Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Városi Luxus – Audi A3 S line 35 TSFI

Városi Luxus – Audi A3 S line 35 TSFI

  • október 27, 2020
  • Komment

A kompakt kategória választása sok esetben egy kompromisszum eredménye. A választási szempont az, hogy legyen az autó mindenre alkalmas. Divatosan mindenre is. Ezt az elképzelést leginkább persze anyagi szempontok motiválják. Szerencsére nem mindenkinél és nem minden esetben a pénz motivál egy döntést. Az Audi A3 ugyanis nem a kompromisszumokról szól.

Ha rövid, egy mondatból álló tesztet szeretnék írni, akkor azt is írhatnám, hogy olvassák el az Audi A6 tesztjét és képzeljenek el minden méretet kicsiben. Ez az Audi A3!
Nem könnyű pálya az Audié, hiszen a mai világban eladni egy autót, amit nem SUV-nak hívnak, egyáltalán nem könnyű. Hiába hibátlan, a divat által vezérelt vásárlói igények, különösen ennél a célcsoportnál erősen meghatározzák a formavilágot. Korábban számos tehetős barátom felesége járt Audi A3-mal, ezek a lányok most 15centiméterrel magasabban, egy SUV-ben ülnek. Más célcsoportot kellett találni, a kicsit elfeledett és méltatlanul mellőzött A3-nak. Talán pontosan ezért lett az Audi a korábbinál is sportosabb, ezért került szinte minden egyes alkatrészre valamifajta jelzés, ami azt sugallja, hogy a vezetője vérében a vezetés egyet jelent a dinamizmussal.

Az egy évvel ezelőtt megjelent A3 negyedik generációja tehát sok szempontból más, mint az elődjei. Azt szokhattuk ugyanis meg, hogy a kompakt vagy kisebb kategória nem kapja meg azt a színvonalat, amit az A4-től fölfelé megkaphatunk. Itt nem minőségi különbségekre, hanem technikai kérdésekre, felszereltségre és azok megjelenésére gondolok. Kisebb képernyő, leegyszerűsített kezelőszervek a magasabb méretkategóriával szemben. Hát ez a korszak véget ért a mostani szériával. Viszonylag sokat ültem mostanában egy új A6-os Audiban és a most tesztelt kompakt testvére, ahogy korábban is írtam, csupán a méretéből fakadó különbségeket mutatja. A mai tehetős nagyvárosi ember ugyanis lényegesen racionálisabban gondolkodik, mint 10-20 évvel ezelőtt. A zsúfolt utak, a szűk parkolóházak, a belvárosi tumultus, valamint az, hogy jellemzően egy, maximum két ember ül egy autóban ugyanis azt támogatja, hogy kisebb méretű autóval praktikusabb közlekedni. Nem ár kérdés tehát néhány honfitársunk számára, hogy melyik autót válassza. A most tesztelt Audi A3 a közel 15 millió forintos vételárával nem azokat a vevőket célozza meg, akik az akciós modellek között keresik a legideálisabb kompromisszumot.

A Volkswagen konszernen belül van nem is egy olyan márka, aki tömegek számára készíti a „jóáras” és kiváló autókat. Az Aud,i ahogy megszoktuk tőle, a prémium. Az A3 pedig a sportosított prémium lett.
A hátsó diffúzor utánzat, a légbeömlő imitáció a hátsó lökhárítón szükségtelenek ugyan, de akárhogyan is elemezném az értelmet, jól néznek ki. Ugyanilyen érzéseim vannak az autó front részével kapcsolatban is. Tekintélyt sugárzó, rendkívül maszkulin és lényegesen többet mutat, mint amit a méretei alapján gondolnánk. Talán a hűtőmaszkot kicsit túltolták, de ez csak a hatást növeli és még nagyon messze van az új BMW-k aranytalan veséitől. Messziről egyre inkább az lehet az érzésünk, hogy létezik egy S, M, L és XL változatú Audi, amelyek csak centikben térnek el egymástól, tudásban egyre kevésbé. A hármas Audi pedig az S méret, amelyet hirtelen felindulásból simán nagyobbnak is nézhetjük.

Ha kívülről kevésbé látjuk ezt a bizonyos nagyságot és hasonlóságot, a belső design és térkialakítás egészen biztos meggyőz mindenkit az előbbi állításomról. Egy mai luxusautó, ha adni akar magára minimum három kijelzővel kell, hogy rendelkezzen. A kompakt Audi is egészen pontosan ennyit kapott. Egyet a műszerfal helyére, egyet a középkonzol tetejére és egy kisebbet közvetlenül az előbbi alatt. Az A6-hoz képest, de mondhatnám az e-tront is, annyi a különbség, hogy a középkonzol alsó tájára elhelyezett klíma vezérlő itt valamivel kisebb és nincsen megdöntve.

A kijelzők pengeélesek és kifogástalan a struktúra, ahogyan megjelenítik az információt. Valóban luxus érzésünk van ettől a digitális parádétól. A műszerfalat egyébként hangulatunknak megfelelően átkonfigurálhatjuk, a megjelenített adatokat különféle módon rendezhetjük. A szabadságfok nem száz százalék, de széles skálája van a konfigurációs opcióknak.
Azt szerettem a Golf méretű 5 ajtós modellben, hogy minden kiválóan és átgondoltan vett körbe. Nem kellett semmit keresgetni, ott volt, ahol lennie kell. Anyaghasználat, kidolgozási minőség ugyanúgy ötös, ahogy az ülés komfortja.

A tesztelt modell egy manuális váltóval felszerelt 1,5 TSI benzinmotort kapott. A motor 150 lóerős volt és határozottan jól vitte a karosszériát. Az autó fogyasztása a városban lényegesen eltért az autópályán hozott fogyasztáshoz képest. Míg a városi közlekedés során, ahol számos dugóban volt szerencsén araszolni, 9,5 literes fogyasztást produkált, addig autópálya tempónál lényegesen kevesebbet, 7,2 litert.

Gondolom nem meglepetés, hogy felszereltség szempontjából szinte teljes volt a kínálat. Egészen pontosan két teleírt oldal volt az extralista, amely további sorokkal is növelhető lett volna, hiszen néha egy-egy sorban egy extracsomag volt feltüntetve, amely 2-3 tartozék együttes rendelésére vonatkozott. Tételesen nem sorolnám fel ezeket, de röviden minden benne volt, kivétel a bőrülés és az automata váltó. Ez utóbbin sokat filozofáltam, hogy vajon miért nem került bele, hiszen ennyi pénzért valószínleg több embernek lenne rá igénye, mint akinek nem. Függetlenül attól, hogy nagyon jó kis váltó volt. Pontos és precíz. Aztán arra jutottam, hogy a sportossághoz biztos ez is hozzátartozik. Hát akkor legyen. Én inkább kihagynám ezt a sportos érzésből 15 milláért.

Hogy milyen volt az A3? Közel tökéletes. Ez utóbbinak pedig ára van, de ha ez nem szempont, akkor a Golf vs. A3, vagy akár szembe állíthatnám sok-sok presztízs márkával is, az A3 jó eséllyel győzne.

  • a3 audi

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    'Olyan volt, mint egy villámcsapás...' - Létezik szerelem első látásra!
    'Olyan volt, mint egy villámcsapás...' - Létezik szerelem első látásra!

    Örök vitatémának számít, hogy vajon létezik-e szerelem első látásra. Vajon megtalálhatjuk az igazit egy perc töredéke alatt? Határozottan kijelenthetjük, hogy igen, méghozzá azért, mert az Audi e-tront meglátni és megszeretni valóban egy pillanat műve volt.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Mint a nagyok - Kipróbáltuk az Audi Q3-at
    Mint a nagyok - Kipróbáltuk az Audi Q3-at

    Az Audi Q3 nem csupán ránézésre, de belső kialakítása és teljesítménye szempontjából is nagyon hasonlít nagyobb testvéreire, minderről pedig személyesen is meggyőződhettünk. A családi SUV modell megjelenése mellett színvonalas infotainment-megoldásaival vett le minket igazán a lábunkról!

    olvass tovább
    Mobilitás
    Kipróbáltuk a világ legjobb elektromos autóját, az Audi e-tront
    Kipróbáltuk a világ legjobb elektromos autóját, az Audi e-tront

    A cím elsőre talán túlzásnak tűnhet, azonban azt kell mondanunk, az Audi modellje nem csupán megfelelt minden elvárásunknak, de messze túlszárnyalta azokat. Egyre többet hallunk arról, hogy a jövő kulcsa az elektromos autókban rejlik, azonban egyelőre még sokszor kuriózumnak számítanak, különösen a hazai utakon. A legtöbb esetben ráadásul elég egyszerű felismerni őket, különleges stílusuk miatt, azonban az Audi hazánkban is bemutatott e-tornja tökéletesen illik a márka jól megszokott, minőségi dizájnjába, ráadásul már amiatt sem kell aggódnunk, hogy esetleg túl gyakran kell megállnunk útközben a töltés miatt.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Édes hármas - kipróbáltuk az új Audi TT RS-t
    Édes hármas - kipróbáltuk az új Audi TT RS-t

    Párosban szép az élet, hármasban viszont még szebb lehet - ha ez egy párkapcsolatra nem is feltétlenül süthető rá, az egészen biztos, hogy egy Audi TT RS-t érdemes bevenni harmadiknak, hogy teljes lehessen az életünk. Az utóbbi időben többnyire olyan autókat teszteltünk, amelyek kifejezetten jól működtek családi autóként, ami erről a példányról nem mondható el, viszont minden kétséget kizáróan hatalmas élmény vezetni, szemet gyönyörködtető, és két ember számára egy hosszabb utazás esetén is tökéletes lehet.

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia