Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Feladja a leckét – Ssangyong Rexton G4

Feladja a leckét – Ssangyong Rexton G4

  • július 08, 2020
  • Komment

Megújult a Sssangyong Rexton G4, a márka zászlóshajója, így kapva-kaptam az alkalmon, hogy újra beleülhessek. Sokan meglepődhetnek ezen, hogy miért örültem ennek ennyire, hogy egy kevéssé ismert márkát újra tesztelhetek. Remélem a cikket követően mindenkiben eloszlanak a kérdőjelek.

Az előző Rextonról szóló írásomból kiderült a véleményem, amely röviden az, hogy bizton hiszem, hogy a koreai márkák alaposan felforgatták a korábbi piaci leosztást, amelynek sodrában a Ssangyong jó érzékkel és komoly design fordulattal követel helyet magának olyan piaci réseket célozva, amellyel más márkák csak részben és sokkal magasabb árszinten foglalkoznak. Ez a terület az SUV. Ha itt keresünk jó ár/érték arányú gépkocsit, akkor ez a brand kitűnő választás. El kell ugyan fogadni, hogy kisebb a presztízse, nem esik tőle hanyatt egy plázacica (ha ez egyáltalán szempont). Cserébe viszont csodálatos belső teret és egy gigantikus méretű autót kapunk.

A külső változás minimális a 2020-as Rexton G4-ben, ami gyakorlatilag egy új és mutatós hűtőrácsra korlátozódik. A belső térben sem találtam lényeges változást, ami egyáltalán nem probléma, hiszen ez a komfort és kivitel valóban lenyűgöző.

Az igazi különbség, amit tapasztaltam, a rugózási, valamint felfüggesztési kényelmében van a Rextonnak. A korábbi, hajó szerű ringatózás megszűnt és egy nagyon kellemes, európai ízléshez igazított feszességet kapunk. A kormánymű is lényegesen jobb lett, mint korábban, ami igazán jót tett az autónak, illetve a vezethetőségének. Ne egy sportautós keménységre és dinamizmusra számítsunk, hanem a normál, hétköznapi használathoz igazított keménységre.

A fenti gondolatsor biztos sokakat meggyőz, de ez még nem minden. Van egy koncepcionális különbség a Rexton esetében, amely kiemeli a többi versenytárs közül.

A Ssangyong ugyanis az SUV akronímát tradicionálisan értelmezi. Ők ugyanis nemcsak egy divatcuccot gondolnak mögé, hanem valós terepes képességekkel rendelkező járművet. A Rexton alvázas felépítése ugyanis igazi terepjáróvá teszik a járművet. Ennek része a magas felépítés, kapcsolható összkerék hajtás és a felezőváltó. Ezek pedig mind-mind megtalálhatóak a Rextonban. Luxus szempontjából tehát nyugodtan hasonlíthatjuk a BMW X5-höz, vagy a Mercedes GLE-hez, de terepes képességei miatt akár egy Land Rover Defenderhez is.

Természetesen lesznek extra tartozékok, amelyek nem találhatóak a Rexton G4 árlistáján. Például nem adaptív a tempomat, csak figyelmeztet sávelhagyáskor, nem tartja az autót a sávban automatikusan és például éjszakai kamera sincsen benne. Cserében viszont az ára a töredéke az előbb felsorolt márkáknak.

A teljesen full extrás változat, 7 üléssel, napfénytetővel, szellőztethető és fűthető extra kényelmes és memóriás ülésekkel, hatalmas 20” -es krómozott kerekekkel, digitális műszerfallal, gigantikus méretű központi kijelzővel, melyre kitükrözhető a mobiltelefonunk és talán az egyik legminőségibb bőr ülésekkel nem kerül még 16 millió forintba sem. Ezért az árért egy 2,2literes 190Le-s dízel erőforrást kapunk automata váltóval és az előbb felsorolt kapcsolható meghajtás funkciókkal.

Az autó mérete elképesztő, hossza 4,85m, közel 2m széles és 1,82m magas. A küszöb pedig nem csak extra elem, hanem a magas hasmagasság miatt funkcionális szükséglet is. Csomagtartója a 7 üléses verzió esetén 240l és 1806l között variálható.

Más szóval találhatunk nagyobb presztízzsel rendelkező

márkát, találhatunk olyat, amelynek extra tartozék listája valamivel bőségesebb, de olyat, amely ezen a luxus szinten kedvezőbb árat kínál, biztosan nem. A Rexton valódi „hűha” érzést kínál, kiváló belső térrel, olyan külsővel, amely már egyáltalán nem mondható csúnyának és egy a méretéhez képest 10l körüli fogyasztással. Ez pedig feladja a leckét bármelyik konkurensnek.

  • rexton g4 ssangyong

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában
    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM áprilisban összesen 6,088 járművet értékesített exportra. Az értékesítési rekordhoz az AutoWallis magyarországi adatai is jelentősen hozzájárultak.

    olvass tovább
    Mobilitás
    I love it - Tivoli 1.5GDI
    I love it - Tivoli 1.5GDI

    Nagyon nehéz az új és feltörekvő márkák helyzete, különösen azoké, amelyek mélyről indultak. Talán a leginkább így van ezzel a Ssangyong. Csúnya autókat gyártani, aztán egyszerre csak szépeket, vagy legalábbis elfogadható formájúakat, nem megy máról holnapra. Fizikálisan, ha az autógyárnak sikerül is, a vásárlók számára ennek az elfogadása sokkal lassabb folyamat.

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia