Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Miles Davis családja a hazai designer...

Miles Davis családja a hazai designer szemüvegmárkával, a Tiptonnal kollaborál

  • február 08, 2022
  • Komment

A legenda jazz egyik kulcsfontosságú újítójaként ismert, emellett igazi stílusikon. A Tipton most összefogott az örököseivel, hogy újraalkossa ikonikus stílusát.

61 stúdióalbumával Davis négy évtized alatt 32 Grammy jelölést és 8 Grammy díjat kapott, 2006-ban pedig bekerült a Rock & Roll Hall of Fame-be. Munkássága továbbra is inspirációként szolgál világszerte, nem csak a zene, de a divat terén is.

„Zenéjét persze mindenki ismeri, de amikor megismertem, pont annyit festett, amennyit zenélt, és aztán ott voltak a ruhái” – kezdi a róla való emlékezést Marcus Miller, Miles Davis együttesének basszusgitárosa, zeneszerzője és producere. „Minden ugyanazt a szerepet töltötte be. A kinyilatkoztatása volt annak, ki ő és hogyan szeretné magát prezentálni. Tudta, hogy az emberek figyelnek rá. És a ruházat akkoriban nagyon fontos volt. Főként a ’40-es és ’50-es évekről beszélek, mert ebben az időszakban a fekete előadóművészek azért harcoltak, hogy ne csupán a szórakoztatóipar tagjaiként ismerjék el őket.”

A Tipton a Newport szemüvegkeretével mutatja meg, ki volt Miles Davis

A Tipton az első és egyetlen szemüvegmárka, amely a Miles Davis által 1958-ban viselt modellt újragondolhatta. Örököseivel együttműködve alkották meg a keretet, amely folytatja Davis stílusos kifejezésmódjának hagyományát. Ez messze túlmutat a muzikalitásán: a stílus és tartalom bonyolult egyensúlyának ékes példája, örökösei pedig a Tipton szakértelmét választották, hogy olyan napszemüvegeket készítsenek, amelyek méltók a zenész utánozhatatlan esztétikájához.

Honnan ered Davis vonzódása a divat iránt?

Davis divat iránti szeretete még fiatalkorában kezdődött, a szüleitől eredően, akik az Illinois államban található Alton városában nevelték fel, felső-középosztálybeli környezetben. A zenész édesanyjának tulajdonítja korai divat iránti érdeklődését, emlékirataiban így ír róla: „Nerc kabátjai voltak és gyémántjai. Elbűvölő nő volt, aki mindenféle kalapot szeretett hordani, és a barátai is pont olyan elbűvölőek voltak számomra, mint ő. Mindig a legjobb ruhákat viselte. A kinézetemet tőle örököltem, ahogy a ruhák iránti rajongásomat és a stílusérzékemet is.”

Wayne Shorter zeneszerző és szaxofonos, aki évekig játszott Davis-szel, szintén ezt jegyezte meg a zenészről: „Ő így nőtt fel. Mindig is jól öltözött, a finom dolgokkal mindig összhangban, és sosem látott arra okot, miért is kéne bárkitől ezeket a finomságokat megtagadni.”

Herbie Hancock, a jazz egy másik legendás alakja így nyilatkozott volt kollégájáról és zenekari társáról: „Amikor először csatlakoztam az együtteséhez, a vele való közös játék gondolata magába foglalta azt is, hogy automatikusan megéreztük, hogy valami olyan ruhát kell hordanunk, amiben megfelelően tudunk Miles társaságában mutatkozni.”

A Milestones és Davis hosszantartó hatása a divatra

A Davis korában feltörekvő fekete előadóművészek érdekében Davis megértette a zene és a divat összeolvasztásának fontosságát. Ez a kombináció ma is jelentős szerepet játszik a legelismertebb színesbőrű előadók megjelenésében. Davis stílus iránti elköteleződése ikonikus szerzeményeitől a ruhásszekrényéig a zenei elit élvonalába helyezte őt.

Az 1958-as Milestones megjelenésével Miles Davis egy olyan úton indult el, amellyel örökre megváltoztatta a mainstream zenei színteret, a kor több ismert zenészét (mint Chat Baker, a Modern Jazz Quartet, és a nemrégiben elhunyt Charlie Watts (Rolling Stones) ösztönözte arra, hogy emelkedettebbé tegyék színpadi tailor made megjelenésüket.
A Tipton Newport kerete tisztelgés Miles Davis előtt

„Amikor Miles Davis családja megkeresett minket az ötlettel, szinte el se akartuk hinni” – mesél Zack Tipton, a Tipton alapítója a munka folyamatáról. „A Vinylize brandünk szlogenje a ’wear the music’, a keretek alapanyaga ugyanis újrahasznosított bakelitlemez. Mindig is jó kapcsolatot ápoltunk a zenészekkel, számtalan nemzetközi sztár is viseli a mi szemüvegünket Robbie Willimastől, Elton Johnig, vagy Shawn Mendesig. Miles Davis egy olyan ikon a divat szempontjából is, akinek a stílusát általunk újraértelmezni csak kellő tisztelet mellett lehet. Miles 1958-ban viselte azt a keretet, ami minket megihletett. A Newport, épp úgy, ahogy a Tipton keretek általában limitált szériás, mindössze 200 darabot gyártunk belőle.”

A keretet megtalálod a Vinylize Jazz kollekciójában! Ha megnéznéd és felpróbálnád élőben, a Tipton Eyeworks új budapesti showroomjában, az Erkel utca 6. szám alatt várnak!

  • kollaboráció miles davis tipton szemüveg

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia