Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Egy őszinte autó – Ford Mustang GT 5.0 V8 450LE

Egy őszinte autó – Ford Mustang GT 5.0 V8 450LE

  • július 11, 2020
  • Komment

Talán az egyik legnehezebb dolog egy ikonról, egy legendáról leírást készíteni, hiszen majd mindenki ismeri, évtizedek óta, egészen pontosan 55 éve az amerikai életérzés megtestesítője. Rengeteg ember bakancslistáján szerepel és ez egyáltalán nem véletlen.

Azzal kezdeném, hogy dühös vagyok. Kiborító és tényleg elfogadatlan, hogy a környezetvédők, illetve a politikusok abban látják az apokalipszist, a világ hanyatlásának kulcsproblémáját, hogy ilyen autók közlekednek. Tűzzel-vassal próbálják eltűntetni ezeket a gyönyörű, nagyköbcentis V8-akat. Nem az óceánjáró konténerszállítók ellen lépnek fel, amelyek ezer konténer számra hordják Kínából a gagyit, nem az utasszállító repülők a probléma, amelyek, ha kell, ha nem, égetik tonnaszám a kerozint 10.000m-en. Hanem az évi, nagyságrendileg 10.000 darab Európában eladott Mustang. Ezt nem szabad engedni.

Igen 270g a CO2 kibocsájtása a Mustangnak, amely cca. 2x annyi, mint egy átlagos mai autónak. De az is tény, hogy nem összehasonlítható mértékben ad nagyobb élményt (a szorzó legyen mondjuk 10x-es). A gyorsulás összehasonlítható, az legalább kétszeres, hiszen 4,3mp, de a hang, a bizsergés már nem számokban mérhető. Ezt nem vehetik el tőlem, tőlünk. Ez évtizedek óta az életünk része. Az amerikai álom egyik pillére, amire egyformán vágyik nő és férfi, idős és fiatal. Nem számít a bőrszín, a vallás. Egyszerűen rohadt jó!

Érezte már valaki, hogy apró borzongás futja át a testét, amikor a sportosan kemény kuplungot felengedve a gázpedálra tapos? Érezte már valaki, hogy milyen az, amikor az 1,7t súlyú hátsó kerék hajtású vas az óriási nyomaték és erő miatt kidobja a seggét, miközben káprázatos hangon dübörög a V alakban elrendezett 8 henger? Aki igen, az tudja, hogy miről beszélek. Aki nem, annak tiszta szívből kívánom, hogy élete során próbálja ki, és élje át ezt az élményt.

A Mustang azt adja, ami. Nem turbó, nem kompresszor, hanem gigantikus méretű hengerek adják az erőt. A valódi nyomatékot és a tiszta haladási energiát. Nagyjából 3500-as fordulat után elszabadul a „pokol” és olyat tol a nyomaték a kocsin, hogy felfoghatatlan. Szerintem az anyós ülésen ülni nem a legjobb, legalábbis én nem élveztem. Nem azért, mert nem komfortos, sőt! Igazán jóra sikerültek a szellőztethető és fűthető első ülések, amelyekből csak a támla döntésénél hagyták ki az elektromos mozgatást. Egyszerűen azért nem, mert egyedül a vezető van tisztában azzal, hogy képes-e uralni azt a 450Le-t, amelyet a blokk kiprésel magából. Ha kanyarban nagyobb gázt adunk, akkor kipörgés gátló és egyéb vezetéstámogatás ide vagy oda, máris dobja kifelé a hátsóját. Meg kell tanulni, meg lehet szokni, hogy miképpen tartsuk ezt kordában.

A manuális váltó egyszerűen tökéletes. Bár automata párti vagyok, de ennél az autónál meg tudnám szokni, hogy váltogassak. Mondjuk határozottan nem a városban, mert a váltáson kívül, az egyáltalán nem puhára hangolt kuplung nem teszi vágyottá a folyamatos egyes-kettes kapcsolgatást. Mindazonáltal minden fokozat kiváló helyen van, rövid úton kapcsolható és japán autókat meghazudtoló módon precíz. De nem ezért szerettem bele igazán. Szerelmem tárgya a váltás közben érkező gázfröccs. Váltáskor ugyanis elektronikusan kap egy szabályozott mértékű extra fordulatot a motor, így a fordulatszám ugyanarra szintre megy vissza, mint amikor elváltottuk a motort. Emiatt picit sem ránt a kocsi, jobban gyorsul és nem utolsó sorban ultra dögös. Szerintem a lányok, akik nem ájultak el csak a formától és a V8 dübörgéstől, ettől a feldörgéstől adják be végleg a derekukat.

Mert mondjuk ki őszintén. Ez az autó egy csajozógép. Ha valamelyik nőnek ez nem tetszik, akkor egyetlen javaslatom van a helyzet megoldására. Keressünk másik csajt!  Normális férfiember ugyanis hosszútávon szerintem nem tud együtt élni olyan nővel, akinek ez a kocsi nem okoz örömet, hiszen ekkora szakadékot nem lehet egyéb kötődéssel áthidalni.

Nehéz azon a gondolaton túllépnem, hogy elképesztő, fenomenális hangja és ereje van a Mustang Gt-nek, pedig más tulajdonságát is érdemes kiemelni. Kívülről és belülről is nagyon szép a hatodik generációs Mustang, melyet immáron a földgolyó miden pontján értékesítenek. Megmaradtak a hátsó jellegzetes féklámpák, mint a korábbi típusoknál, de természetesen LED-es megvilágítást kaptak. Bár nem családi autónak készült, de a Mustang csomagtartója meglehetősen nagy, 405 liter, mely a hátsó ülések lehajtásával tovább bővíthető. Szépséghibája a rendkívül szűkre sikerült nyílás, amelyen keresztül nehézkesen és korlátozottan pakolható.

A beltér, a használt anyagok és a kezelhetőség hiba nélküli. A szellőztethető és fűthető bőr ülések kiváló oldaltartást biztosítanak, melyek tovább fokozzák a sport hangulatot. Másfelől viszont az üléspozíció és a kényelem egyáltalán nem sportautókhoz hasonlít. Lényegesen tágasabb, komfortosabb. Akár hosszútávú utazásra is alkalmassá teszik a Mustangot.

A Ford Mustang

Gt a legjobb ár/érték arányú autó, ha lóerőt szeretnénk vásárolni. Nem tudok olyan autót, ami egyáltalán megközelítené az árcédulájában a Fordét. A tesztautónk 16,6 M Ft-ba kerül, amely az alapfelszereltégen felül szinte minden extrával ki volt egészítve. Ez valóban zseniális, ha a saját kategóriájában hasonlítjuk össze mással (AMG Mercedesek, M-es BMW-k több mint kétszeres árba kerülnek ennyi lóerővel, ha egyáltalán össze lehet hasonlítani a Mustangot ezekkel a típusokkal).

Sokan kérdezték tőlem, ameddig nálam volt az autó, hogy mennyit fogyaszt. A válasz, hogy sokat, de persze attól függ. Ha békés, nyugdíjas tempóban haladunk, akkor nem többet 9 liternél. A probléma, hogy nem erre készült a GT. Ha nyomom neki 17, ha még jobban nyomom neki, akkor 22 liter is eltűnik benne 100km-en. Viszont nem telik el pillanat, amit ne élvezne közben az ember, szóval megéri!

  • ford gt mustang

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    Fordulhat a kocka - Ford Mondeo Hybrid
    Fordulhat a kocka - Ford Mondeo Hybrid

    Nem tudok elfogultság nélkül a Mondeoról nyilatkozni és azt hiszem nem is akarok. 1996-ban találkoztam az első Mondeoval, amely körülbelül 1 évig volt a társam. Rengeteg követte és tettünk meg együtt sok százezer kilométert. Minden generáció volt nálam és mindegyik tisztességgel helyt állt. Volt benzines és főként dízel, kombi, 4 és 5 ajtós változat. Ez pedig az első hybrid, amit ki tudtam próbálni.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in
    Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in

    A harmadik generációs Ford Kuga mindent is kínál. A felszereltségi szintek és a motorválaszték alapján óriási a lehetőségek tárháza. A kérdés csak az, hogy a racionalitás és a pénztárca mit enged meg. A plug-in esetében körülbelül 250.000 kilométernél már be is hozzuk a kezdeti beruházást. Onnantól már nemcsak zöldek, de egyre gazdagabbak is leszünk a sok-sok megspórolt, ki nem fizetett üzemanyagköltség miatt.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Fiestatól Explorerig - Kipróbáltuk a Ford teljes hybrid kínálatát
    Fiestatól Explorerig - Kipróbáltuk a Ford teljes hybrid kínálatát

    A Ford Magyarország jóvoltából egy izgalmas programokkal tarkított, egész napos teszt során próbálhattuk ki a Ford hazánkban forgalmazott teljes hybrid kínálatát. Az időjárás sajnos egyáltalán nem volt tekintettel az eseményre, és sikerült az egyik legesősebb napot kifogni, azonban ez szerencsére cseppet sem vett vissza a tesztelő csapat lelkesedéséből.

    olvass tovább
    Mobilitás
    A Puma újra támad – Ford Puma ST-Line X 1.0l EcoBoost 155Le
    A Puma újra támad – Ford Puma ST-Line X 1.0l EcoBoost 155Le

    Kicsit lehet elcsépelt a szó manapság, de az új Ford Puma egyszerűen MENŐ! Kell és fogok is írni a menetteljesítményről, motorról és pár technikai paraméterről. De most komolyan, nem ez az első szempont, amikor autót veszünk, hanem a forma és a megjelenés. Meg kell, hogy testesítse a vágyainkat hisz az autó nem utolsó sorban egy önkifejező eszköz.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Összehasonlíthatatlan élmény - Ford Ranger Raptor
    Összehasonlíthatatlan élmény - Ford Ranger Raptor

    Azok, akik ezeket a cikkeket olvassák, mások, mint a legtöbb ember. Az autó jellemzően többet jelent számukra egy szimpla technikai eszköznél. Nem kizárólag arra a funkcióra választják, hogy eljuttassa őket egyik pontból a másikba. Fontos számukra az, hogy azt miként teszik meg.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Kedvenc receptem 8 személyre
    Kedvenc receptem 8 személyre

    Amikor főzünk a legfontosabb az, hogy szeressük, amit csinálunk. A maximalizmus, az elszántság tesz minket profivá. De ez mind nem elég, mert szükség van a jó alapanyagokra. Figyelembe kell venni a tradíciót, hagyományokat, mert ezek segítségével tudunk igazán jót alkotni. Ha még kreatívak is vagyunk hozzá, akkor fogunk a legnagyobbak közé emelkedni. Hogy csinálja ezt a Ford?

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia