Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Pályán és szerpentinen egyaránt gyerekjáték a...

Pályán és szerpentinen egyaránt gyerekjáték a vezetés - Kipróbáltuk az új Ford Focus-t

  • október 29, 2018
  • Komment

Egyre többet lehet olvasni arról, hogy közelebb és közelebb kerülünk a teljesen automatizált vezetéshez, viszont azért talán egy kicsit még várnunk kell arra, hogy egy átlagos út során egyáltalán ne kelljen az útra figyelnünk. Azonban egyre több olyan segédberendezéssel találkozhatunk, amelyek szinte gyerekjátékká, és valóban igazi élménnyé teszik a vezetést. A Ford Focus esetében legalábbis egészen biztosan így van, amiről egy vezetéstechnikai centrumban, és szerpentines hegyi utakon egyaránt meggyőződhettünk.

A Ford Magyarország meghívásának köszönhetően lehetőségünk volt arra, hogy megismerkedjünk az új Ford Focus-szal, és kipróbáljuk, hogy egy-két látszólag apró fejlesztésnek köszönhetően mennyivel kényelmesebb lehet a vezetés, legyen szó olyan pályákról, ahol szükség van technikára, vagy akár hosszabb utakról.  

Mivel nagyon kíváncsiak voltunk arra, milyen meglepetéseket tartogat az autó, el is indultunk a Ford Solymárhoz, ahol a többi újságíróval egyetemben megreggeliztünk, majd a Hungaroringen található Groupama vezetéstechnikai centrumba vezetett az utunk. A pályán megtapasztalhattuk, hogy az új Focus egészen bonyolult helyzeteket is gond nélkül megold, szó szerint helyettünk, ami lássuk be, sok esetben nagyon nagy segítséget tud nyújtani, emellett a futómű is szenzációsan teljesített.

Vezetősegítő technológiák az új Ford Focus-ban:

Adaptív Sebességtartó Automatikát (ACC)

Stop & Go rendszer

Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszer

Sávközép technológia

Adaptív Fényszórórendszer

Prediktív kanyarfény

Jelzőtábla-felismerő világítás 

Aktív Parkolóasszisztens2

Head-up display (HUD)

Kikerülő Kormányzási Asszisztens

Az eseményen azonban nem csupán a pályán próbálgathattuk az autókat, hanem közösen indultunk el, összesen 22 Ford Focus-szal Gyöngyösre. Az úton minden megállónál cseréltük egymás között az autókat, így mindenkinek lehetősége volt többet is kipróbálni.

Gyöngyösön a belvárosban található Bori Mamiban ebédeltünk, amely bizonyította, hogy érdemes akár egy gasztronómiai élményért is kicsit távolabb utazni a fővárostól - akkor különösen, ha egy új autóval tehetjük meg a távot, aminek az út során egyre több és több izgalmas tulajdonságát ismerhetjük meg.

Mivel manapság már egyáltalán nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy egy hosszabb út során az utasoknak igényük lehet a kikapcsolódásra, és természetesen arra, hogy ilyenkor is folyamatosan online maradhassanak, így nagyon fontos megemlíteni, hogy az  utasok még teljesebb komfortjáról olyan megoldások gondoskodnak, mint a menet közben is stabil online kapcsolatot teremtő FordPass Connect beépített modem, vagy a kompatibilis okostelefonok vezeték nélküli töltője.

Az ebédet követően a Mátraházára indultunk, Hotel Ózonba, így lehetőségünk volt egészen izgalmas körülmények között, hegyi szerpentineken kipróbálni, hogy mit tud a Ford Focus. Nem kellett csalódnunk, a vezetéstechnikai pályához hasonlóan itt is nagy mértékben megkönnyítették a dolgunkat a segédberendezések.

Időközben azt is megtudhattuk, hogy a vállalat mérnökei minden eddiginél elmélyültebben konzultáltak a vásárlókkal, mielőtt teljesen tiszta lappal nekiláttak volna megtervezni a vadonatúj Focus-t, hogy az autó a lehető legnagyobb mértékben nyújtson magabiztos, ösztönös és élvezetes vezetési és utazási élményt. Azt kell mondanunk, hogy a Ford ezen törekvése teljes mértékben sikerült, hiszen amellett, hogy nagy élmény, kifejezetten kényelmes volt az új Focus-t vezetni.

  • autó ford ford focus teszt tesztvezetés

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    Fordulhat a kocka - Ford Mondeo Hybrid
    Fordulhat a kocka - Ford Mondeo Hybrid

    Nem tudok elfogultság nélkül a Mondeoról nyilatkozni és azt hiszem nem is akarok. 1996-ban találkoztam az első Mondeoval, amely körülbelül 1 évig volt a társam. Rengeteg követte és tettünk meg együtt sok százezer kilométert. Minden generáció volt nálam és mindegyik tisztességgel helyt állt. Volt benzines és főként dízel, kombi, 4 és 5 ajtós változat. Ez pedig az első hybrid, amit ki tudtam próbálni.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in
    Szinte csak érzelemből - Ford Kuga Plug-in

    A harmadik generációs Ford Kuga mindent is kínál. A felszereltségi szintek és a motorválaszték alapján óriási a lehetőségek tárháza. A kérdés csak az, hogy a racionalitás és a pénztárca mit enged meg. A plug-in esetében körülbelül 250.000 kilométernél már be is hozzuk a kezdeti beruházást. Onnantól már nemcsak zöldek, de egyre gazdagabbak is leszünk a sok-sok megspórolt, ki nem fizetett üzemanyagköltség miatt.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Fiestatól Explorerig - Kipróbáltuk a Ford teljes hybrid kínálatát
    Fiestatól Explorerig - Kipróbáltuk a Ford teljes hybrid kínálatát

    A Ford Magyarország jóvoltából egy izgalmas programokkal tarkított, egész napos teszt során próbálhattuk ki a Ford hazánkban forgalmazott teljes hybrid kínálatát. Az időjárás sajnos egyáltalán nem volt tekintettel az eseményre, és sikerült az egyik legesősebb napot kifogni, azonban ez szerencsére cseppet sem vett vissza a tesztelő csapat lelkesedéséből.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Tökéletes alternatíva – Jaguar E-Pace 2.0d R Dynamic S
    Tökéletes alternatíva – Jaguar E-Pace 2.0d R Dynamic S

    Meg szoktunk ijedni, ha egy tradicionális márkát felvásárol egy ázsiai cég. De ahogyan a Volvonál, amelyet szintén a Ford birtokolt korábban, úgy a Jaguarnál sem történt semmi negatív változás, miután a Tata Motors tulajdonába került, sőt! A márka arculata megmaradt, miközben alkalmazkodott a jelenkor formai követelményeihez és láthatóan van pénz a fejlesztésre is.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Egy őszinte autó – Ford Mustang GT 5.0 V8 450LE
    Egy őszinte autó – Ford Mustang GT 5.0 V8 450LE

    Talán az egyik legnehezebb dolog egy ikonról, egy legendáról leírást készíteni, hiszen majd mindenki ismeri, évtizedek óta, egészen pontosan 55 éve az amerikai életérzés megtestesítője. Rengeteg ember bakancslistáján szerepel és ez egyáltalán nem véletlen.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Kia Stonic teszt
    Kia Stonic teszt

    Nem voltam túlságosan feldobva a hírtől, hogy egy KIA-t kapok tesztre, mégis ez volt az az autó, amivel a legtöbbet mentem a teszt pár napja alatt.

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia