Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Gazdálkodj okosan
  2. Divat startupok, amelyek a fenntartható fejlődést...

Divat startupok, amelyek a fenntartható fejlődést támogatják

  • május 02, 2021
  • Komment

A startup világ a divatra is óriási hatást gyakorol: ezek a vállalkozások igyekeznek innovatív megoldásokat hozni a megszokott, eseteként elavult gyakorlatok helyett. Egyedi ötleteikkel, markáns vízióikkal megváltoztatják a divatról, a divatiparról való gondolkodást, miközben a szektor legnagyobb problémájára is igyekeznek válaszokat adni. Az alábbiakban olyan fashion tech startupokat válogattunk össze, amelyek az etikus és fenntartható fejlődést támogatják.

&Wider
A Lea Esterhuizen által 2014-ben alapított &Wider cég egy felhőplatformot hozott létre, amely lehetővé teszi, hogy a vásárlók és a munkáltatók közvetlenül a munkavállalóktól ismerjék meg azok mindennapi életét és munkakörülményeiket. A startup ehhez költséghatékony mobileszközöket használ, célja pedig, hogy nyomon kövesse és támogassa az ellátási lánc munkaerő-gyakorlatának fejlesztését.

GLAMI
A 2013-ban alapított GLAMI egy online divatkereső, amelynek célja, hogy naponta többmillió magyar vásárlót kössön össze többezer márkával és webáruházzal egy felületen. A termékek praktikus kategorizálásával és a személyre szabott divatkínálat megalkotásával a GLAMI jelentősen leegyszerűsíti a divattermékek kínálatának feltérképezését és a vásárlást. A divatkereső létrehozott egy fenntartható szűrőt, amelynek segítségével a vásárlók könnyedén rátalálhatnak a környezetbarát, illetve ökoanyagokból készült termékekre, de már pusztán az anyagokra való szűrés is sokat segít a divatfogyasztóknak a tudatos választásban.

The Excess Materials Exchange (EME)
A The Excess Materials Exhange egy digitális piactér, amely lehetőséget ad a vállalatok számára a felesleges anyagok és termékek cseréjére. A Maayke Aimee Damen és Christian van Maaren által létrehozott EME feltárja az egyes anyagokhoz kapcsolható legpraktikusabb újrafelhasználási lehetőségeket, ezen felül segíti a vállalatokat a túltermelés hatékony leküzdésében is.

GIBBON
A GIBBON egy olyan rental marketplace, amely az egyes márkák és kiskereskedők felesleges készletét kínálja fel utazók számára, lehetővé téve számukra a poggyász nélküli utazást. A startup célja egyúttal az is, hogy lecsökkentse az utazások során vásárolt ruházati termékek mennyiségét.

NOWNER
A NOWNER kifejlesztett egy online platformot, amely felajánlja a divatmárkák számára, hogy saját rental platformokat működtessenek. Ilyen módon a brandek egy körkörös rendszert hozhatnak létre; az online felületen kezelhetik a megrendeléseket, a szállítást és visszaküldést, de még a ruhadarabok javíttatását is. A startup célja a divatot forradalmasító márkák hálózatának fejlesztése, az olyan márkáké, amelyek érdekeltek a körforgásos gazdaság megvalósításában a textiliparon belül.

Reflaunt
A Reflaunt egy olyan startup vállalkozás, amely hidat képez a first hand és a second hand piacok között. Lehetőséget ad a prémium márkák vásárlóinak arra, hogy a korábban megvásárolt termékeket viszonteladására, adományozására vagy újrahasznosításra ajánlják fel.

reGAIN
A Jack Ostrowski által alapított reGAIN alkalmazás az első digitális, multibrand visszavételi projekt, amely az újrahasznosítás érdekében jött létre. A reGAIN segítségével a fogyasztók közvetlenül kiszállíthatják a visszavételhez a nem kívánt ruháikat – ezt követően kedvezményes kuponokat kapnak, amelyeket online vagy akár fizikai üzletekben is beválthatnak. A reGAIN alkalmazás célja a hulladéklerakókban felhalmozódott textilhulladék elleni küzdelem.

TrusTrace
A TrusTrace-t 2016-ban alapították azzal a céllal, hogy segítsék a márkákat a termékszintű nyomonkövethetőség kialakításában. A startup egy skálázható digitális platformot biztosít a brandek számára az ellátási lánc különböző tevékenységeinek mérésére, megfigyelésére és kommunikálására, az alapanyag eredetétől kezdve a végtermék fogyasztásáig és újrahasznosításáig.

Save your wardrobe
A Save your wardrobe alkalmazás Hasna Kourda és a Mehdi Doghri fejéből pattant ki 2016-ban. Az app segítségével a felhasználók „digitális szekrényt” hozhatnak létre azáltal, hogy azonnal feltöltik online vásárlásaikat és a már meglévő darabjaikat. Az alkalmazás különböző szolgáltatások ajánlásával segít abban, hogy csökkentsük ökológiai lábnyomunkat: átalakítást, vegytisztítást, értékesítési és adományozási pontokat mutat. Az alkalmazásnak köszönhetően a divatfogyasztók átláthatják és könnyen kezelhetik ruhatárjukat.

  • divat fenntarthatóság startup

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Gazdálkodj okosan
    Eljött a fenntartható munkahelyek forradalmának ideje!
    Eljött a fenntartható munkahelyek forradalmának ideje!

    Világszerte 2500 szervízmérnök számára hirdet felvételt a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A létszámbővítés egyben a vállalat fenntarthatósági törekvéseinek tanújele is, hiszen a 2500 pozíció mindegyike az éghajlatvédelmi törekvések támogatását segíti majd. A szervízmérnöki terület Magyarországon is bővülni fog, 2025-ig öt új pozíciót nyitnak meg hazánkban.

    olvass tovább
    Aktuális
    Az egyik legnépszerűbb filmsztrá lett a TAG Heuer új márkanagykövete
    Az egyik legnépszerűbb filmsztrá lett a TAG Heuer új márkanagykövete

    Ryan Gosling egy olyan színész, akit nem könnyű kategorizálni. A „Drive-Gázt!” című filmben merengő sofőrként láthattuk, míg az Oscar-díjra jelölt „Kaliforniai álom” című filmben énekes és táncos tudásáról tett tanúbizonyságot. Szerepeiben találunk közös jellemzőket: vakmerőség, szembenézés az állandó kihívásokkal, és az előtte álló lehetőségek megvalósítása. 

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia