Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Valahol már láttalak – Nissan X-Trail dCi 150 Tekna

Valahol már láttalak – Nissan X-Trail dCi 150 Tekna

  • november 21, 2020
  • Komment

Lassan két évtizede annak, hogy a Nissan pályára indította az X-Trailt (egyes piacokon Nissan Rouge néven forgalmazzák). Az eltelt időszak pedig hűen bizonyítja, hogy a típus megkerülhetetlen szereplője az úgynevezett crossover piacnak.

Hogy mitől válik egy autó SUV-ból crossoverré? Sok megközelítés létezik a mai napon, hiszen önmagában négykerékhajtás szükséges, de nem elégséges feltétel. Számos crossover egyáltalán nem kapható már 4x4 változatban, míg mások, és ilyen az X-Trail is elérhető ezzel a hajtással is. Mégis, akkor miben keresendő a különbség? A válasz a Nissan szótára szerint az, és ezt még az első generációs X-Trail esetében tudhattuk meg, hogy a hagyományos szedánok, így az Almera és Priméra alapjaira épült az autó. Viccesen fogalmazva tehát alapjában más a koncepció.

A mostani teszt különlegessége, hogy ellentétben egyéb tesztjeinkkel, ahol egy újonnan megjelenő típust tesztelünk, ezúttal a legutolsó szériát próbáltuk ki, a jövőre érkező új generáció előtt. A 2013/14-ben megjelent harmadik generáció 2017-ben kapott alapos, elsősorban a külsejét érintő ráncfelvarrást. LED-es nappali fények, karakteres frontrész és egy teljesen új kialakítású hátsó rész, beleértve a hátsó lámpák megújult formáját is. Természetesen megtalálhatóak különbségek a belső térben is, ahol új, talán jobb minőségű anyagokkal találkozunk.

A mostani generációval az X-Trail lett a Nissan zászlóshajója, amely nemcsak az előző sorozatot, hanem a Nissan+2 -t is váltotta. Tehát tervezésétől kezdve úgy alakították ki, hogy akár 7 személyes változatban is rendelhető legyen. Versenyképesnek mondható az ára, amelyet többek között úgy ér el a Nissan, hogy az árlistán megjelenik a csupán kétkerék meghajtású változat is. A nagycsaládosokat azzal támogatja az importőr, hogy külön, számukra kialakított akciós modellt is kínál. Ez csupán 6 millió Ft.

A tesztelt változat egy másik dimenzió volt természetesen az előző akciós modellhez képest, ugyanis szinte az összes létező extrával el volt látva, illetve a kínálat legerősebb, 150 lóerős, 340Nm-es nyomatékkal rendelkező motorja hajtotta. Mind ehhez csatlakozott az összekerék hajtás és a fokozatmentes automata váltó. Az autó belső tere valóban pazar a bőr üléseknek köszönhetően. A látványra szép foteleket viszont egyáltalán nem éreztem kényelmesnek, oldaltartásuk viszonylag gyengécskének volt mondható.

Nehéz helyzetben vagyok, amikor a Nissan X-Trail felszereltségét kell értékelnem. A technika és az autókban található vezetéstámogató funkciók ugyanis olyan sebességgel és mértékben fejlődtek ezen a területen, hogy legnagyobb jóindulattal sem tudom azt mondani a hamarosan búcsúzó modellre, hogy naprakész. Viszont a sávtartás, adaptív tempomat és vészfékező rendszer megtalálható benne, így az önvezető funkció gyakorlatilag működik. Az persze más kérdés, hogy ezt 4-5 másodpercig élvezhetjük, hiszen ezt követően már hangosan jelzi a rendszer, hogy tegyük vissza a kezünket a kormányra. Így a teljeskörű használat lehetősége inkább csak jelképes (és persze biztonsági szempontok miatt nem is tanácsos így használni az autót). Külön-külön viszont jó hasznát vesszük ezeknek a funkcióknak.

Ami 2014-ben, vagy akár 2017-ben nagynak számított, az mára inkább kicsi. Ez utóbbi kijelentés feltétlenül igaz a középső kijelzőre. Funkcióját ugyan ellátja, de messze elmarad a lehetőségeiben egy most piacra dobott bármilyen új modellel szemben – ilyen különbségek a telefon kapcsolódási lehetősége, kitükrözése vagy akár a teljes menü rendszer szerkezete. Függetlenül ezektől, az X-Trail ilyen szempontból való kezelhetősége ugyanúgy könnyű és egyszerű, mint az utastérben elhelyezett bármilyen gomb elrendezése. Átlátható és logikus. A műszerfal analóg kijelzői között kis képernyő található, amely már mindenképpen régies stílusú.

A négykerék meghajtást a sebességváltó mögött elhelyezett tárcsával tudjuk bekapcsolni. Akár automatikus üzemmódot is választhatunk, ahol a rendszer maga dönti el, hogy melyik az ideális meghajtás, de dönthetünk úgy is, hogy rögzítjük fixen a kettő vagy négykerék meghajtású módozatot.

Belső tér és helykínálat szempontjából az X-Trail kitűnő. Óriási a lábtér és a tér az elől és hátul ülők számára is. Gyakorlatilag egy Qashqai formavilágú teret kapunk az autó belsejében, csak éppen nagyobbat.

A motort magabiztosan vezérli az automata, amelytől ugyan nem lesz versenyautó, de ettől a modelltől nem is ez az elvárás. Átlagfogyasztásunk a teszt alatt 9,5 liter volt vegyes használat mellett.
Az X-Trail tehát még most is mértékadó crossover, jó vezetési élménnyel és megfelelő menetdinamikával. Várjuk nagyon az utódot, amely a már elérhető fotók tanúsága szerint követni fogja az új Juke formai irányzatát, így biztosítva továbbra is előkelő helyét a tömérdek versenytárs között.

  • nissan x-trail

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    Abban lett jobb, amiben kell – 2020 Nissan Juke Tekna
    Abban lett jobb, amiben kell – 2020 Nissan Juke Tekna

    A Juke mindig is egy olyan autó volt, amelyet lehetett szeretni, vagy éppen utálni. Egy dolgot nem lehetett soha, közömbösnek lenni iránta. Az egyik legmegosztóbb formatervvel rendelkező autó, amely megteremtette a kompakt crossover szegmenst, 9 év után teljesen megújult.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Városban otthon - Nissan Leaf 2018 használtteszt
    Városban otthon - Nissan Leaf 2018 használtteszt

    A széles tömegek számára tette le az elektromos autózás alapjait a Nissan 2010-ben. Mind a mai napig a legtöbbet eladott elektromos típus a Leaf, bár vezető pozíciójából a Tesla 3 valószínűleg hamarosan kiütheti. Akárhogy lesz, a Nissan Leaf-nek sokat köszönhetünk, hiszen egy új szegmenst teremtett. 2017 óta már a második generációnál tartunk.

    olvass tovább
    Mobilitás
    A Nissan Leafről, de inkább az elektromos autózásról általában
    A Nissan Leafről, de inkább az elektromos autózásról általában

    A Flottamannak köszönhetően közel 2 héten keresztül tesztelhettem a Nissan Leaf-et. Nagyon izgalmas és sok-sok tapasztalattal teli volt ez az időszak. Nem lettem elektromos autó szakértő ennyi idő alatt, de sokkal több rálátásom lett, mit a korábbi pár napos tesztek során.

    olvass tovább
    Mobilitás
    A meghökkenés garantált! Kipróbáltuk a Nissan Qashqai-t
    A meghökkenés garantált! Kipróbáltuk a Nissan Qashqai-t

    A Nissan Sales CEE Kft-nek hála kipróbálhattuk a Nissan Qashqai-t, ami el kell ismernünk, hogy nem kis meglepetést okozott nekünk, és egyből levett minket a lábunkról. Ugyanis semmilyen sztereotípiához nem próbál igazodni, nem akar sem cuki csajos, sem pedig férfias autó lenni, hanem egy igazi unisex jármű, amelyben bárki megtalálhatja a számításait.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Terepen és közúton - Kellemes napot töltöttünk az új Nissan Qashqai társaságában
    Terepen és közúton - Kellemes napot töltöttünk az új Nissan Qashqai társaságában

    A megújult Nissan Qashqai továbbfejlesztett vezetési élményt, nagyobb teljesítményt és csökkentett ökológiai lábnyomot ígér. Mivel kíváncsiak voltunk, hogy ez valóban így van-e, ezért örömmel vettünk részt a sok szempontból megújult típust bemutató etyeki sajtóeseményen, és ha már crossoverről van szó, akkor kirpóbáltuk úton és terpen is. Annyit előre elárulhatunk, hogy nem kellett csalódnunk!

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia