Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. A legkisebb T

A legkisebb T

  • december 02, 2019
  • Komment

Egyszer volt, hol nem volt, volt az Óperenciás tengeren is túl, élt egyszer egy nagy király. Híres és jó király volt. Rengeteg újító, korát meghaladó intézkedést vezetett be. Az átlagembernek szánt dolgoktól kezdve a leggazdagabbaknak készült luxus árú is volt a birodalmában.

A királynak óriási hatása volt az autóiparra. Olyan nagy volt a hatalma, hogy képes volt könnyűszerrel befolyásolni az emberek igényeit is.Ennek a királynak több gyermeke is volt. A birodalmának az egyik tartományában T-SUV-bán 4 gyermeke, egyes számítások szerint 5 gyermeke élt. Név szerint T -ouareg, -iguán, (-iguán Allspace), -Roc és -Cross.

A legkisebbik volt T-Cross, akiről ez a történet szól.

A fenti történet csak részben mese, mert a VW csoportra tökéletesen igaz, hogy nem követik, hanem irányítják a piaci folyamatokat. A T-Cross nem sokkal a T-Roc megjelenése után került piacra és relatív kicsi méretkülönbsége miatt számomra kevéssé érthető a létjogosultsága. De ki is vagyok én, hogy képes legyek műhold perspektívából látni a kibontakozó folyamatokat, igényeket? Persze ezek alapján cseppet sem lesz meglepő, ha ma-holnap megjelenik a VW Up alapjaira megépített szuper mini cross-over és betöm egy újabb, még nem létező piaci rést.
Az biztos, hogy az SUV kategória hihetetlen mértékben fejlődik és egyes vélemények szerint 5-8 éven belül az utakon lévő autók fele ebből a kategóriából fog származni. Bizonyos autógyártók – nevesül a Ford – azt tervezik, hogy meglévő típusaikat kizárólag SUV-re cserélik és nem is lesz más elérhető a modellpalettájukon.  Ennek a fokozódó piaci igénynek kívánt elébe menni a VW, bár ez sem teljesen egyértelmű kijelentés. A platform stratégia és az egyre növekvő autóméretek miatt nehéz manapság eldönteni, hogy melyik típus pontosan melyik kategóriába érkezik. Azt gondoltam a Cross előtt, hogy a T-Roc jelent meg a már jó ideje a piacon lévő Nissan Juke, Opel Mokka vagy éppen Renault Captur versenytársaként. Most kicsit elbizonytalanodtam, de bárhogy is van, a lényeg, hogy most már van végre kisebb és nagyobb SUV a kínálatban: S, M,L és XL méretű. Most, hogy minden olvasó letörli a hír hallatán az utolsó izzadságcseppet is a homlokáról, érdemes végre kicsit alaposabban is megnézni, hogy mit kínál a T-Cross.

A teszt során az egyelőre nem túl bőséges motorválasztékból az 1l-est vezettük. Egyébként van ezen kívül még az 1l-es verzió is :). Kétfajta teljesítménnyel kapható a 95Le-s és a 115Le –sel. Mi az utóbbit próbáltuk és mindehhez egy manuális váltó csatlakozott. Voltak félelmeim a 999cm3-es motorral kapcsolatban, de erre, mint kiderült, semmi okom nem volt. Nagyszerűen viszi a kis turbós motor az autót. Kényelmesen lehet vele közlekedni, jól gyorsul. Vegyes használat mellett pedig beérte 6,7l-el 100km-en. Az autó alapfelszereltsége rendkívül bőséges, de ezen felül  a tesztautóban jó pár extrafelszereltség is megtalálható volt.

A T-Cross méretei alapján gyakorlatilag egy emelt hasmagasságú Polo. Minimálisan, 5 cm-rel hosszabb is lett, de a vizualitáson nagyot segít pár fontos elem, amelyek tovább növeli az érzést, hogy nem egy kisautóról beszélünk.  Ilyen a csomagtér ajtó felső felére elhelyezett spoiler, ami megnyújtja az autó tetejét. Hasonló vizuális elem a hatalmas, krómozott keretbe illesztett ködfényszóró, ettől is sokkal nagyautósabb érzésem van illetve a végére hagytam a legszembetűnőbb külső elemet, az autó méreteihez mérve gigantikus, 18”-as alukerekeket. Szükségtelen ugyan ez a méret, de rendkívül menő.  Hogy a divat diktálta vagy a „prémium” érzés volt a célja, hogy a hátsó lámpák nagyautós módon lettek összekötve, azt nem tudom. Az viszont biztos, hogy talán ez az egyetlen pontja az autónak, ami nekem annyira nem tetszett az első látásra, viszont pár nap után ez is megváltozott és ma azt gondolom, hogy sokkal inkább tetszik, mint nem.

Belül a megszokott VW csoportra jellemző belső tér fogad bennünket. Az üléspozíció természetesen magasabban van, mint egy hagyományos személyautóban, így sokkal jobb a kilátás. A hátsó üléssor és annak lábtere attól függ, hogy a csomagtartót milyen mértékben szeretnénk bővíteni, ugyanis ahogyan sok kiskategóriájú autó esetében ez egy sínen csúsztatható előre-hátra. De még abban az esetben is, ha a legnagyobb csomagteret szeretnénk választani, ami 455l, akkor is elfogadható a megmaradó hely. A másik véglet esetén a csomagtartó 385l nagyságú. A T-Cross ülései egyébként meglehetősen kemény tömésűek, de ettől függetlenül kényelmesek és remek az oldaltartásuk.
Az autó reklámjából, a rendelhető színkombinációkból látszik, hogy a fő célcsoport, akinek az autót szánják, a fiatal, városban élő korosztály. Talán ezért van a VW-ek megszokott belső teréhez képest több műanyag, mert így lehet a költségeken spórolni valamit, illetve ez a korosztály erre talán toleránsabb.  Ez lehet, hogy Európa nyugati részén így lesz, de itthon nagyobb esélyét látom, hogy az idősebb korosztály választja, egzisztenciális és funkcionális okból is. Előbbit szerintem nem kell magyarázni túlságosan, utóbbi oka pedig, hogy rendkívül kényelmes a ki- és beszállás a kocsiba.
A műszerfal és a műszeregységek elrendezése roppant logikus. Akinek volt már bármilyen VW csoportból származó autója, azok számára az elsajátítás és készség szintű használat körülbelül 2-2,5 másodpercet vesz igénybe. Akinek nincs ilyen tapasztalata, annak több időre van szüksége, meglátásom szerint 4-5 másodpercet kell rászánnia. A műszerfal egyébként teljesen digitális és a kormányon elhelyezett egyik gomb segítségével választható, hogy milyen megjelenést, információt szeretnénk látni.  Nagyon mutatós és modern hatást ad. A középkonzolon kapott helyet az infotainment rendszer. A nagy színes kijelző hivatott arra, hogy minden fontos dolgot irányítsunk és vezéreljünk az autóban. Természetesen a konnektivitás 2019-ben alapvető elvárás. A telefon tükrözésével minden információt a középső képernyőn láthatunk, miközben vezeték nélkül töltődik a készülékünk.

Vezetéstámogatás és kényelmi felszereltség szempontjából nincs hiány az autóban. A teljesség hiányával az autó főbb tartozékai a sávtartó, adaptív tempomat, vészfék asszisztens, holttér figyelő, hegymenet asszisztens található az autóban. A sávtartó hangolása nekem nem tetszett különösebben. Találkoztam már finomabb kormánymozdulatra képes és kevéssé agresszívan a vezetésbe „beleszóló” rendszerrel. De ettől függetlenül a munkáját remekül végezte.
És ha már a fő célcsoport a fiatalok, az autóból nem maradhatott ki a Beats hangrendszer és sok-sok rekesz, tárolásra alkalmas hely, ahová apróságokat el tudunk pakolni.

A legkisebb királyfi tehát elindult idén hódító útjára, ahol nem lesz könnyű dolga, mert sok ellenség vár rá, akikkel meg kell küzdenie. De a jó király felvértezte fiát minden eszközzel és jó megjelenéssel ahhoz, hogy könnyen vegye az akadályokat. Ha az autót megtarthattam volna, az én mesém is tovább tartott volna.

  • crossover t-cross vw

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    Örömünnep – VW T6.1 Multivan Cruise 2.0 TDI 4Motion DSG
    Örömünnep – VW T6.1 Multivan Cruise 2.0 TDI 4Motion DSG

    A VW történetének második modellje fennállásának 70. évfordulóját ünnepli. A világ legismertebb és legnépszerűbb furgonjára, amelyből megjelenése óta 12 ,5 millió darabnál is több talált gazdára, méltán lehet büszke az autógyártó mamutcég.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Moonwalker, avagy a túlzott elvárások – VW ID. 3 1st
    Moonwalker, avagy a túlzott elvárások – VW ID. 3 1st

    Amikor 1988-ban bemutatták Michael Jackson filmjét a Moonwalkert, óriási publicitás előzte meg. Szinte minden sajtóorgánum, kritikus arról beszélt, hogy a filmtörténet egyik legkülönlegesebb, legfantasztikusabb filmje készült el. Amikor megnéztem, őszintén szólva nem éreztem ezt, komolyan csalódtam. Azóta számomra a Moonwalker egyet jelent azzal, ha túlzott várakozásaink vannak valamivel szemben.

    olvass tovább
    Mobilitás
    A nyolcas – 2020 VW Golf 1,5 Tsi
    A nyolcas – 2020 VW Golf 1,5 Tsi

    A kategória legismertebb, legmeghatározóbb modellje elért a nyolcadik generációhoz. Forma szempontjából, ahogy lenni szokott, nem hozott óriási áttörést. Természetesen hosszabb lett és szélesebb, de a lényeg belül van, a jól ismert, utánozhatatlan Golf formaterv mögött.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Hurrá itt a nyár! – VW T-Roc Cabriolet
    Hurrá itt a nyár! – VW T-Roc Cabriolet

    A Volkswagen autóit rendszeresen azzal bélyegzik meg, hogy unalmasak. Sokszor hallhatjuk, hogy tucat autókat gyártanak. Nem vagyok az ügyvédje a cégcsoportnak (sajnos), de hosszasan tudnám sorolni az ellenpéldákat. Felsorolás helyett viszont legyen szó inkább a valóságról: itt a T-Roc tető nélkül!

    olvass tovább
    Mobilitás
    VW Transporter Bulli – A busz, ami menő
    VW Transporter Bulli – A busz, ami menő

    Nem először jár nálunk a VW Bulli, de minden alkalommal megdobogtatja a szívünket. A Transporterből kialakított jubileumi változat nemcsak nagyon jó, de menő is egyben.

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia