Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Országos kutatásban tárták fel a hazai fogyasztók...

Országos kutatásban tárták fel a hazai fogyasztók húsfogyasztási szokásait

  • május 06, 2022
  • Komment

Immár a hazai húsimádóknak sem kell lemondaniuk a klasszikus húsételek ízéről, állagáról és hagyományairól, amikor vegetáriánus vagy vegán helyettesítő termékeket választanak, hiszen mostantól a magyarországi üzletekben is elérhetőek a The Vegetarian Butcher termékei. Egy friss, országos kutatás adatai szerint az egyik legfontosabb érv a húsfogyasztás mellett az élvezeti faktor, vagyis az ízélmény. E tekintetben az Unilever Magyarország most bejelentett terméke ízletes és versenyképes alternatívát nyújt, a húsok és húskészítmények előállításához képest jóval alacsonyabb környezeti hatás mellett.

Egy friss, országos, reprezentatív kutatás szerint a magyar fogyasztók 84%-a gyakran, illetve rendszeresen fogyaszt húst vagy húskészítményt, holott sokan vannak tisztában azzal – a megkérdezettek több mint fele –, hogy a hús előállítása jelentős környezeti terheléssel jár. A vizsgálat eredményeiből az is kiderül, hogy a környezetre gyakorolt kedvezőtlen hatásnál fontosabb érv a magyar fogyasztók számára az a meggyőződés, hogy a megfelelő fehérjebevitel, illetve az emberi szervezet számára optimális táplálkozás nem képzelhető el hús nélkül: ezeket a véleményeket a válaszadók közel 90%-a osztja. Szintén fontosabb a zöld gondolkodásnál a húsfogyasztás élvezeti faktora, hiszen a megkérdezettek közel háromnegyede szerint az állati eredetű húsok íze nem helyettesíthető mással. Épp ezekre a kihívásokra válaszul hozta el a hazai üzletekbe a világ egyik legismertebb, növényi alapú húshelyettesítő márkáját, a The Vegetarian Butchert az Unilever Magyarország.

A márkát Jaap Korteweg, egy 9. generációs holland farmer alkotta meg azzal a céllal, hogy olyan ízletes, növényi alapú termékeket készítsen, melyek éppolyan finomak, mint a húsos változataik. A márka küldetése, hogy új, fenntartható technológiákkal, hüvelyesek és gabonák felhasználásával olyan, húst helyettesítő termékeket alkosson meg, amelyekkel a húsimádóknak sem kell lemondaniuk a klasszikus húsételek ízéről, állagáról és hagyományairól, amikor a vegetáriánus vagy a vegán helyettesítő termékeket választják. Nem mellesleg ezek a termékek fehérje-, vas- és B12-vitamin-forrást is jelentenek, illetve megfelelnek azoknak az elvárásoknak is, amelyet a magyar fogyasztók fogalmaztak meg a húshelyettesítők kapcsán. A kutatásban ugyanis a megkérdezettek közel 70%-a vélte úgy, hogy az ideális húshelyettesítőnek az állag, több mint 80% szerint pedig a felhasználás módja terén is a húsra kell hasonlítania.

„A húshelyettesítők hazai piaca tavaly 50%-kal bővült, ezen belül pedig a félkész és késztermékek forgalma 70%-kal ugrott meg, vagyis a lehető legjobb időzítéssel lép be a magyarországi piacra a The Vegetarian Butcher. Szintén kedvező fejlemény, hogy a kutatásunk adatai szerint most van igazán felfutóban a növényi alapú étrendet választók tábora: a húshelyettesítőket fogyasztók kétharmada az utóbbi legfeljebb 1-2 évben tért át, felük pedig csak néhány hónapja”

– mondta Homor Judit, az Unilever Food üzletág vezetője.  Hozzátette: „a hazai szakmai közönség előtt sikerrel mutatkozott a The Vegetarian Butcher, hiszen több étterem már felvette az alapanyagai közé, az idei Sirha Budapest gasztronómiai szakkiállítás kóstolóján pedig a szakmabeliek – séfek, élelmezésvezetők, étteremüzemeltetők – 95%-ának ízlettek a termékek, 90%-uk pedig úgy érezte, hogy a tesztelt termék íze megegyezik a hússal készült változatéval”. 
A négyféle gyorsfagyasztott termékből, vagyis az Unbelievabull Burger vegetáriánus marhahúspogácsa-helyettesítőből, a Lucky Nuggets vegán panírozott falatkából, a Chickened Out chunks vegán darabolt csirkehús-helyettesítőből és a Magic Mince vegán darálthús-helyettesítőből álló portfólió a Spar 140 üzletében debütált, de hamarosan a Tesco, az Auchan és a kifli.hu kínálatában is elérhető lesz.

  • húsfogyasztás húsfogyasztás magyarországon

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia