Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Mobilitás
  2. Ötöst az ötösnek! – BMW 530e

Ötöst az ötösnek! – BMW 530e

  • december 19, 2020
  • Komment

2020-ban megszokhattuk, hogy az osztályzatokat online fórumokon adják, így gondolom senkit nem lep meg, hogy a Krétában javaslom, hogy a BMW a következő tárgyakból kapjon ötös osztályzatot: dizájn, kényelem, technika, presztízs. Egyedül a meghajtásra nem adnék maximális osztályzatot, de ezt be lehet tudni annak, hogy a napi autóhasználati szokásaim nem ideálisak egy plug-in hibridhez.

Ahogy azt több korábbi plug-in hibrid tesztemben fejtegettem, nehéz megtalálni az összehasonlításra alkalmas, hagyományos meghajtású modellt a kínálatban. Az 530e esetében is hasonló a helyzet, hiszen ebben az esetben az 520i-ben található 184 lóerős benzinmotor egészül ki egy villanymotorral. Teljesítmény alapján tehát az 530i-vel mérhető össze leginkább, hiszen a hibrid BMW 292 maximális lóerő leadására képes, addig az utóbbi 252-re. Nyomatékban is van persze különbség a hibrid javára, hiszen az 530e 420Nm maximális nyomaték leadására képes, addig a szóban forgó 530i „csupán” 350-re. A gyengébb adatok ellenére mégis ezt tekintem reális összehasonlítási alapnak, hiszen a plug-in BMW mindössze 48-55 kilométernyi távolságon képes erre (WLTP szerint). Saját tapasztalatom valamivel kevesebbet hozott hatótávolságra, 40 km felett nagyon labor körülmények kellenek ahhoz, hogy tisztán el tudjon menni az autó. Nem szabad elfelejteni, hogy egy 5-ös BMW-ben ülünk, ahol nagyságrendileg 2 másodperc alatt elfelejtjük, hogy „villanyautósként” kell viselkednünk. A hirtelen gázadások, gyorsulások és a magas átlagsebesség pedig köztudottan nem az akkumulátor barátja.

A hosszú összevetés kizárólag azért készült, hogy az ár listán szereplő 19 millió forintos kezdő árat össze tudjam vetni valamivel. Ez alapján körülbelül 2 millió forinttal kell mélyebbre a zsebünkbe nyúlni, ha egy modernebb, tisztább hajtást szeretnénk megcélozni. Általában azt mondanám, hogy ez sok, de ebben az esetben – figyelembe véve a teljes értéket – nem tartom ördögtől valónak a plusz kiadást. A zöld rendszám ad némi spórolást, hiszen nem kell befizetni különböző adókat, illetékeket és még a parkolás is ingyenes vele (rokkant helyre viszont ezzel sem lehet beállni, csak ha valódi engedéllyel rendelkezünk). Az előző megtakarításokon kívül azt az üzenetet is képviseli az alternatív hajtás, hogy gazdája elkötelezett a környezetvédelem iránt és ez talán a legfontosabb érv ezen típus választásánál.
Az elektromos csatlakozó jobb kerék fölött kapott helyet, amelyet esztétikai szempontból nem tartok a legjobbnak azóta, hogy kipróbáltam néhány VW konszern plug-in hibridet. Utóbbiakban kifejezetten ügyesen és észrevehetetlenül volt a csatlakozó elrejtve a hűtőrácsban, így nem kellett két ponton is a nyílás miatt megszakított karosszériaelemet nézni. De legyen ez a legkevesebb probléma, hiszen annak kellemetlenségével, hogy utcán tölti a járművét egy gyakorlott plug-in-es nem túl gyakran találkozik. Mélyen hiszem, hogy plug-in autót az vegyen, aki otthon tud tölteni autót. Jellemzően egy éjszaka alatt fel tud töltődni az autó a garázsban, napközben 10-20km többletért kár rohangálni, összekoszolni magunkat a koszos kábellel.

Az általunk tesztelt 530e szinte vagy talán az összes extra felszereltséget tartalmazta, amely az ötösbe rendelhető, így a belépő szinthez képest 50%-kal többe került. Gyakorlatilag, amit a mai autóknak tudnia kell, azt mindet tudott és még azon is túl. A konfiguráció esztétikailag is különlegesen szépre sikerült. Klasszikus hangulatot teremtett a sötétkék autó, krómozott ajtókeretekkel és a manapság ritkának számító, fekete betétek nélküli ezüst színű felni. Belső terében a fűthető-szellőztethető, masszázs funkcióval rendelkező fehér bőr ülés szemet gyönyörködtető látvány, azon túlmenően, hogy rendkívül kényelmes. Az anyaghasználat, elrendezés kifogástalan, mondhatni BMW-s.

Az ötös BMW tényleg hatalmas méretű, 4 centiméter híján 5 méter hosszú. Arányos, fantasztikus minőségű autó kívül és belül is. Kétség nem fér hozzá, hogy prémium. Az összes vonala olyan, amilyennek lennie kell és egyáltalán nem meglepő, ha azonnal elvarázsol valakit, aki beleül. Mivel imádom a BMW-ket, engem csak megerősített abban, hogy jó dolgokat imádok. A meghajtáson kívül kevés olyan dolgot találok, amit kritizálni lehetne. Ez utóbbiban is kizárólag annyit lehet, hogy a hatótávolság relatív kevés és a maximális teljesítményt csak akkor élvezhetjük, ha van az akkumulátorban töltöttség. Menet közben a benzinmotor észrevehető módon rá-rá tölt, de így is viszonylag gyorsan és többször előfordult, hogy kizárólag a benzinmotor hajtotta az autót. Jól megy persze úgy is, de nyilván még annyira sem, mint egy sima 520i, hiszen lényegesen, közel 300kg-al nehezebb annál. Bizony az 530e 2 tonna. Ebből 120kg az akkumulátor és további többlet a villanymotor tömege.
Környezetvédelmi szempontból nem vagyok ugyan meggyőződve, hogy ez az autó összeségében kisebb ökológiai lábnyommal bír, mint egy hagyományos benzines vagy egy hosszú utazásokra használt 520d, de mondjuk azt, hogy el akarom hinni. A CO2 kombinált adat kétségtelenül meggyőző adat ehhez. Ennél viszont sokkal izgalmasabb az 5,9mp-es gyorsulás és az érzés, ahogyan ezt végrehajtja.

Azt hiszem lehet szó cégvezetőről, vállalkozóról vagy bárkiről, aki olyan csillagzat alatt született, hogy megengedheti magának ezt az autót szerencsésnek érezheti magát. Még az autós újságíró is így érzi magát azokon a napokon, amikor ezt a valóban remek autó tesztelheti.

  • 530e xdrive bmw

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Mobilitás
    Hiánypótlás – BMW 220d Grand Coupé
    Hiánypótlás – BMW 220d Grand Coupé

    Ha cinikus akarok lenni, akkor mint egy falat kenyér egy afrikai éhezőnek, így hiányzott a rendkívül széles, színes modellpalettából a BMW 2 Grand coupé. És tényleg! Bár őszintén szólva egyszer sem gondolkoztam rajta, de most, hogy megjelent, nem is értem, hogy miért nem volt eddig.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Több mint autó – BMW M340i xDrive
    Több mint autó – BMW M340i xDrive

    Autósújságírónak lenni rengeteg előnnyel és néhány hátránnyal is jár. A hátrányok közül talán a legzavaróbb, hogy egyre kevesebb autó dobogtatja meg a szívemet. Ez most kicsit furán hangozhat, és nem is arról van szó, hogy ne szeretnék bármilyen négykerekűt, sőt szinte mindet imádom. De az M340i azon kevesek közé tartozik, amelynek minden percét visszavágyom.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport
    Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport

    Sokan támadják a bajor márkát azzal, hogy azáltal, hogy keresztben építi be a motort és elhagyta a hátsókerék hajtást az új egyesben, már nem is valódi BMW érzést kínál. Úgy gondolom, hogy ez tévedés. A technika más, de az érzés maradt.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Az unalmas SUV korszaknak vége! -  BMW X2 M35i
    Az unalmas SUV korszaknak vége! - BMW X2 M35i

    Az X a BMW-nél nem a kincs helyét jelöli, hanem azt, hogy egy SUV-ban ülünk. Ha pedig a szám páros, akkor a formája kupé. De az X2 ennél sokkal több, számos szempontból korszakalkotó.

    olvass tovább
    Mobilitás
    Használt autók prémium köntösben
    Használt autók prémium köntösben

    Közép-Kelet-Európa egyik legnagyobb és legmodernebb BMW és MINI szalonja után, a Könyves Kálmán körúton nyitotta meg kapuit a Wallis Motor prémium szolgáltatásokat és minden kényelmet kiszolgáló szalonkörülményeket kínáló új egysége, a Wallis Prémium Használtautó Center. A BMW Premium Selection modellek, valamint a Wallis Motor Pest és Duna szigorú minőségellenőrzésen átesett használtautó kínálatban már hónapok óta válogathatnak a szalon vendégei.

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia