Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Sportosan, ropogósan – Honda Civic Sport Plus 1.5 VTEC...

Sportosan, ropogósan – Honda Civic Sport Plus 1.5 VTEC TURBO, 6MT teszt

  • szeptember 15, 2020
  • Komment

A Sport Plus felszereltségnek köszönheti fittségét, frissessége pedig többek közt az őt ért külső-belső változtatásokon mutatkozik meg.

Bombasztikus sikernek örvend világszerte a tizedik generációs Honda Civic. Mindössze 5 éve van porondon, a Honda máris sikermodellként tartja számon. Európa utcáin ötajtós hatchbackek és négyajtós szedánok rohangálnak belőle. Néha, amikor eszembe jut a gyönyörűséges kupé, amiből csak Észak-Amerikának jutott, elszomorodom, hogy nekünk vajon miért nem. Aztán ráébredek, hogy Amerika sem kap rengeteg szuper autóból, amiből szeretne, és ez a gondolat valamennyire vigasztal. Amin viszont az öreg kontinens és Amerika is osztozhat, az az FK8-as Type-R, ami garantáltan a legfinomabb a tizedik generációs Civic-ek közül!

Egy szavam sem lehet, ugyanis tesztautóm a csodálatos ötajtós hatchback volt, de nem akármilyen felszereltséggel! A négyajtóssal szemben, - ami korábban szintén kezeim közé került, - hozzám valahogy sokkal közelebb áll a hatchback kialakítású változat. Fiatalosabb, izgalmasabb formavilággal rendelkezik, míg a szedán egy komolyabb üzleti autónak is megteszi!

A friss stílus többek közt az új, 17”-os könnyűfém felniken mutatkozik meg, amelyek most már akár Shark Grey árnyalatban is rendelhetők a Civic-hez. Az eddig opcionálisan kérhető LED-es fényszórókat kissé átformálták, hogy jobban illeszkedjenek a hűtőmaszkhoz, mindemellett pedig immár a szériafelszereltség részét képezik. A tesztautón feketére színezett, kontrasztos díszítőelemek dukálnak, mint például az ablakkeret és az átdolgozott hűtőrács. Sportossá nem csupán a hátul, középen elhelyezett kipufogóvég teszi, hanem a napfénytető, a sötétített hátsó ablakok, na és persze a spoiler. Sokszor azt kívánom, bárcsak itthon is lehetne legálisan sötét fóliát rakatni az első ablakokra, mert szerintem nagyon vagány, ám sajnos csak a 75%-ban fényáteresztő engedélyezett, ami szerintem egyenlő a pénzkidobással. A külső visszapillantó tükrök háza szimbiózisban van a karosszéria színére fényezett ajtókilincsekkel, illetve magával a teljes kasztnival.

Annak ellenére, hogy a márka tekintetében nem prémium felhozatalról van szó, a tizedik generációs Honda Civic mégis képes efelől elgondolkodtatni az utasokat, főként mikor a beltérre összpontosul a figyelem. Nem csak a külsőt érték utol apróbb-cseprőbb változtatások, az enteriőr is részben megújult. Finomabb tapintású anyagokat használtak az üléseknél, a műszerfal környékén és az ajtópanelek esetében egyaránt. A multifunkciós, elektromos szervokormány és a váltógomb bőr borítást kapott. Vásárlói visszajelzésekre végre újra fizikai gombot kapott a klíma és az audiorendszer, nem kell a bonyolult érintőfelületet megfejteni. Ez a négyajtós kivitel esetében is így van. A 7 colos infotainment-rendszer alkalmas az Apple CarPlay és Android Auto kapcsolatok kiépítésére. A tesztautó funkcionalitását és technológiáját tekintve igen gazdag volt, hiszen a beépített start&stop rendszertől kezdve volt benne elektromos rögzítőfék, hegymenet elindulást segítő rendszer, ECON vezetőüzemmód, adaptív lengéscsillapító és fokozatváltás-jelző az üzemanyagspórolás végett.

Felszereltség tekintetében sem szerényebb a kínálat, sőt: indukciós telefontöltő, elöl-hátul 12V-os csatlakozó, HDMI kábel, elektromosan állítható vezetőülés, deréktámasz és külső tükrök, a 640-ről 1,340 literre bővíthető csomagtér alatt is kialakítottak egy kisebb tárolót, a belső visszapillantó automatikusan sötétedik, ami az esti forgalomban rendkívül pihentető a szem számára. A továbbiakban kétzónás automata légkondícionálót, első-hátsó parkolást segítő szenzorokat, tolatókamerát, fűthető első üléseket és tükröket, valamint esőérzékelős ablaktörlőt kínál a Honda Civic Sport Plus.

Biztonsági funkcióit tekintve is az élen jár, ugyanis az úgynevezett Honda Sensing technológia a következőket tartalmazza:

  • ­Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer (Collision Mitigation Braking System)
  • Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer (Forward Collision Warning)
  • Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (Lane Departure Warning)
  • Útpálya Elhagyását Megelőző Rendszer (Road Departure Mitigation)
  • Sávtartó Asszisztens (Lane Keeping Assist System)
  • Adaptív Tempomat (Adaptive Cruise Control)
  • A Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszer (Traffic Sign Recognition)
  • Intelligens Sebességasszisztens (Intelligent Speed Assistance)
  • Intelligens Adaptív Sebességrögzítő (Intelligent Adaptive Cruise Control, i-ACC)

Vezethetőségre is hozza a jármű a Hondától elvártat, a géptető alatt elhelyezett 1,5 literes, 182 lóerős négyhengeres turbómotor 240 newtonméter forgatónyomatékot ad le és fickósan mozgatja az 1,300 kilós Civicet. Elsőkerék-meghajtása és vezetési dinamikája végett a szerpentinekre lett tervezve. Bekeményített futóművel kanyarokban érzi csak igazán otthon magát! Az autó vegyes üzemanyag-fogyasztása 6,1 l/100km, ez városban sem megy 7 liter fölé, valamint országúton is tartható a 6,5-ös átlag. Nulláról 8,3 másodperc alatt gyorsul százra, ez az érték lehetne jobb is, de így is képes mosolyt csalni a sofőr arcára. Károsanyag kibocsátása sem sok, mindössze 128 g/km.

A Sport Plus felszereltséggel ellátott tesztautó ára 8,8 millió forintról indul. A metálfényezés 185,000 forintos felárat jelent, az egyéb extrák, amik belekerültek 43,600 forintot kóstálnak. A végeredmény így lett összességében csekély 9,098 000 forint. Ha arra az elhatározásra jutnék, hogy megvásároljam a tizedik generációs Honda Civicet, akkor biztosan nem az alapkivitelben gondolkodnék. Számomra minimum a Sport Plus jöhetne szóba, ennél feljebb a Comfort Sport Line-ról (7,099 000 ft-tól) és az Executive Sport Line-ról (8,589 000 ft-tól) beszélhetünk. Mindenek felett pedig természetesen a Type-R áll. A Honda Civic csakis a hatgangos manuális váltóval az igazi, de aki a komfortosabb, városban stresszmentesebb utazást választaná az dönthet a fokozatmentes CVT automata váltó mellett is!

  • civic honda

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    Az utolsó szamuráj - Honda HR-V 1.5 Turbo Sport CVT
    Az utolsó szamuráj - Honda HR-V 1.5 Turbo Sport CVT

    Mélyen tisztelem a japánokat. Ennek oka, hogy folyamatosan, időt nem kímélve törekednek a tökéletesség elérésére. Gondoljunk csak egy sushi szakácsra, aki éveken keresztül csak a rizsfőzés művészetét gyakorolja, vagy a szamurájokra, akik éveken keresztül voltak képesek a kard, hüvelyből való kivételét ismételni, hogy az tökéletes legyen. Mit jelent számunkra ez a tradíció? A fantasztikus autókat.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Majdnem tökéletes! - Honda CR-V 2.0 Hybrid Lifestyle
    Majdnem tökéletes! - Honda CR-V 2.0 Hybrid Lifestyle

    Elismerem, súlyos hiba volt azt gondolni, hogy semmivel sem lesz különb az új ötödik generációs CR-V, mint az elődje. Csak a külsőről ítéltem meg, amely sziluettjében nagyon hasonlít az elődjéhez. De tévedtem. Nagyot. Mert ez az autó valami annyira csodás és olyan minőségi fejlődésen ment keresztül, hogy nehezen találok rá szavakat.

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia