FEO - Mindenkinek!
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia
feo.hu

Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Több mint autó – BMW M340i xDrive

Több mint autó – BMW M340i xDrive

  • október 10, 2020
  • Komment

Autósújságírónak lenni rengeteg előnnyel és néhány hátránnyal is jár. A hátrányok közül talán a legzavaróbb, hogy egyre kevesebb autó dobogtatja meg a szívemet. Ez most kicsit furán hangozhat, és nem is arról van szó, hogy ne szeretnék bármilyen négykerekűt, sőt szinte mindet imádom. De az M340i azon kevesek közé tartozik, amelynek minden percét visszavágyom.

Az utóbbi időben hihetettelenül szerencsés voltam, így rengeteg nagyteljesítményű autó volt nálam, így bevallom őszintén, a várakozásom nem azt volt, hogy a 374 lóerő új távlatokat fog számomra nyitni. A sorhatos blokk és az 500 Nm nyomaték persze sokat ígért, de próbáltam mindenféle prekoncepció nélkül a volán mögé ülni. Mindenesetre az a fricska nagyon tetszett, hogy az új Toyota Supra alias BMW Z4 teljesítménye gyengébb ugyanezzel a blokkal. Mégsem adnak el a bajorok azonos vagy jobb motort a versenytárs kultikus versenyautójába…

Szóval teljesítmény ide, nagy nyomaték oda, igyekeztem semleges maradni. Még győzködtem is magam, hogy közel 27 millió forintért biztos nem kapok annyit amennyi elvárható lenne ezért a pénzért. Valóban nem kaptam annyit…sokkal többet kaptam. Olyan élményt, adrenalint és érzést, amit ritkán élhet át az ember egy autóban.

Az új 3-ast teszteltük Touring változatban, valamikor az év elején, így a belső elrendezést, és a külső fő vonalakat ismertem jól. Térérzetben, méreteiben talán a leginkább ideális a hármasba komoly motort tenni, hiszen nem utolsó szempont, hogy jól érezze a sofőr a jármű méreteit. Ez a méretkategória szerintem a legjobb erre a célra.


Az M340-ben lévő módosítások által és a különleges fényezése miatt igazi dög lett az autó. A zöld szín egyáltalán nem egy jellemző BMW szín, így különösen izgalmas, hogy az egyediséget nem csak tudásban, hanem színében is hordozza az autó. Ha csak azt mondjuk, hogy zöld, sokat nem árul el a hatás. De ez az árnyalat kifejezetten gyönyörű, és fantasztikusan állt neki. A módosított lökhárítók, a felni, a megannyi apró kiegészítő által úgy lett sportautó a BMW, hogy közben egy hétköznapi használatra is gond nélkül vállalható presztízs limuzin maradt. A piros bőr szintén feltűnő, gondoltam is rá elsőre, hogy egy kávébarna menyivel harmonikusabb lett volna. De a merész színkombináció és belső tónus nagyon jól illik a sportos hangulathoz. El kell fogadni, hogy a harmónia hosszútávon beolvad, akár bele is szürkülhet a tömegbe. De az M340i xDrive nem arra készült, hogy elfelejtsük, vagy éppen a tömegek „tucatautója” legyen. Kell tehát a szín, az egyediség!


Beindítod, egy percen belül érzed, átlátod és a részévé válsz. A gombok, a műszerfal nagyon jól átlátható, könnyen kezelhető. Aztán pedig jön a nem várt pillanat, amikor a borzalmasan sok pénz, amit fizettél érte, értelmet nyer, helyére kerül és összeáll egy egésszé.  Nem kell hozzá más, mint, hogy megnyomd a gázpedált.

A BMW úgy megy, mint a veszett franc. Bár fogalmam sincs, hogy az hogyan megy, de úgy képzelem, hogy nagyon. Legalább egy darabig tudja tartani remélhetőleg a tempót az M340i-vel. Basszus, hihetetlen gyorsan megy ez a kocsi! Sokfajta gyorsaság, gyorsulás élmény van, számos módját kipróbáltam. Más, ahogyan egy amerikai izomautó gyorsul, más ahogyan egy rally autó vagy éppen egy elektromos. A másodpercek lehetnek azonosak, de az élmény különböző. Ezért csodálatosak az autók. A BMW gyorsulásában van valami felsőbbséges magabiztosság. Persze, ha kikapcsoljuk a kipörgés gátlót, akkor dobálja valamennyire a seggét, de nekem inkább az tetszett benne, hogy a pazar környezetben ülve olyan határozottsággal indul el, annyira stabil, hogy másik dimenzióba kerülünk, ahogy a feldörgő komoly hangot meghalljuk és elkezdjük érezni, ahogyan a nyomaték az aszfaltra kerül. Jól neveltség ide vagy minőségi környezet oda az „azt a k@-va” és hasonló kifejezések óhatatlanul hagyják el a szánkat. Feláll a szőr a karunkon és sok mindent képesek vagyunk elfelejteni. Első körben azokat a csinos táblákat, amelyek kör formájúak, piros csíkkal szegélyezettek és buta kis számok vannak a közepükre írva. A digitális műszerfalon, amely szinte egybenő a középkonzol tetején elhelyezett jókora kijelzővel feltűnhet ugyan egy matematikailag értelmezhető különbség, de ki foglalkozik ilyen részletekkel?

Egyébként a head-up display is ott van a sofőr előtt, azon is látható az aktuális sebesség, navigáció stb. Így arra sajnos nem lehet hivatkozni, hogy nem vettünk észre semmit. Szóval mindenki nyugodjon meg, ez a BMW hibája, semmiképpen nem a sofőré. Az szegény csak egy áldozat! Ha a leggyönyörűbb nővel vagyunk, akkor sem kezdünk azon gondolkozni, hogy mennyire lesz gond az ágynemű vasalása. A gyorsulás 100-ra álló helyzetből 4,4 másodperc. Nem ellenőriztem le, de biztosan hihetetlen kevés. Viszont talán ennél is fontosabb, hogy 50-ről, 100-ról szintén úgy kezd gyorsulni, mintha nem lenne még meghajtás a kerekeken.


A váltó fantasztikus. Lehet rajta vitatkozni, hogy automata váltóval a sportosság nem az igazi. Abszolút ízlés kérdése. Ennél az autónál nagyon nem hiányzott nekem a kapcsolgatás. Ez egy luxusautó, amelyik képes a szmokingot levenni észrevétlen sebességgel és mint Superman esetében, azonnal alatta van a sportoverál. Ez adja a magabiztosságot és a biztonság érzést, hiszen bárhol, bármilyen szituációban be tudjuk fejezni az előzést, nem kell aggódni, hogy nem férnénk be a végén.
Persze csak okosan, mindenhol vannak határok, amiket érezni kell, de ebben az esetben a határok meglehetősen tágak.

Egyszóval akinek van, és kívánom, hogy minél többen legyenek ilyen helyzetben, vegyenek M340i xDrive-ot, mert egyszerűen mindenre jó. Családi, sportos, üzleti és roppant menő!
Most, hogy Facebook követőink száma meghaladta a 30 000-et, azt számolom, hogy nekem is jó esélyeim lennének erre kocsira, ha mindenki küldene egy ezrest. Nem tudom illő dolog-e BMW miatt kunyerálni, de az elmúlt napok után úgy döntöttem egy próbát megér….

  • bmw bmw 3 m340i

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

Több mint autó – BMW M340i xDrive

október 10, 2020

Több mint autó – BMW M340i xDrive

október 10, 2020

Kapcsolódó cikkek

Mobilitás
Ötöst az ötösnek! – BMW 530e
Ötöst az ötösnek! – BMW 530e

2020-ban megszokhattuk, hogy az osztályzatokat online fórumokon adják, így gondolom senkit nem lep meg, hogy a Krétában javaslom, hogy a BMW a következő tárgyakból kapjon ötös osztályzatot: dizájn, kényelem, technika, presztízs. Egyedül a meghajtásra nem adnék maximális osztályzatot, de ezt be lehet tudni annak, hogy a napi autóhasználati szokásaim nem ideálisak egy plug-in hibridhez.

olvass tovább
Mobilitás
Hiánypótlás – BMW 220d Grand Coupé
Hiánypótlás – BMW 220d Grand Coupé

Ha cinikus akarok lenni, akkor mint egy falat kenyér egy afrikai éhezőnek, így hiányzott a rendkívül széles, színes modellpalettából a BMW 2 Grand coupé. És tényleg! Bár őszintén szólva egyszer sem gondolkoztam rajta, de most, hogy megjelent, nem is értem, hogy miért nem volt eddig.

olvass tovább
Mobilitás
Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport
Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport

Sokan támadják a bajor márkát azzal, hogy azáltal, hogy keresztben építi be a motort és elhagyta a hátsókerék hajtást az új egyesben, már nem is valódi BMW érzést kínál. Úgy gondolom, hogy ez tévedés. A technika más, de az érzés maradt.

olvass tovább
Mobilitás
Work hard, Play hard. – BMW 330d xDriveTouring
Work hard, Play hard. – BMW 330d xDriveTouring

A BMW 3-as széria kombi, azaz Touring verzióját volt szerencsém tesztelni az elmúlt pár napban. Ez a modellsorozat hetedik generációja és sok tekintetben az egyik legfontosabb a BMW palettáján. Ha valakinek nincs ideje elolvasni csak a bevezetőt, akkor röviden összefoglalva ez az autó egy csoda, talán az egyik legjobb autó, amit valaha vezethettem.

olvass tovább
Mobilitás
Az unalmas SUV korszaknak vége! -  BMW X2 M35i
Az unalmas SUV korszaknak vége! - BMW X2 M35i

Az X a BMW-nél nem a kincs helyét jelöli, hanem azt, hogy egy SUV-ban ülünk. Ha pedig a szám páros, akkor a formája kupé. De az X2 ennél sokkal több, számos szempontból korszakalkotó.

olvass tovább
Mobilitás
Használt autók prémium köntösben
Használt autók prémium köntösben

Közép-Kelet-Európa egyik legnagyobb és legmodernebb BMW és MINI szalonja után, a Könyves Kálmán körúton nyitotta meg kapuit a Wallis Motor prémium szolgáltatásokat és minden kényelmet kiszolgáló szalonkörülményeket kínáló új egysége, a Wallis Prémium Használtautó Center. A BMW Premium Selection modellek, valamint a Wallis Motor Pest és Duna szigorú minőségellenőrzésen átesett használtautó kínálatban már hónapok óta válogathatnak a szalon vendégei.

olvass tovább
  • kapcsolat
  • jogi nyilatkozat
  • impresszum
  • adatvedelem
© feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.