Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Work hard, Play hard. – BMW 330d xDriveTouring

Work hard, Play hard. – BMW 330d xDriveTouring

  • január 16, 2020
  • Komment

A BMW 3-as széria kombi, azaz Touring verzióját volt szerencsém tesztelni az elmúlt pár napban. Ez a modellsorozat hetedik generációja és sok tekintetben az egyik legfontosabb a BMW palettáján. Ha valakinek nincs ideje elolvasni csak a bevezetőt, akkor röviden összefoglalva ez az autó egy csoda, talán az egyik legjobb autó, amit valaha vezethettem.

A 3-as BMW ikonikus autó és talán az egyetlen a versenytársak közül, mely az adott gyártónál ilyen komoly helyet foglal el a modellek között. Közvetlen versenytársai az Audi A4, Mercedes C osztály és a Volvo V60.
Azt gondolom, hogyha megkérünk valakit, hogy hunyja be a szemét és gondoljon egy BMW-re, akkor legalább a megkérdezettek fele egy 3-as BMW-t fog maga elé képzelni. Biztosan vannak nagyobbak, szebbek vagy akár gyorsabb modellek, de szerintem ez a kocsi az, amiben minden benne van, amit a BMW-ben szeretünk. A 330dx pedig a dízel motoros változatok között a legerősebb változat a maga 265 lóerejével. Gyengébb, azaz a kisebb dízelmotoros változatait (318d és 320d típusjelek esetében) lehet kizárólag manuális váltóval rendelni, de ezt a teljesítményt és valamennyi benzines változatot, kizárólag automata váltóval lehet uralni.

A hetedik széria az elődjéhez képest természetesen növekedett. 8,5 cm-rel hosszabb és 5 cm-rel szélesebb, továbbá a súlypontja is lejjebb került, így még jobban fekszi az utat.
A kombi változat, mely elsősorban Németországban és Olaszországban közkedvelt, a csomagtér mérete és annak variálhatósága miatt hódít. Vonalai talán valamivel konzervatívabbak, mint a 4 ajtós változaté.

Kívülről az új BMW sokkal dinamikusabb és modernebb, mint az előző generáció. Bár nagyobb és nyújtottabb a hűtőrács, mint a korábbi modell, de jóval kevésbé hivalkodó, mint a mostanában megjelent szériák esetében. Az első lámpatest vonala és elsősorban annak technikai háttere nagyon jól példázza, hogy mit is nyújt az új hármas. Míg más autók esetében a LED fényszóró az extra listán kap helyet, addig itt ez a fényszóró az alap, extraként a lézeres fényszóró rendelhető. Ez utóbbi 600m-es távolságban képes megvilágítani az utat, ami mindenképpen egyedülálló.
Oldalnézetből az imént említett konzervatív vonalvezetést, valamint a hátsó ajtó mögötti ablakívet emelném ki, mely kifejezetten szépen ível felfelé, megnyújtva a kocsi vonalát. Mi az úgynevezett M pakettes, azaz a sportos felszereltséget próbáltuk, amelyen 19”-os fekete alufelnik voltak, harmonizálva az ablakok körüli, ebben az esetben fekete kerettel. Természetesen az alapváltozaton is könnyűfém kerekek vannak, viszont azok „csak” 17” méretűek.
Az autó hátsó ajtaja a szokásos „hármas módon” kétféleképpen is nyitható. A hátsó ablaktörlő mögött elhelyezett gombbal külön nyitható az üveg, így nem kell a teljes ajtót felnyitni, ha kisebb dolgot akarunk a csomagtérbe helyezni. Ez egy rendkívül szerethető, praktikus megoldás. Hasonlóan, mint a csomagteret fedő roló, mely ilyen esetben akár 45o-ban is elcsúsztatható fölfelé, így nem kell mélyre nyúlni, hogy a csomagtér fedőt visszahúzzuk.  
A fényképeken kevésbé jön ki, de az új hátsó lámpa vonala nemcsak az autó síkjában ível, hanem mondhatom azt, hogy 3 dimenzióban, kifelé is. Nagyon szép és mutatós lett.

Az autó belső kialakítása és minősége, mind anyagok, mind pedig design szempontjából pazar, felsőbb kategóriás autókat megszégyenítő módon lett kialakítva. A hátsó ülésen utazók lábtere növekedett ugyan, de azért itt továbbra sincs elkényeztetve az utazó. A viszonylag széles kardán alagút és a magas küszöb kialakítás miatt relatív kevés a hely. Másfelől viszont ki kell emelni az alapáron járó háromzónás klímát, USB-C kimeneteket, melyek a hátul utazók kényelmét szolgálják.

Az első ülések és azok környezete azt kell, hogy mondjam, minden szempontból hibátlan. Természetesen minden anyag minőségi, tökéletes a bőrözés, kifejezetten szép és igényes a varrás mindenhol, gyakorlatilag nem találni egyetlen pontot sem, amit kifogásolni lehetne.  Ezenfelül számos rengeteg finom megoldást, harmóniát találunk, ami luxus kategóriába emeli az autót. Olyan apróságoktól, minthogy a tesztautónk kék színű bőrével azonos színű volt a belső szőnyegek szegélye, a belső világítás szárnyszerű mintázatával azonos az a fényfüggöny, melyet leparkoláskor az ajtóból az útra vetít a kocsi, vagy olyan kiegészítőig, mint a csomagtérben elhelyezett vékony fém sínek, melyek pár mm-rel emelkednek ki a síkból, így könnyítve meg a csomagok becsúsztatását.
A belső hangszigetelés első osztályú, így bármilyen sebességgel haladva a belső térben csend van, vagy pedig a Harman-Kardon hangrendszer rengeteg, összesen 16 hangszórójából hallgathatjuk a kedvenc zenénket, vagy a digitális rádiót. Ennek vezérlése a hagyományos módokon kívül gesztusvezérléssel is irányítható. Ez azt jelenti, hogyha ujjunkat a levegőben az óramutató irányával megegyezően forgatjuk, tudunk hangosítani, ellenkező irányban pedig halkítani. Hüvelykujjunk jobbra mozgatásával a csatornák között tudunk felfelé, balra pedig lefelé váltani. Fölösleges funkció? Lehet, de nagyon cool.
Természetesen az Apple Car Play vezeték nélkül tükrözi ki a központi képernyőre a telefonunkat. A képernyő felszereltségtől függően változó méretű. A tesztelt autóban a legnagyobb, 10,2”-os méretű volt. Természetesen itt is egy finom részlet, hogy a képernyő befoglaló formájával azonos az alatta elhelyezkedő légbeömlők területe, mintha lefele tükröztük volna a vonalait. A belső ívek mentén színes LED világítja meg a középkonzolt és az ajtókat. Az is magától értetődő, hogy ezek színe módosítható, csakúgy, mint szinte valamennyi elem, anyag, felület az autó belsejében. Mind-mind a saját stílusunknak megfelelően.

Az Infotainment rendszer rendkívül komplex, rengeteg funkció, beállítás módosítható rajta, ennek ellenére könnyen átlátható. Kezelése az érintőképernyő, valamint a könyöktámasz előtti tekerő segítségével is megvalósítható. Ez utóbbi környezetében a szokásosnak mondható kezelőgombok vannak, melyek egy síkban helyezkednek el, nem megbontva a harmóniát, de mégis különálló fizikális gombok.  Nem kérdés, hogy USB illetve USB-C kimeneteket is találunk a vezetőülés körül illetve vezeték nélküli telefontöltőt a légbeömlő alatti rekeszben.
Ha pedig a rekesznél tartunk. Ezekből megszámlálhatatlanul sokat találunk az autóban, csakúgy, mint pohár és palacktartóból. Nem kérdés, hogy figyelembe vettek minden szempontot a tervezéskor, hogy családi, hosszú távú utazásokra alkalmas gépkocsi készüljön. 
A kormány mögötti műszerfal szintén az igényeinknek megfelelő módon rendelhető. A tesztautónkban ebben az esetben is a legnagyobb, 12,3” nagyságú, kitűnő felbontású műszeregység került, mely kiegészül egy nagyon informatív head-up display-jel.

Az ülések nagyon kényelmesek, jól tömöttek és rendkívül jó az oldaltartásuk. Amit hiányoltam a megannyi extra opció közül, amely rendelhető az autóba, az egyedül az ülésszellőztetés lehetősége volt.

Nem szabad elfeledkezni a 6 hengeres motorról, mely az összkerékhajtású modellt mozgatja. Nem túlzás azt állítani, hogy sportautókat megszégyenítő képességekkel rendelkezik. A 265Le és 560Nm nyomaték által 5,4mp alatt képes 100km/h-ra gyorsítani az 1,8t-s autót. A végsebesség 250km/h-ra van korlátozva. Mindezek mellett a 330d xDrive fogyasztása visszafogott, vegyes használat mellett 7,8l-t mértünk vele.

1975 óta gyártják a 3-as szériát. A 2019-ben megjelent típus mérföldkő ebben a sorban, mely meglátásom szerint komoly ellenfél a presztízs márkák által teremtett piacon. Amely technológia létezik, az benne van, de ezen felül lehetőséget teremt arra, hogy mindenki a maga stílusának megfelelő teret, környezetet alakítson ki benne. A kidolgozás és a részletek pedig a luxust adják.

  • 330d bmw 3 touring

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    Több mint autó – BMW M340i xDrive
    Több mint autó – BMW M340i xDrive

    Autósújságírónak lenni rengeteg előnnyel és néhány hátránnyal is jár. A hátrányok közül talán a legzavaróbb, hogy egyre kevesebb autó dobogtatja meg a szívemet. Ez most kicsit furán hangozhat, és nem is arról van szó, hogy ne szeretnék bármilyen négykerekűt, sőt szinte mindet imádom. De az M340i azon kevesek közé tartozik, amelynek minden percét visszavágyom.

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia