Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. A fullos háromhengeres – KIA Ceed 120 T-GDI Gold

A fullos háromhengeres – KIA Ceed 120 T-GDI Gold

  • december 16, 2020
  • Komment

2020 válasza a környezetvédelmi problémákra természetesen a hibrid és az elektromos. De amennyiben maradni akarunk a hagyományos erőforrások mellett, mert a pénztárca, vagy éppen a józan ész azt diktálja, hogy a fenti kettő tökéletesen fölösleges, avagy értelmetlenül drága, akkor hétköznapi ember a háromliteres motor helyett a háromhengerest tudja választani.

Bár egy másik hasonló erőforrás tesztelése során ígéretet tettem az egyik kedves olvasónknak, amivel mindmáig adós vagyok, hogy nem csak új, hanem 150-200 ezer kilométert futott háromhengerest is tesztelni fogunk, de továbbra sem tudok másképpen nyilatkozni egyelőre, mint hogy meglepően jól teljesít ez a motor. A kisköbcentis motorokkal kapcsolatban van egy negatív beidegződés, amelyet nem javít a csupán három henger, de nincs mit tenni a CO2 csökkentésre ez a lehetőség maradt.
A motor járása valóban egy kicsit zakatolósabb, mint egy négyhengeresé, illetve érezhető minimális rezonancia alacsonyabb sebességről való gyorsítás esetén, de azért egyáltalán nem katasztrófáról beszélek. Ami nekem problémám volt ezzel a motorral, az egyedül a magasabb tempónál a fogyasztása. Autópályán 130-140 közötti tempó esetében ugyanis 8,3 litert fogyasztott, városban 6 – 7 között. Vegyes használat mellett pedig 7,1 átlag jött ki. Ezt pedig kicsit soknak érzem a teljesítményhez képest (120 lóerő/172 Nm nyomaték). Elfogadom, hogy én vagyok túl dinamikus, de képtelen voltam a gyári 5,6-6,1 közötti fogyasztást elérni. Azt viszont el kell ismerni, hogy határozottan komoly dinamikára képes a motor már alacsony fordulatszámnál is, köszönhetően a turbónak.

Alapvetően a KIA modelljeiről a lehető legjobb a véleményem. A belső kidolgozás kifejezetten pazar a versenytársaihoz képest és ez felettébb igaz a Gold felszereltségű, öt ajtós tesztautónkra. Pár hónap telt azóta, amikor egy hasonló színű BMW 1-es volt nálam és persze nehéz és egyáltalán nem fair lenne egyéb szempontból összehasonlítani őket, de tényleg azt kell mondjam, hogy a Ceed kifogástalan. Nem utolsó sorban pedig 3 darab Ceed vásárolható meg a BMW árából.
A teljes belső környezet csupa minőségi anyagokból áll. Kényelmesek az ülések, remek fogású a fűthető bőrözött kormány, szuperül mutat, hogy gyárilag bőrözött a műszerfal teljes felső része és a 10,25” -es fektetett formátumú kijelző a legmenőbb az összes közül. A telefon természetesen kitükrözhető rá, így a Waze valóban szélesvásznú moziélményt ad. A felszereltség tartalmazza a mai korra jellemző összes vezetésbiztonsági és kényelmi extrát/funkciót, tehát ebből a szempontból egyáltalán nem lehet rossz érzése annak, aki ezt a márkát és típust választja.

A hármas szám azért is fontos a hengerek számán és a háromszoros árú BMW-n túl, hogy a harmadik generációja fut már az utakon a Ceed-nek. A modellnek, amely meggyőződésem, hogy az alapjait teremtette meg a KIA európai sikereinek. Bár 2006 óta sokat forgott a világ kereke és a számos gazdasági változáson kívül a közízlés is jelentősen változott. Nemcsak a hagyományos erőforrások szorulnak hátra, hanem a hagyományos forma is. A fő hívószó a crossover avagy SUV, így különösen üdítő pillanat olyan autót tesztelni, amely ezekkel a divatszavakkal szembe megy és a konzervatív vevőréteget szólítja meg, vagy éppen azokat a cégeket, amelyek nem gondolják, hogy a vállalati autónak 5-8 centiméterrel magasabbnak kell lennie. Mert ha a divatot leszámítjuk, akkor ennek vajmi kevés értelme van.
Külső formai jegyei, megjelenése ugyancsak feljebb pozícionálja a KIA-t. A LED-es fényszóróknak, a markáns 17-es alufelniknek és a dinamikus vonalvezetésnek köszönhetően határozottan sportos a megjelenése. A német versenytárs nemrégiben megjelent nyolcadik generációs modelljéhez képest egyáltalán nincsen elmaradva formai szempontból.
A csapott változat miatt a csomagtér az átlagos méret alsó küszöbén van, 395 literes, viszont az osztottan dönthető hátsó ülésnek köszönhetően 1291 literig bővíthető. A hátsó térkínálat egyébként elegendőnek mondható és hosszabb távon is kényelmes lehet a hátul ülő 2 felnőtt részére (természetesen 3 személy fér el papíron hátul, de nem sok autót ismerek, ahová egy Budapest-Milánó szakaszra jó érzéssel ültetnék 3 felnőtt utast).


Az első ülésen utazóknak egyáltalán nem lehet okuk panaszra. Azon kívül, hogy kifejezetten kényelmes az ülés, számos pakolóhely és pohártartó szolgálja a kényelmet.
Szintén szerethető a KIA autókban, hogy a vezetőülést elfoglalva, pillanatok alatt otthon érzi magát az ember. Szinte semmiféle megszokást nem igényel a kezelőszervek használata. Logikus az elrendezés és minden kézre esik.

A KIA Ceed kifejezetten hozta azon szempontok mindegyikét, amelyet a kompakt kategóriában egy autónak hoznia kell. Annak megítélése, hogy a háromhengeres turbómotorok milyen módon fognak viselkedni sok év múlva, az jelen körülmények között csak találgatás. Az viszont biztos, hogy a 7 év 150.000 km garancia, amelyből az első 3 év korlátozás nélküli, elég meggyőző, hogy a KIA biztos a dolgában.

  • ceed kia

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    KIA Niro PHEV egy igazán praktikus jármű
    KIA Niro PHEV egy igazán praktikus jármű

    Ha olyan autót keresünk, amely divatos, megbízható, olcsó fenntartású, modern technikát rejt magában, zöld rendszámot kaphat, hosszú útra is elindulhatunk vele, mert nem vagyunk kitéve annak, hogy találunk-e elektromos töltőt és mindamellett kényelmes családi autó, amelynek az ára is elérhető, akkor nem sok autó közül választhatunk. Az egyik lehetséges megoldás a Niro Plug-in.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Minden benne van, ami kell – KIA Xceed Plug-in
    Minden benne van, ami kell – KIA Xceed Plug-in

    Ha receptes könyvet kellene írni autó témában és azokat az alapanyagokat kezdeném felsorolni, ami biztosan kell ahhoz, hogy sikeres modell jöjjön létre, így kezdeném: Végy egy emelt hasmagasságú autót, amely se nem túl nagy, se nem túl kicsi. Legyen plug-in, mert az már kellőképpen zöld és enélkül 2020-ban sokkal nehezebb bármit tálalni. Hát így kezdődik az Xceed plug-in története.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Parádés Picanto – Kia Picanto teszt IV. rész
    Parádés Picanto – Kia Picanto teszt IV. rész

    Tipikus szemléltetője annak, amikor a kevesebb néha több!

    olvass tovább
    Mobilitás
    Kombi újratöltve - Kia Proceed 1,4 turbó
    Kombi újratöltve - Kia Proceed 1,4 turbó

    A Kia és a Hyundai márkaépítése és fejlődése azt hiszem tankönyvi példa lesz pár éven belül az összes marketing iskolában. Tudatosság és az ebből fakadó sikeresség tökéletesen nyomon követhető náluk és talán nem is lehet ennél jobban csinálni.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range
    Villanyautós határérték – KIA Niro EV Mid-Range

    A Niroval a KIA korrigálta a csorbát, amit a Soul EV nem túl sikeres eladásai produkáltak. Emészthető formájú elektromos autót dobtak piacra ezzel a kivitellel.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Kia Stonic teszt
    Kia Stonic teszt

    Nem voltam túlságosan feldobva a hírtől, hogy egy KIA-t kapok tesztre, mégis ez volt az az autó, amivel a legtöbbet mentem a teszt pár napja alatt.

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia