Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

feo

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi elküldjük neked a legizgalmasabb cikkeinket.

bezárom

www.feo.hu
  • FEO.HU

  • Kis színes
  • Mobilitás
  • Otthon vidéken
  • Kultúrkitérő
  • Gazdálkodj okosan
  • Csak egy lépés
  • Gasztronómia

A motivációra és a testi-lelki állóképességre meg lehet érni

Interjúk

Gasztrohegy upgrade – Badacsony magasabb sebességbe kapcsol

Kultúrkitérő

Tisztelgés a BUENAVISTA SOCIAL CLUB elött

Kultúrkitérő

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

Mobilitás

Mindentudó vitaminok és a stroke

Kis színes

Ilyen hatással van rád a napfény: energikussá, de nyugtalanná is tehet

Kis színes

Életet ment vagy hamis biztonságérzetet ad?

Otthon vidéken

Már tudjuk, hogy Önnek melyik a kedvenc fánkja!

Gasztronómia

Költséghatékony, változatos és az életmódváltásba is beilleszthető fogás: így készítsük el a tökéletes szendvicset

Aktuális
  1. Az online paradigmaváltás szinte észrevétlenül írja...

Az online paradigmaváltás szinte észrevétlenül írja újra a szabályokat

  • február 04, 2022
  • Komment

A pandémia alatt megsokszorozódott a webshopok száma – iparági statisztikák és az Adlogic becslései alapján másfélszer annyi webshop működik most hazánkban mint a pandémia kitörése előtt. A korábbi ütemesen felívelő növekedési tendenciával ellentétben a különböző korlátozások miatt tömegek próbálták a vállalkozásaikat az online térben is sikeressé tenni. Ugyan a folyamat kezdetben kényszercselekvés és az adott krízisre való reakcióként volt jelent, az utóbbi két évben rengeteg hozzáállásbeli változást is hozott magával. A 2020-21-es időszak legérdekesebb trendjeit az Adlogic foglalta össze.

A vírushelyzet alatt a különböző korlátozások miatt a vállalkozások zöme rá volt kényszerítve, hogy komolyan vegye az online értékesítést. A hagyományosan offline iparágak, mint például az építőanyagot és lakberendezési cikkeket forgalmazó üzletek tömegesen nyitottak és vittek sikerre webshopokat. Sokak számára a 2020-ban és 2021-ben szerzett gyakorlat elég volt arra, hogy a webáruház ne csak kiegészítése legyen a korábbi profitnak, hanem önálló bevételi forrásként is megállja a helyét az üzletben.

Döntés másodpercek alatt

A hagyományos offline kereskedelemhez képest az online térben a vásárlók akár a másodperc törtrésze alatt is hozhatnak döntéseket, anélkül, hogy a folyamatban eladók vagy kiszolgálók motiválnák őket választásra. A weben nagyon könnyű felvonultatni a termékportfoliót, új áru felvezetésére akár 15 perc is elég lehet, a webshop tulajdonosának pedig fizikailag még hozzá sem kell nyúlnia a termékekhez.

Az online áruházak sokkal könnyebben tudnak alkalmazkodni vásárlóik felgyorsult életéhez is, kényelmesebbek és elérhetőbbek lehetnek számukra, így több látogatót vonzhatnak. “A számos előny mellett komoly elvárásokat is támaszt az internetes kereskedelem. A webáruház üzemeltetőjének - amellett hogy ismerje a termékét, a piacát és legyen megfelelő tőkéje - képben kell lennie a villámgyorsan változó trendekkel és viselkedési normákkal, ki kell tanulni a vásárlók megújult rutinjait, és úgy felkészíteni a webshopot, hogy az a látogatók maximális kényelmüket szolgálja”- mutat rá Venk László, az Adlogic ügyvezető igazgatója.

A nagykereskedelem a legnagyobb nyertes

“Az átállás legnagyobb nyertesei a nagykereskedések voltak, mert piaci előnyüket és értékesítési tapasztalataikat alkalmazva könnyebben boldogultak az online térben. A legkiemelkedőbben a sportszereket, szerszámokat és lakberendezési – home dekor termékeket forgalmazó webáruházak teljesítettek, becsléseink szerint ez a 3 szegmens az elmúlt két évben megduplázta az online értékesítési volumenét” - mutat rá Venk László, az Adlogic ügyvezető igazgatója. „Ez a gyakorlatban azt mutatta hogy a pandémia első hulláma alatt a karácsonyi főszezont jóval meghaladó eredményt értek el, és ha nem is ilyen arányban, de ez az átlagot meghaladó növekedés azóta is tart” – fűzi hozzá. Velük szemben a kevesebb jártassággal rendelkező, kezdő vállalkozások kísérletei gyakran hiúsultak meg az online kereskedelemben, főleg a költségvetési keret hibás tervezése miatt.

  • adlogic pandémia szokások

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kommentek

feo.hu

    FEO.HU

    Kapcsolódó cikkek

    Gazdálkodj okosan
    Országszerte átlagosan már több mint 500 forintot kérnek egy csésze kávéért a kedvelt vendéglátóhelyeken
    Országszerte átlagosan már több mint 500 forintot kérnek egy csésze kávéért a kedvelt vendéglátóhelyeken

    Átlépte az 500 forintos lélektani határt egy csésze kávé átlagára a magyar városközpontokban – derült ki a ClientFirst Consulting felmérésből. Az országszerte 124 kávézót próbavásárlásokkal felmérő cég kutatásából az is kiderült, hogy csaknem 15%-kal drágább az ország nyugati országrészében ugyanaz a kategóriájú kávé, mint a keleti megyékben. A felmérés ugyanakkor arra is rámutatott, hogy habár számos helyen igyekeznek javítani a vásárlói élményen, a magas ár nem feltétlenül jelenti azt, hogy az ügyfél jobb minőségű terméket és magasabb szintű kiszolgálást kap.

    olvass tovább
    Kis színes
    Így előzd meg az arcod korai öregedését
    Így előzd meg az arcod korai öregedését

    Bármennyire is szeretnénk, az öregedést nem lehet elkerülni. Ennek ellenére vannak olyan módszerek, amivel késleltethetjük. Ilyenek például, ha vigyázunk a bőrünkre, vagy ha egészségesen étkezünk. Nagyon sok minden múlik rajtunk.

    olvass tovább
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    © feo.hu Copyright 2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • Kis színes
    • Mobilitás
    • Otthon vidéken
    • Kultúrkitérő
    • Gazdálkodj okosan
    • Csak egy lépés
    • Gasztronómia