Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. A nyolcas – 2020 VW Golf 1,5 Tsi

A nyolcas – 2020 VW Golf 1,5 Tsi

  • szeptember 26, 2020
  • Komment

A kategória legismertebb, legmeghatározóbb modellje elért a nyolcadik generációhoz. Forma szempontjából, ahogy lenni szokott, nem hozott óriási áttörést. Természetesen hosszabb lett és szélesebb, de a lényeg belül van, a jól ismert, utánozhatatlan Golf formaterv mögött.

Azt lehet szeretni a Golfban, hogy a külső formai jegyei bár minden egyes generációnál változnak, mégis megmarad a jól ismert kompakt kategóriás autónak. Se nem nagyobb, se nem kisebb, mint amekkorára pont szükség van. A 380 literes csomagtér, amely egyébként megegyezik a korábbi generáció csomagtér méretével, a kitűnő példa rá. Nem lett nagyobb, mert ez a méret valóban elegendő. Viszont, ha a nyolcas Golfról beszélünk, nem a csomagér a lényeg, hanem a belső tér kialakítása és a digitalizáció.

A belső tér ugyanis gyökeresen más lett, mint az elődök esetében. Olyannyira, hogy kimondható, hogy a Golf soha nem változott még ekkorát, mint a jelenlegi széria esetében. Minimalista, teljesen digitális, gombok nélküli, megújult felfogás. Ezek talán az első gondolatok, amelyek eszünkbe jutnak, amikor beülünk a rendkívül kényelmes belső tér valamelyik ülésébe.


Sokat elmélkedtem, amikor az Octaviat új változatát teszteltem, hogy vajon mi lesz a Golffal? Hogyan lehet azt a minőségi fejlődést konszernen belül túlszárnyalni? És a válasz itt van, olyan módon megragadva, amire nem számítottam.


Bár nem tudok olyan pontot kiemelni, ahol a Golf ne lenne kiváló minőségű, kifogástalan anyaghasználattal kialakított autó – de az Octavia is ilyen, így ezen a ponton nagyon nehéz lenne szembetűnő változást bemutatni – így a VW tervezői a technológiát hívták segítségül. A Golf 8 műszerfala lényegében két nagy digitális műszeregységből áll. Egy a kormány mögött foglal helyet, egy pedig közvetlen mellette a középkonzol felső részét foglalja el.


A tervezők olyan komolyan vették ezt a bizonyos digitális kialakítást, hogy gombokat szinte elvétve találunk csak az autó belsejében. Nekem egyébként továbbra is hiányzik egy-két kezelőgomb, mert kényelmesebbnek éreztem, hogy egy gombot csavargatok, mint a megfelelő menü pont alatt ki-be kapcsolok, vagy éppen növelek-csökkentek valamit. Például a rádió hangerejét.

Hát az új Golfban nincsen választás. Érinthetünk, de a kormányon kívül semmit nem csavarhatunk. Az Octavia is hasonló irányvonalat képvisel, de a Golf esetében a tervezők egyel tovább léptek. Menüből érhető el minden. A jó hír viszont, hogy a nyolcas menürendszere teljes mértékben megújult. Nehezményeztem mostanában, hogy mind a Skodák, de még az új Passat esetében is odalett a korábban jól megszokott, pofon egyszerűen elsajátítható, remekül felépített kezelhetőség. Ez utóbbi két autónál már nem lehetett elmondani, hogy pillanat alatt rá lehet találni bármiféle beállításra. Hát ez az érzés újra visszajött. A grafikájában és logikájában is újra gondolt menü, gyors (legalábbis gyorsabb, mint az Octavia menüje) és abszolút logikus. Így a használhatóság végre olyan, mint régen.
Természetesen vezeték nélkül tükrözhető ki az Apple telefon, így az alapfelszereltség részét képező vezeték nélküli mobiltelefon töltés is értelmet nyer.


Az automata, azaz a 7 sebességes DSG váltó kezelője még kisebb lett, mint a cseh modellben, pedig ott is jelentősen zsugorodott és csak egy kicsi kapcsoló lett belőle. A Golf esetében pedig egy egészen pinduri kapcsolóvá zsugorodott, így szinte egyáltalán nem foglal el helyet a középkonzolon. Remekül használható, egyáltalán nem hiányzott a vaskos váltókar.

Szintén szép, esztétikus megoldás a középső kijelző alatt végig futó sáv. Ha ezen végig húzzuk az ujjunkat, akkor állítható a hangerő. A jobb és bal szélén pedig a kétzónás klíma hőmérsékletét tudjuk állítani, szintén az ujjbegyeink segítségével. Gyorsan megszokható, kényelmes megoldás.

Ahogy a címből is kiderül, az 1,5 literes Tsi benzinmotorral volt felszerelve a tesztautónk. Óriási pozitív csalódást okozott számomra ez az erőforrás. A 150 lóerősre hangolt motor remekül vitte a járművet és közben az autó fogyasztása is tökéletes volt. 6,1-6,2 literes átlagokkal jártunk a teszt idején, amely kifejezetten jónak mondható. Más konszern autók esetében az ilyen típusú motor sokkal éhesebb volt.

A nyolcas Golf mondanom sem kell, hogy rendelkezik az összes vezetéstámogató funkcióval, amely jelenleg a piacon elérhető. Sávtartója jónak mondható, de problémám volt vele, hogy amennyiben pár másodpercig nem érintjük meg a kormányt, máris figyelmeztet. Így kihasználni ezt, illetve az önvezető funkciót nem igazán lehet, mert a figyelmezgetést követően szinte egyből le is tiltja a funkciókat. Amit viszont nem tilt le, sőt aktívan közbeavatkozik az a sávelhagyás gátló. Talán az én ízlésemnek már túlságosan aktív is ez a közbeavatkozás. De az utóbbi időben szerzett tapasztalataim alapján minden márka, minden új járműve ezen funkció esetében egyre erőszakosabb.

Az új Golf fantasztikusra sikerült. Méltó elődjéhez és a tradícióhoz, amit a Golf kikövezett. Hogy meddig tart ez a tradíció arról a jövő még sok titkot rejt. Hiszen az ID3 ugyanebbe a kategóriába fog érkezni. Az elektromos autózás pedig sok korábbi tradíciót megváltoztathat. Addig viszont még jó pár év fog eltelni és a Golf biztos vagyok benne, hogy folytatja a VW-en belül kialakított sikeres modell útját.

  • golf 8 vw

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    Örömünnep – VW T6.1 Multivan Cruise 2.0 TDI 4Motion DSG
    Örömünnep – VW T6.1 Multivan Cruise 2.0 TDI 4Motion DSG

    A VW történetének második modellje fennállásának 70. évfordulóját ünnepli. A világ legismertebb és legnépszerűbb furgonjára, amelyből megjelenése óta 12 ,5 millió darabnál is több talált gazdára, méltán lehet büszke az autógyártó mamutcég.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Moonwalker, avagy a túlzott elvárások – VW ID. 3 1st
    Moonwalker, avagy a túlzott elvárások – VW ID. 3 1st

    Amikor 1988-ban bemutatták Michael Jackson filmjét a Moonwalkert, óriási publicitás előzte meg. Szinte minden sajtóorgánum, kritikus arról beszélt, hogy a filmtörténet egyik legkülönlegesebb, legfantasztikusabb filmje készült el. Amikor megnéztem, őszintén szólva nem éreztem ezt, komolyan csalódtam. Azóta számomra a Moonwalker egyet jelent azzal, ha túlzott várakozásaink vannak valamivel szemben.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Hurrá itt a nyár! – VW T-Roc Cabriolet
    Hurrá itt a nyár! – VW T-Roc Cabriolet

    A Volkswagen autóit rendszeresen azzal bélyegzik meg, hogy unalmasak. Sokszor hallhatjuk, hogy tucat autókat gyártanak. Nem vagyok az ügyvédje a cégcsoportnak (sajnos), de hosszasan tudnám sorolni az ellenpéldákat. Felsorolás helyett viszont legyen szó inkább a valóságról: itt a T-Roc tető nélkül!

    olvass tovább
    Mobilitás
    VW Transporter Bulli – A busz, ami menő
    VW Transporter Bulli – A busz, ami menő

    Nem először jár nálunk a VW Bulli, de minden alkalommal megdobogtatja a szívünket. A Transporterből kialakított jubileumi változat nemcsak nagyon jó, de menő is egyben.

    olvass tovább
    Mobilitás
    A legkisebb T
    A legkisebb T

    Egyszer volt, hol nem volt, volt az Óperenciás tengeren is túl, élt egyszer egy nagy király. Híres és jó király volt. Rengeteg újító, korát meghaladó intézkedést vezetett be. Az átlagembernek szánt dolgoktól kezdve a leggazdagabbaknak készült luxus árú is volt a birodalmában.

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia