    A Puma újra támad – Ford Puma ST-Line X 1.0l EcoBoost 155Le

    Kicsit lehet elcsépelt a szó manapság, de az új Ford Puma egyszerűen MENŐ! Kell és fogok is írni a menetteljesítményről, motorról és pár technikai paraméterről. De most komolyan, nem ez az első szempont, amikor autót veszünk, hanem a forma és a megjelenés. Meg kell, hogy testesítse a vágyainkat hisz az autó nem utolsó sorban egy önkifejező eszköz.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Összehasonlíthatatlan élmény - Ford Ranger Raptor
    Összehasonlíthatatlan élmény - Ford Ranger Raptor

    Azok, akik ezeket a cikkeket olvassák, mások, mint a legtöbb ember. Az autó jellemzően többet jelent számukra egy szimpla technikai eszköznél. Nem kizárólag arra a funkcióra választják, hogy eljuttassa őket egyik pontból a másikba. Fontos számukra az, hogy azt miként teszik meg.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Kedvenc receptem 8 személyre
    Kedvenc receptem 8 személyre

    Amikor főzünk a legfontosabb az, hogy szeressük, amit csinálunk. A maximalizmus, az elszántság tesz minket profivá. De ez mind nem elég, mert szükség van a jó alapanyagokra. Figyelembe kell venni a tradíciót, hagyományokat, mert ezek segítségével tudunk igazán jót alkotni. Ha még kreatívak is vagyunk hozzá, akkor fogunk a legnagyobbak közé emelkedni. Hogy csinálja ezt a Ford?

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia